wanneer klussen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door -, 30 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    begrijp heel goed hoe je je voelt. Het wachten is inderdaad echt slopend :rolleyes: aan de ene kant kan je het ook positief zien dat je nog kans hebt om zwanger te raken op de natuurlijke manier. Mocht de kans echt nihil zijn dan laten ze je denk ik niet nog heel lang aan rommelen.

ik moet zelf ook wachten tot 22 feb dan krijg ik uitslag van mij bloed. En dan ook nog is wachten tot 27 feb ivm uitslag 3e zaadonderzoek. Mijn parnter heeft antibiotica gekregen en hopelijk heeft het geholpen. Ook zijn zijn testikels volgens de uroloog aan de kleinere kant pffff ik word ook gek van alles soms kan ik wel huilen.

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Bij mijn gyn hadden we zelf ook nog een stem in het traject. Hij heeft ons voorgesteld om toch nog een half jaar te proberen, voordat we het iui-traject in gaan. Dat vonden we goed, omdat we nog geen jaar bezig zijn.
    Toch mochten we ook eerder dit traject ingaan. maar we hadden nog grote kansen op spontane zwangerschap. Als dit je schrikbeeld is, dan aangeven bij de gyn.

Ben jij al onder behandeling van de gyn of heb je de zaadkwaliteit via de huisarts te horen gekregen?

3. Niet meer actief

meis, wat een pech hebben we he!Maar waar je lang op moet wachten is het allerallermooist!Ik hoop dat we over een jaar allebei met een dikke buik of met een baby zitten!Jammer dat we niet in de toekomst kunnen kijken, zou een hoop stress schelen...En tot die tijd kunnen we hier ons gal spuien met lotgenootjes, ben blij dat dit forum er is!

4. Niet meer actief

hoi prinses
    Ik ben begin jan. naar de ha gegaan, aangezien we een jaar aan het klussen waren.Hij heeft eerst mijn vriend laten onderzoeken en toen die slechte uitslag binnenkwam moest ik gelijk een afspraak met hem maken.Hij heeft me doorverwezen naar het Erasmus medisch centrum.
    Maar daar is het ws zo druk dat ik pas 1 maart terecht kan.

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    ja ik ben ook wel blij dat dit forum er is en dat je dan met mensen praat die het ook meemaken of hebben meegemaakt. We gaan er vanuit dat het allemaal wel goed gaat komen.

Ik ga duimen dat we straks allemaal met een mooie dikke buik zullen rondlopen.

Ben je al lang bezig Carmen? Ik ben nu ongeveer 19 maanden bezig. Sinds half dec weten we dat niet alles perfect is bij ons

6. Niet meer actief

Maar ik ga nu even mijn vriend gezelschap houden, andrs kom ik nooit meer achter die (verslavende) computer vandaan.. ;)

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    carmen nog iets trouwens het kan heel goed zijn dat de 2e test wel beter is.

1e test had mijn vriend 5 miljoen en
    2e test had hij 14

dus dit geeft je misschien ook nog beetje hoop. En vergeet niet meis je hebt maar 1 goeie zwemmer nodig.

8. Niet meer actief

ik kom pas kijken, ben nu een jaar bezig...Maar ik ben 31, nog niet echt oud, maar ook geen 21 meer! Klokje tikt toch door he...

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    je hebt gelijk ik ga ook tv kijken. Zou leuk zijn als we elkaar af en toe kunnen helpen/steunen hier op het forum! ik word in maart 24 jaar dus ook nog wel even de tijd.

10. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dan denk ik dat jij eerst onderzocht gaat worden. Dat zal ook ongeveer 1 a 2 maanden in beslag nemen. Daarna zullen er dan wel gelijk stappen worden ondernomen, omdat je dan bijna 15 maanden bezig bent,
    Ik hoop dat jullie in aanmerking komen voor iui. Ze werken het zaad van je vriend dan op, zodat de beste zaadcellen overblijven. Succes!
    Trouwens een tip, schrijf alle vragen die je hebt op, want bij de gyn vergeet je het vaak weer (door de zenuwen).

11. Niet meer actief

ja, ik hou me ook goed aan die ene topzwemmer vast!
    ik ben m'n vriend aanhet bedelven onder de vitamines, hij slikt zelfs foliumzuur :D en de strakke boxershort zijn ook passé!

12. Niet meer actief

bedankt voor de tip prinses!Zou mooi zijn als het in 2 maanden gebeurt is, die onderzoeken..Ik wacht maar af he..
    nou, meiden, ik ga tv kijken en ik hoop jullie te mogen blijven volgen in dit traject om zwanger te worden.Veel suc6 allebei!

13. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Jij ook!

14. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Hallo dames,

Fijn he,zo'n forum waar je lekker je verhaal kwijt kunt. Zeker omdat we een beetje in hetzelfde schuitje zitten. wachten wachten wachten...
    Ik hoop dat ze bij mij bijna klaar zijn met onderzoeken, zou niet weten wat er nog meer onderzocht moet worden.
    In januari naar ZH hui geweest. Bloed geprikt, uitstrijkje gemaakt, inwendige echo etc. Zag er allemaal goed uit. We hebben een samenlevingstest gedaan en tenslotte heb ik vorige week weer bloed moeten prikken op te kijken of ik een goede eisprong heb gehad.

Nu ga ik 7 februari weer naar ZH om een echo te maken, kijken hoe groot het eitje is, waarschijnlijk zullen we dan 9 februari weer een samenlevingstest hebben.

Het zaad van mijn vriend moet eind februari/ begin maart weer gecheckt worden, dan zijn de 3 maanden voorbij. Tot die tijd nog de hoop spontaan zwanger te worden.

Net als jullie hoop ik niet naar huis gestuurd te worden om het nog maar een half jaar zelf te proberen. Het is natuurlijk fijn om te horen dat er nog een kans is om spontaan zwanger te raken. Maar na 16 maaden vind ik die kans wel erg klein.

Hopen jullie ook op IUI ?

Groetjes Roca

15. Niet meer actief

hoi roca!
    Natuurlijk hoop ik dat het op de natuurlijke manier spontaan zou lukken, maar om te horen van 'probeer het nog maar een half jaartje'is niet iets waar ik op sta te wachten...De tijd gaat ook gewoon door en we willen natuurlijk zo snel mogelijk zwanger zijn!
    Ik zit dus stiekem te hopen dat alles goed is bij mij(moet nl nog die hele onderzoeksmolen in) en dat ze dan meteen overgaan op IUI.Dit schijnt het minst ingrijpende middel te zijn...hoop alleen niet dat er hormonen aan te pas moeten komen, want daar schijn je moodswings van te krijgen... :(
    Over 'de 3 maanden' gesproken...Duren die onderzoeken 3 maanden?Of gaan ze pas aan IUI denken als het zaad nog een keer gechecked is?

16. Niet meer actief

Ik weet alleen maar dat 5% goed beweeglijk is.Ik heb dus geen idee wat de beste 'klusfrequentie' is voor ons.De afgelopen cyclus hebben we rond mijn ei 3 keer om de dag geklust, weer zonder resultaat.(2dagen voor ei, dag van eisprong, en2dagen na ei voor de zekerheid)
    Ik snap niet veel van wat er op de uitslagformulieren staat, ga het denk ik maar aan de gyn vragen, wat voor ons het beste is...

17. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    5% is inderdaad niet heel veel, bij ons is het 25% en ik moet zeggen ik heb vandaag een enorme rotdag. Woensdag horen we of we uberhaupt nog iets kunnen, en anders moeten we misschien aan een zaaddonor gaan denken...zucht....veel te eng allemaal dit soort trajecten...in iedergeval wens ik je alle goeds. Liefs Ester

18. Niet meer actief

huh, dat begrijp ik ff niet ?met 25 procent heb je toch goeie kans?IUI moet toch mogelijk zijn?Nu ga ik me een beetje zorgen maken over mijn 5%...

19. Niet meer actief

o, ik lees net je onderschrift.Maar dan nog begrijp ik het niet helemaal..Ik dacht dat ICSIwerd gedaan als je echt te maken hebt met mega slecht zaad.En 25% is toch nog best goed te doen?

20. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Ik hoop het, ik zit er helemaal doorheen vandaag. Ik weet ook niet waarom ICSI voor ons de enige mogelijkheid zou zijn maar dat is wat de uroloog vertelde. Daarnaast heb ikhet ICSI voorbeeld van mijn zus en dankzij haar kwam ik heel snel bij de juiste arts (denk ik) sorry het was niet mijn bedoeling om jou juist in de put te praten. Normaal ben ik ook redelijk positief maar het lukt me vandaag niet zo goed. Natuurlijk is 5% nog in ieder geval 5% en het spijt me als je nu door mij een rotgevoel hierover hebt. Eigenlijk wilde ik je juist een goed gevoel geven...toch sterkte! Liefs Ester.

Deel Deze Pagina