wanneer klussen??

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Nonaches, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hier weer lekker last van oog, bah.
    Moet morgen om 09.00 uur weer naar werk bellen. Pfff
    ik ben zo moe he?! Echt niet normaal. Voel me zo lullig tegenover werk, maar ga denk ik toch nog even flink overdrijven dat ik echt nog niet kan werken.
    Wil wel weer graag werken, maar voel me echt nog niet fit genoeg ervoor.

Zondag ben ik trouwens jarig. :D
    Wou een leuke taart laten maken, maar vrouwtje hier in de buurt wat ik vond kon het niet doen, had ongeluk gehad.
    Dus heb nu allemaal lekkere vlaaien besteld hihi. Zaterdag even ophalen dan. Er komen niet veel mensen hoor. Maar wel een aantal, en vind ik altijd wel gezellig.

Ben benieuwd wat ik van mannetje krijg. Hij zegt het is wel iets wat je wil hebben, maar waar je pas veel gebruik van gaat maken als we een kindje hebben haha. Maar het is geen meubel haha. Lekker vaag allemaal. :p

Wil ook nog van evt. verjaardags geld een Mi Moneda ketting kopen, vind die zo gaaf! :D

Hebben jullie trouwens al een idee voor welke kinderwagen jullie willen? :p Ik ben er soms al eens naar aan het kijken...

2. Vivian

Vivian Fanatiek lid

14 okt 2011
    1.316
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    @ charise: Morgen 10:30 afspraak. Meid, ik hoop echt dat je je snel beter voelt..... als je tegen die tijd zwanger raakt voel je je misschien ook wel een vaatdoek (ik tenminste wel!).... En daar heb je dan echt geen zin meer in!! Ik ben nog niet naar een kinderwagen aan het kijken..... ik kijk eigenlijk nog helemaal nergens naar..... ga dat pas doen als ik er echt vertrouwen in heb dat het babytje goed zit.... hopelijk na morgen :)

3. minniii

minniii Fanatiek lid

16 mei 2011
    1.011
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Zuid-Holland
    @char...ohhh spannend wat je zal krijgen hihi leuk!!! Krijg je veel versite het weekend voor je verjaardag?! Denk dat je deze maand een extra groot kadoo krijgt.... Een mega positieve test!!! Hihi.... Hoop het zo voor je!

Uhmm ja klopt ik krijg inderdaad alleen de termijn echo en de 20 weken echo.... Tussendoor vraag ik zelf wel nog aan hoor.... Kan mijn het schele!! Hihihi....

@ Nona..... Heb je de combinatie test ook zelf aangevraagd?! Ik haal al die echo's door elkaar die namen.... Sorry hoor..... Wat houd die echo in? If het een afwijking ?! Volgens mijn hebben we het daar al eens over gehad maar weet niet meer if dat nou die combinatie test was.... Zit ook niet op de Pc dus kan het niet helemaal makkelijk opzoeken....

Morgen weer een lange dag voor de boeg! Van 7 tot 6 dus ga lekker me mandje in meiden..... Ik lees morgen alles terug!!! Kussssss

4. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Accountmanager Binnendienst
    Almere
    @ minnii, ik heb geen ervaring met echo's zelf betalen. Waarom moet je ze zelf betalen???? Hoort toch bij de controle's??

@ viv, Spannend meis en heel veel succes morgen :D.

@ char, hopelijk kan je de ovu testjes snel in de kast gooien en daarvoor in de plaats positieve zwangerschapstestjes in handen nemen :D!

5. minniii

minniii Fanatiek lid

16 mei 2011
    1.011
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Sher....

Ik krijg je echo´s alleen via de echopraktijk in het ziekenhuis en via hun ( de verwijzing van de VK ) krijg ik alleen de termijn echo en de 20 weken echo..... En later in de zwangerschap weet ik niet..... Dus de eerste echo tussen de 6 en 7 weken mocht ik wel zelf aanvragen alleen moest ik die zelf betalen 40 euro koste die.....

Nu de volgende echo bij 11 weken in me termijn echo die krijg ik wel en die echo tussen de 11 en 20 weken moet ik ook weer zelf betalen.... Echt waardeloos.... Licht niet aan me verzekering maar dat is normaal vertelde me VK..... Raar he...

De combinatie test zou ik mochten we deze willen doen ook zelf moeten betalen, omdat we niet in de risico groep vallen... 160 euro kost die ons.....

Wie gaat deze test doen.... Nona van jou weet ik het al, maar vind het zo moeilijk of we deze test moeten doen of niet.... mijn vk zei dat hij bij onse leeftijd maar 65 procent betrouwbaar is.... En mochten ze een afwijking zien bij een gewone echo moeten ze het je ook mededelen..... dus vind 65 procent niet echt veel....

Zo vandaag weer een nieuwe dag.... Jammer genoeg een hele lange, ben alweer een uur aan de gang.... Vanavond ronde 2 om de straat te versieren voor de voetbal.... Denk dat ik snel afhaak na zo lange dag.... de vrouwen kunnen daarbij toch niet echt veel helpen.... het is lader op en lader af.....Na deze dag is het morgen om 2 uur weer lekker weekend voor mijn.....

Hoe voelt iedereen zich vandaag? ik tot nu toe goed!

VANDAAG EINDELIJK 9 WEKEN !!!! Nog 3 te gaan tot ons beebje veilig is!!!!!!! Kan niet wachten tot het zover is!!!

#Vivan.... Heel veel plezier vandaag en geniet ervan! ik duim voor je dat je een mooi beebje gaat zien met een mooi klopt hartje!!!! Ik zit met smart te wachten op de foto:D.

xxxxxxxxxx

6. Nonaches

Nonaches Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    Goedemorgen dames,

Nou ik was van plan 6 uur mijn bed uit de gaan en naar kantoor te rijden, maar ik ben echt 4x wakker geworden vannacht en ben kapot..Dus ik ga nu lekker dagje thuis werken :D

@ Char, Dit tentamen was helaas al een herkansing hahaha...maargoed ik mag blijven herkansen dusjaa..

@ Geslachtsbepaling, het is echt af te raden om rond de 15 a 16 weken dit te doen!! Vaak is het toch niet goed ontwikkeld en hebben ze het fout..Mijn verloskundige gaf aan dit met de 20 weken echo te vragen..Want ze kunnen ook geslacht bekijken..Dus dat ga ik ook doen :D

@ Combinatietest, test of het kindje syndroom heeft. Ik krijg deze vergoed van de verzekering, dusja waarom zou ik dat niet doen..Extra gratis echo rond 12 weken, waarbij ik ook foto kan laten maken waarbij de NUB te zien is...

@ Echo's, ik heb geen enkele echo hoeven te betalen..Ik heb voordeel dat de vk echo's maakt, dusjaa..Alleen de 20 wekenecho en de combinatietest moet ik in ziekenhuis laten maken. De rest die ik wil, kan de vk gewoon kijken :D

@ minii, congratz met je mijlpaal meid!!! Nog maar paar weekjesss!!

@ Vivian, heel veel plezier vandaaag!!! Komt helemaal goedddd!!

7. minniii

minniii Fanatiek lid

16 mei 2011
    1.011
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen Nona...

Ahhh wat heerlijk dat je dat gewoon zelf kan bepalen dat je lekker gewoon een dagje thuis werkt.... Ik wordt iedere nacht zeker wel 3a4 keer wakker om te plassen en het breekt me aardig op.... Zeker omdatik gewoon toch echt iedere dag er uit moet om een werkweek van 45 uur te maken.....

Soms baal ik hier wel van want voor financieel zou ik best al wat minder kunnen gaan werken maarja deze baan is nou eenmaal voor fulltime...... Daarom stop ik op vrijdag ook echt eerder als ik op Donderdag een lange dag moet draaien.....

Maar na een periode van 8 maanden thuis te hebben gezeten en toch deze fulltime ban op me pad kwam pakte ik hem met beide handen aan... ( ook al was er al spraken van dat ik minder zou gaan werken )

Ik baal er toch ook wel onwijs van dat ik zoweinig via me VK krijg als ik het zo is hoor.... Na mijn wetenen krijg ik helemaal geen echo via de VK... Ik moet steeds naar het ziekenhuis en ik denk dat ik daarom zo weinig vergoed krijg.

Ik heb deze VK op aanraden van mijn vriendin.... Die zit in de kraamzorg en werkt dus veel samen met verloskundingen in mijn regio.... Ze vertelde dat dit echt 1 van de beste is en ze mijn deze echt aanraden......

Maargoed als ik dit zo is lees allemaal dan wordt ik naar mijn gevoel toch niet echt goed in de gaten gehouden ( met echo`s dan ) en daaraan kan je toch alles wel controleren.

Als ik zelf geen echo zou aanvragen zou ik alleen de termijn echo krijgen en de 20 weken echo.......;)
    vind dit echt vreemd als ik jullie verhalen zo hoor...... Ik denk dat ik hier toch over ga bellen naar het spreekuur.... Wat zouden jullie doen?!

xxxxxxxxxxx

8. Vivian

Vivian Fanatiek lid

14 okt 2011
    1.316
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    Ahhhh!!! Vind het echt spannend, over een klein uurtje gaan we het meemaken. moet nog even 2 glazen water wegwerken voor die tijd..... zit nu op kantoor, en moet daarna ook weer terug. Ik hoop dat ik straks goed nieuws heb aan jullie :)

Tot vanmiddag!! XX

9. Nonaches

Nonaches Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    @ vivian, heel veel plezier...ben benieuwddd!!

@ minii, ja vind het apart..Ik heb deze vk doorgekregen van de dokter..En mijn zus heeft er ook bij gezeten..
    Bij jou is het gewoon, dat ze alleen de wettelijk verplichte echo's doen..Dus meer is officieel ook niet nodig, maarja als je zo vroegtijdig weet, dan is het wel prettig dat je vaker je kindje ziet.

Wel vervelend dat je ze zelf moet betalen, is toch duur geintje!

Kan fulltime werken is zwaar!! I know..ik werk 40 uur minimaal in 4 dagen..Heb nog niet heel veel gedaan, maar ga zo echt even bikkelen!!

Even andere vraag ladies, ik ben nog niet getrouwd, maar ook hebben wij geen ger. partnerschap..
    Toch wil ik tegen de tijd een beetje zekerheid voor mijn vriend en mijn kindje..Ik ben de grootverdiener, huis heb ik gekocht..dus als ik kom te overlijden, dan heeft mijn vriend niks...:( Hij gaat ook stoppen met werken enzo..
    Hij maakt ook geen aanspraak op mijn pensioen enzo..
    We willen graag trouwen, alleen gezien kostenplaatje willen we dat niet binnen een jaar doen..Dan hebben we drie grote kostenposten hahahaha!

Wat kan ik beste doen??

10. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    in een verzorging/verpleegtehuis
    achterhoek
    nona, je kunt gewoon alleen opt gemeentehuis trouwen.
    op de maandag is bij ons gratis. dat doen dan veel mensen.
    gewoon voor te papiertje.
    wij willen ook later met kinderen een keer trouwen ivm kosten plaatje.
    maar gaan voor de tijd niet trouwen maar gewoon de vader aangeven.

11. Nonaches

Nonaches Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    Ja dat is bij ons ook op maandag, maar als ik het ja-woord geef wil ik ook gewoon echt trouwen en niet voor papiertje..Dat is zegmaar issue ahaha..

Maar als ik kom te overlijden, dan krijgt mijn kindje alles toch?? En is automatisch de vader die het beheerd??

Misschien gaan we volgend jaar wel trouwen hoor, dat kan hahaha...

12. Nonaches

Nonaches Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    Vivian,, nog 10 minuten!!! Spannenddd...

13. minniii

minniii Fanatiek lid

16 mei 2011
    1.011
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Nona,

Ik heb hier ook al over nagedacht wij zijn ook niet getrouwd en mijn vriend wil tot zover ik weet ook niet trouwen !

( heeft een erg moeilijke scheiding meegemaakt met zijn ouders, over het financieele plaatje.... Hij heeft hier zo afkeer van gekregen hierdoor dat hij zoiets heeft van mijn hoeft dat briefje niet. Jammer!!! want niet iedere vrouw kleed haar ex partner helemaal tot aan de grond toe uit na de scheiding, ik zou dit nooit doen want heb hoe dan ook een wereldtijd met de vader van me kindje gehad, mocht er ooit iets gebeuren waardoor we uit elkaar zouden gaan.

Mijn ouders zijn ook gescheiden en dat is heel soepel gegaan..., Ze hebben gewoon afstand van elkaar getekend en ook van het pensioen enzo en laan elkaar lekker met rust.

Niet echt een leuk voorbeeld hebben wij he voor trouwen met beide gescheiden ouders.

Nu heb ik me laten vertellen door vrienden van ons die ook een kindje hebben gekregen en niet getrouwd zijn dat ik voor mijn vriend ze rechten moet aanvragen als het kindje geboren is via de kertonrechter, dit zal zijn omdat je niet getrouwd bent en mocht er dan iets gebeuren met mijn waardoor ik zou komen te overleden de kans er bestaat dat zijn kindje naar mijn moeder zou gaan....

Is dit jullie ook verteld dat je dit moet doen als je niet getrouwd bent????????

Ik heb dit vertelt aan me schoonmoeder en vriend en die geloven dit dus niet..... Het is ook een heel krom recht systeem dit want ouders zallen allebei in beiden gevallen het meeste rechten moeten kunnen hebben over hun kind ook al zijn ze niet getrouwd.

Ik heb het idee dat ze denken dat ik dit zeg omdat ze denken dat ik wil trouwen.... maar daar gaat het mijn totaal niet om want ik wil echter alleen trouwen uit liefde voor elkaar en niet voor iemand ze rechten... Ik wil uiteraard wel dat alles goed is geregeld voor mijn vriend als er wat zal gebeuren met mijn. Daarom kaart ik dit aan.

Weten jullie hier iets van??

14. minniii

minniii Fanatiek lid

16 mei 2011
    1.011
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Vivian... spannend ik denk aan je!!!!!! Komt helemaal goed meis!!!:D

15. Nonaches

Nonaches Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    @ minii, volgens mij heeft de man recht op de kinderen als hij ze erkend heeft..Dus volgens mij klopt dat met katonrechter niet helemaal..

De man moet ze wel hebben erkend, dus bij gemeentehuis aangeven dat hij de vader is..

Jammer dat hij niet wil trouwen...De mijne wil wel trouwen en heeft ookal gevraagd of ik wil trouwen...is dus nog officeus, dus moet wachten tot hij op z'n knieeen gaat hihihi!! Ben er niet echt mee bezig, maar zou wel helemaal geweldig vinden!!

Tsja wil niet zeggen dat als je trouwt dat de vrouw je kan uitkleden, want je kan ook op huwelijksevoorwaarden trouwen..en die schoonmoedr van je denkt gewoon wat ik heb gedaan, zal zij straks ook doen ahahha!

16. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Accountmanager Binnendienst
    Almere
    Ik ben wel getrouwd, maar was niet getrouwd toen de eerste werd geboren. Wat mij verteld werd is dat zowiezo je naar de gemeente moet gaan om het kindje te erkennen, dan bij de rechtbank gezamelijke voogdij aanvragen en een testament waar alles instaat wat je wil nalaten. Al met al hebben wij ervoor gekozen om te trouwen en daarnaast een testament op te stellen, zodat als er wat met mij (ons) gebeurd alles geregeld is voor de kleine. En bij de volgende kids die dan geboren worden, word alles dan automatisch geregeld zoals in het testament is afgesproken.

Hoop dat je hier iets aan hebt nonaches :)

17. minniii

minniii Fanatiek lid

16 mei 2011
    1.011
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja Sher dat is inderdaad zo...

Nona als jij komt te overlijden is het echt niet vanzelf sprekend dat je vriend alle rechten heeft... Je moet dit even lezen... Ik heb wel gelijk.. Het heet gezamelijk gezag regelen dat stukje moet je even lezen op de site van deze link:

Ongehuwd kinderen: Wat moet je regelen? | Zakelijk: Juridisch

Dit werd mijn dus al verteld en niemand geloofde me toen ik het vertelden, maar het is dus wel degelijk zo.
    Ik hoop dat je er wat aan hebt.

xxxx

18. Vivian

Vivian Fanatiek lid

14 okt 2011
    1.316
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    Jaaaa!!! Een kloppend hartje!! En zit met de echo ook precies op 8 weken (en 0 dagen). Oefff.... Wat een opluchting zeg! Zal kijken of ik vanavond een foto kan plaatsen!

19. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Hey meiden,

Ik heb net vk gebeld en ze heeft een afspraak gegeven..
    Maaar pas 6 juli. dan ben ik 10 weken. pff waarom zo laat jeetje :(
    dan krijg ik intake+echo.

Ik wordt ook steeds wakker s'nachts om te plassen echt irritant.
    ik denk als ik 6 juli een afspraak heb dat ze ook termijnecho doet hopelijk dan:)

20. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    12 weken vandaag!! Tijd voor gebak watvoelt dit lekker, nog 6 maandjes te gaan wat gaat t snel!! Ik laat rond de 17/18 weken wel geslachtsbepaling doen, als ze het dan niet kunnen zien mag ik gratis nog een x terug komen! Dus +- nog 5/6 weken en dan weten we het!!
    Buik is niet meer te verbergen nu

Deel Deze Pagina