Hoi, Ben even benieuwd. Wanneer klussen jullie. Heel de maand door of alleen rond de eisprong. Heb begrepen dat het beter is om er een dag tussen te laten voor de kwaliteit van het zaad. Wij hebben het nu heel de maand om de dag gedaan en dat is tot nu toe nog leuk, maar ik kan me voorstellen dat dat een keer vermoeiend gaat worden (daarbij heb ik er nu ook een blaasontsteking van). En doen jullie het dan op de dag van de eisprong of is de dag ervoor beter? Hoor het graag
@ Molly: In het begin is het idd nog leuk om het om de dag te doen. Zijn nu in ronde 10 beland en doen het echt nog bewust rond de eisprong (d.m.v. ovutesten). Daarnaast alleen als we zin hebben.
Je vruchtbare dagen zijn rond de eisprong. Deze is afhankelijk van je cyclusduur. Op die manier kun je het een beetje berekenen.
Ja, ik weet dat dan je vruchtbare dagen zijn, alleen zijn die bij mij nog niet echt te berekenen en ik wil nog niet aan de ovutesten. We zijn pas 3 maanden bezig.
na 5 jaar regelmatig in de maand geklust te hebben zonder resultaat...hadden we 1 maand dat het toevallig maar 1x gebeurde...en prompt was het raak nu alweer 10 rondes met regelmaat aan het klussen behalve deze maand...toevallig ook maar 1x...en....geloof dat het weer raak is..,moet nog paar dagen wachten maar alle voortekenen zijn er
.... Ff over de blaasontsteking: plassen meteen na het vrijen wil nog wel eens helpen. Schijnt dat door de seks bacterien je plasbuis ingeduwd worden. Met plassen raak je die weer vlot kwijt.
Ben nogal gevoelig voor blaasontsteking dus dat uitplassen deed ik altijd eigenlijk al. Nu ik zwanger probeer te worden wilde ik dat niet doen en bleef ik liever wat langeer liggen om meer kans te hebben zwanger te worden. Het blijkt niet zo veel uit te maken om langer te blijven liggen dus nu blijf ik even liggen en ga dan naar de wc.
we klussen gewoon wanneer we zin hebben, moet wel leuk blijven meestal is het gewoon elke dag of om de dag. dus zitten wel goed
Hier (toen ik zwanger wilde worden) om de dag en rond de eisprong elke dag....soms 2 keer per dag....en zwanger..in 1x
Normaal vrijen we ongeveer 3 keer in de maand.. toen we zwanger probeerde te worden van onze eerste, hadden we die maand maar 2 keer sex gehad en dat was meteen raak. Nu proberen we zwanger te worden van een tweede kindje en vrijen we, in m'n vruchtbare periode, om de dag.. en dan maar afwachten, vind het in elk geval weer reuze spannend! Veel succes met zwanger worden!
wij vanaf einde ongi om de dag en dagen rond eisprong elke dag! haha mijn man wil ook altijd weten wanneer ik vruchtbaar ben en heeft er gelukkig ook geen probleem mee elke dag te klussen. nu 2de maand met ovu testen dus hoop dat het lukt nu
De vorige keer zijn we vooral heftig rondom de eisprong gaan klussen. Soms om de dag een week lang. Soms een keer of 2/3, soms elke dag rond mijn ei. Maar op het laatst waren we er zo zat van... mijn man had een zaadonderzoek gehad (oke) en ik zou naar de gyn. Dus we deden gewoon niets meer. Tot ik ineens mijn ei voelde: toch maar weer (was best leuk! ). En je raadt het nooit: zwanger! Gyn met veel vreugde afgebeld..!
Hier vooral veel rond mn ei....En verder gewoon als we zin hebben. Maar sinds ik een kindje heb vind ik slapen ook dikke prima hahaha
Dat is makkelijk zeggen als je pas in je eerste ronde zit en niet in de mmm zit omdat je pco hebt.... Dan wordt het toch net een ander verhaal helaas. Is hier echt niet alleen maar voor de leuk....
gewoon lekker van elkaar genieten lieve schat! Ik denk namelijk zo; wanneer je er dan mentaal niet zoveel mee bezig bent je niet zoveel op de zogenoemde kwallen let tot een extreme verandering die merkbaar is. ze zeggen weleens wat je super graag wilt duurt het langs voordat je het ook daadwerkelijk krijgt.(by sommige uitzonderingen van door middel van natuurproblemen is dit natuurlijk niet ten sprake) wij willen super graag een kind...zoals je ziet ben gestopt met de pil(met hoofdzaak:van die extra hormonen af te zyn en bijzaak:zwangerschap) we hebben dan weliswaar onveilig sex(puur om van elkaar te genieten).......en mocht het ooit komen....dan is het meer dan van harte welkom! All the best dear! Greetz pari xxx
Toch is het ' gewoon lekker van elkaar genieten' en het ' er niet te veel mee bezig zijn' echt niet mogelijk als je in de MMM zit hoor! Tenminste voor mij niet... Word altijd een beetje kriegel van die opmerkingen, sorry...
Beetje kortzichtig. Net alsof alle medische problemen op het gebied van zwangerschap op te lossen zijn door rustig aan te doen...
En ik vind het overigens los van de MMM ook makkelijk gezegd. Ook voordat ik daarin zat was het naar mate de maanden verstreken niet meer "gewoon van elkaar genieten" en "er niet mee bezig zijn". Je wil dolgraag een kindje en dan is het logisch dat je de kansen wil verhogen en er regelmatig over nadenkt,fantaseert en ook angst hebt dat t miss niet lukt. Mijn kinderwens is een heel sterk gevoel en ik zou nooit kunnen denken "ach we kijken wel of het ooit aan komt waaien". En mijn man ook niet trouwens.
Heb ik dus ook, en daarbij komt ik zie bij de meeste een cyclus banner staan die zijn er dus minstens net zo veel mee bezig als wij... En toen ik zwanger werdt van ons eerste kindje was ik er zoveel mee bezig....bijna eng gewoon. En toen was ik in 1 keer zwanger en nu ben ik er een stuk minder mee bezig omdat ik al een kleine aap heb lopen en nu zijn we al een heel jaar bezig. Zegt dus niks.