@ Orchi: Het was erg leuk en hebben genoten !! Spannend meis, hoop dat je positief test? @ Char: Welke pilletjes slikte je? Ik las trouwens ergens rare verhalen over die etos zwanger worden pilletjes... Dat bij mensen hun cyclus veel langer werd:O @ meiden: Hoe is het verder??? @ mama15: heb je alweer opnieuw getest??
Jaaaa Nona, leuk om je eindelijk eens te kunnen zien hihi. Echt leuk om te zien wie de persoon achter de naam is hihi. Mooie naam heb je trouwens. En leuk je aankondiging op FB. Ik zag dat die etos pillen niet zoveel meer waren, dus heb toch maar die van Davitamon genomen vanmorgen, die paar maakt ook niet uit. Ja als ik zwanger ben ga ik ook zeker smeren. Hoop niet dat ik erge nouja ik weet ff niet hoe je het typt, krijg haha. Streia, striea. Nouja je weet wel Jaaa alweer 13 weekjes morgen Nona, geweldig. Hier is ei gesprongen denk ik, voel niets meer in buik, en ovulatietest was niet meer positief, en temp weer omhoog. Dus denk vannacht gesprongen aangezien ik gisteravond nog gevoelig in buik wa.s Oke nu moet ik rennen anders mis ik mijn trein. Zit nog achter laptop hihi. Tot later!!!!!!!!!!!!!!!!!
nee nog niet getest ik denk dat ik ook nog maar even ( probeer) geduldig afwacht rond 18de nod wel heb ik wat last van menstruatieachtige klachten en pijn in m n rug pijn in borsten is ver verdwenen ik geloof er niet meer zo in en snap er geen hol meer van
Sher, ik slikte etos zwanger worden pillen inderdaad. Omdat veel zeiden dat cyclus korter kon worden door die pillen als je lange cyclus hebt. Nou dat had ik dus. Maar ja die van mij word alleen maar langer. Dus het helpt sowieso niet, of mijn cyclus nog langer is door die pillen weet ik niet. Maar ga nu over op davitamon mama plus. Dus we zien wel bij een evt volgende cyclus. Ik ga vanavond nog een keer proberen te klussen, als t niet te gevoelig is. Want heb voor gister 4 dagen niet geklust. En rond ei mag je wel wat vaker. Maarja effies kijken of t lukt. Fijne dag meiden. Ik zit in de trein, heb t gehaald dus.
@straie, hier buik nooit gesmeerd en geen straie gehad, borsten wel gesmeerd en daar kreeg ik wel straie, dus het zegt voor mij niet zoveel meer @charise, oh klinkt erg positief, laten we het hopen! ik duim met je mee mop @sher, fijn dat je het naar je zin hebt gehad! @mama15 beter om te wachten tot nod ja @hier, gedouched en nu aan het huishouden beginnen, morgen maar weer testen denk ik, weet het allemaal niet meer, enige wat ik nu zie is geen ongi, nega test en cyclus wat straks door de war is
@ Charise, oh dan maakt niet uit meid!! Ik duim voor je Even doorbijten, afentoe moet je door de zure appel heen bijten @ Facebook, ja grappig is dat he..je praat al zolang met elkaar, maar geen idee hoe iedereen eruit ziet!! Dankje wel Charise Maar liefste wil ik op het forum gewoon nona genoemd worden.. @ Davitamone, de eerste maand dat ik eraan begon, was het meteen raak...Daarnaast deed vriend lief ook vitamines, dus hoop het voor je!!! @ Orchideetje, meid wat vervelend, hoop dat je snel zekerheid hebt!! @ Mama, testen geeft beste zekerheid wijffie..ik had eerste weken ook ongikrampen..maar dat is normaal.. @ hier, ik probeer te genieten, maar omdat het zolang duurt voordat ik m'n beebje weer zie, ben ik toch afentoe beetje bang...ik voel hem ook nog niet enzoo..Zal allemaal wel goedkomen!! Maar wil het weer zo graag zien...misschien toch pretecho plannen
je hebt ook van die leuke doptone dingen die jezelf kan kopen kan je lekker veel naar je babytje luisteren haalt misschien ook beetje onzekerheid weg ik weet ze mogen idd wat meer echo's in het zorgpakketje doen hier weer volop aan het verven keuken ook bijna klaar en dan door naar boven even de uitgekozen kleur van de kids op de deuren veranderen want word er een beetje stapel van van het blauw en roze op de deuren
Hoi Meiden, Alles goed hier? Ben het weekend zoals gewoonlijk weer erg druk geweest en niet thuis was bij schoonmams in tilburg en kreeg geen gelegenheid om even op zw-pagina te gaan. Hoe is het met iedereen? ik heb nog niet alles terug kunnen lezen wegens drukte op werk.... Sorry hiervoor... Wat ik wil gelezen heb ik dat we weer een positieve tester erbij hebben.... MAMA GEFELICITEERD!!!!! Yeeahhhhhh!!! Spannend he!?!?!? @ Hier..... Zit in een moeilijke situatie..... Misschien kunnen jullie me raad geven. Ik werk sinds 1 Maart bij me nieuwe werkgever en zover gaat alles goed. We zijn 7 weken geleden van een oud pand naar een mega groot nieuw pand verhuist en daarvan hebben we deze week de opening. Nu is dat allemaal leuk en aardig maar ze verwachten van iedereen dus input en aanwezigheid waardoor mijn werk week er voor deze week als volgt uitziet. Maandag tot Woensdag werken van 9 tot 6uur Donderdag werken van 7 tot 6uur Vrijdag werken van 6 tot 7uur waarvan een uitloop tot 9 uur kan zijn ( i.v.m. een netwerkborrel voor onze grote klanten ) Zaterdag werken van 9 tot 4uur met uitloop tot 6 uur ( de opendag zelf ) Zaterdag avond een feestavond van 8 uur tot......????? Dit is dus een werkweek van 53.5 uur, wat dus erg veel is en ik al mega moe ben. We krijgen als werknemers hier geen extra vrije dag of iets voor terug ze zien dit puur als input in het bedrijf. Het is dus weg lastig want jullie weten allemaal hoe extra moe je al bent nu in de zwangerschap en we moeten natuurlijk niet vergeten dat ik vorige week met spoet in het ziekenhuis zat voor bloedverlies.... ( wat gelukkig allemaal goed was ) maar toch een teken is dat je wat rustiger aan moet doen misschien.... Wat denkn jullie???? Gewoon verstand op 0 en gaan deze week? of morgen in me functionerings gesprek het hierover hebben en aangeven dat het misschien nu net teveel allemaal wordt voor mezelf??? Ik vind het zo lastig omdat ik hier net werk en ook nog eens zwanger ben en niet wil dat ze denken dat ik er onderuit wil komen en het zo op me zwangerschap gooi en dat ze denken dat ik me niet genoeg inzet voor het bedrijf. Pffff moeilijk heb er slapenloze nachten van...... Me vriend vind dat ik me mond open moet trekken maarja.... Zit dus nu niet zo lekker in me vel hierdoor.... Weet niet waar ik goed en doe en het voorruitzicht naar deze week maakt me ook niet vrolijker hahahaha.......... Sorry voor het hele verhaal maar weet even niet wat ik moet doen. Ik probeer in de loop van de dag alles terug te lezen en persoonlijk allemaal te reageren hoor.... maar het is na het weekend zoveel hihihi jullie hebben lekker doorgekletst en me werk gaat ook door dus krijg niet altijd de gelegenheid! Groetjes!!!
lieve minnii, kan niet uitgebreid reageren want ga zo weg maar wil nog even snel zeggen dat je dit echt niet over je heen kan laten gaan, ik heb altijd aan de andere kant gestaan "baas" en zodra jij nu 53 uur kan werken dan kan je dat volgende maand ook wel een keertje snap wat ik bedoel, ze weten dat je zwanger bent dus kunnen ze hier best rekening mee houden, geef in je functioneringsgesprek aan dat je het goed naar je zin hebt maar geef ook aan dat je zeker wel hart voor de zaak hebt maar dat je gezondheid op de 1e plaats komt en daarbij dus ook je kleine beebje, probeer een compromis te sluiten als in wel naar het feest niet de koopavond bijvoorbeeld, hierdoor laat je blijken dat je best extra wil werken maar wel met mate. wil nog zoveel meer typen maar er staat een vent naast me te zeuren dat ik op moet schieten laat niet over je heen lopen meis, echt niet, weet hoe het werkt en dan ben je straks de sjaak
hier nog even snel dan, het KAN onzekerheid wegnemen maar hoeft zeer zeker niet, er zijn meer dna genoeg aanstaande mama's die er alleen maar onzekerder door worden omdat ze keer op keer het hartje dus niet kunnen vinden of juist hun eigen hartslag horen waardoor er een vertekend beeld komt, jij denkt dat alles oke is omdat je het hartje net nog hoorde terwijl het misschien juist niet klopte en je gewoon je eigen hartslag hoorde ik zeg linke boel
@orchi.... Lief dat je reageerd op me vraag.... En ik kijk hier precies zo tegen aan als hoe je beschrijft..... Wel fijn dat je zelf altijd eigen baas bent geweest dus ook aan de andere kant heb gestaan.... Dat geeft me een zekerder gevoel.... Toch ben ik bang dat ze denken voor jou 10 andere aan het eind van de rit..... Door dit soort dingen.... Vind het zo moeilijk joh.....iedereen hier op kantoor doet het gewoon een geeft geen tegen gas en klaagt niet.... Maar denk dat ik het morgen sowieso aan kaart in me functioneringsgesprek en dan even afwachten wat ze er mee doen en of het in me nadeel bekeken zal worden weet ik toch pas achteraf Xxxx
Lieve miniii, ik begrijp je situatie.. Maar komt het doordat je er niks voor terug krijgt, dat daardoor ook motivatie minder is, of echt omdat je het niet aan kan?? Het is niet om je af te kraken hoor meid..begrijp dat het zwaar is, want ik werk zelf ruim 40 uur in 4 dagen en ga daarnaast nog naar school.. Kijk als je het echt niet aan kan, zou ik het niet doen..maar als je zoiets hebt van..nou gaat wel alleen heb geen zin...dan moet je wel ff door zure appel heen bijten.. Is wel goed voor je namelijk om wel aanwezig te zijn, Geeft goede indruk! Wees niet bang voor je baan, want ze mogen je voorlopig niet ontslaan. Je kan altijd aangeven dat je graag wil werken en dat je het even wil aankijken, maar als het niet gaat dat je dan naar huis gaat...Daarnaast zou ik dan eerst de zaterdagavond feestavond skippen...Dat geeft betere indruk..
Hee meiden, even kort, reageer zo uitgebreid. Ben alweer onderweg naar huis. Heb net een munt gekocht met babyvoetjes erop. Misschien brengt t mij geluk hihi. Rosé kleur. Ben er blij mee! Tot zo!! Xx
Hiii girlsss, Ben weer lekker thuis. Even een soepje gegeten nog, die ik gisteren had gemaakt. En nog wat stickers in mijn Panini Uefa stickerboek geplakt, lol. Nona, Jaaa, ik zag het op je Fb dat jij die munt ook had, vind 'm heel mooi. Had 'm al wel gezien. Dacht ik doe het gewoon. Enne ik zal je naam hier niet gebruiken hoor. Ik wil ook niet dat mijn naam hier komt te staan. Ik snap dat je niet kan wachten inderdaad om je beebje weer te zien. Ik zou ook een pretecho doen hoor hihi. Kan je misschien meteen kijken wat het word. Misschien rond 16 weken nog een keertje gluren? Zo'n angelsound (zo'n apparaat om hartje te luisteren), word inderdaad afgeraden hoor. Als je het niet vind is het meteen stress. Op de site van verloskundige hier in de buurt staat ook dat ze het afraden om zo'n ding aan te schaffen. Orchideetje, spannend meid, nog geen ongi. Ik hoop het zo voor je! Duim, Duim, Duim!! Apart inderdaad van die striae dat je het niet kreeg op buik en wel op borsten. We zien wel. Ben het met je eens inderdaad over die angelsound om het niet te doen. Minniii, wat lastig van je werk zeg. Ik zou als je toch al een gesprek hebt, het wel aangeven, dat je het gewoon wil proberen, maar dat je door zwangerschap gewoon sneller moe bent. Hun moeten ook rekening houden met jou. Je kan zeggen dat je de eerste weken vaak wat moeier bent en dat het later in de zwangerschap vaak beter gaat, en dat je het dan minder erg vind om wat meer te werken. Zou wel even benadrukken dat je het graag had gedaan, maar dat het nu even niet gaat. Als jij jezelf voorbij gaat lopen dan is dat ook niet goed en ben je straks misschien wel (langer) ziek. Daar heeft niemand iets aan. Ik zou inderdaad proberen dat feest even te cancellen, en evt. de netwerk borrel ook. Maar je moet zelf maar even kijken. Of kijken of je halverwege de week 1 dag misschien een halve dag kan komen? Of misschien 2 dagen. Lastige situatie hoor, maar als jij al denkt dat het niet gaat werken dan moet je het aangeven. En anders er gewoon voor gaan en blik op oneindig en gaan met die banaan! En wel aangeven dat je het erg pittig vind. Heb trouwens nog een mooie munt gezien in een webwinkel waar aan ene kant een leeuw op staat en andere kant Luctor et Emergo. Wat betekent: ik worstel en kom boven. Vind ik wel mooi. Heb sowieso iets met latijnse zinnetjes/woorden. Wij hebben in onze trouwringen ook geen namen en datum staan maar: Omnia Vincit Amor. Wat betekent: Liefde overwint alles.
Mijn ovulatietestje is trouwens een stuk lichter opgedroogt dan het testje die positief was op dag 30. Zou dat iets uitmaken? In principe niet toch? Want je leest af binnen 10 min. en daarna is het niet meer geldig toch?
@ Charise, niet meer aflezen meid!!! Hij was positief!! Dat blijft ie Gewoon klussen en op wachtbankje zitten. Ja die angelsound wordt bij mij ook sterk afgeraden..en je hoort hartje alleen als kindje met rug naar je ligt...Daarnaast is het ook ngo best prijzig..dusja dat doe ik niet!
Ik heb de angelsound ook, en ik hoor het hartje IEDERE keer als ik luister, terwijl mijn placenta aan de voorkant ligt.. Mijn verloskundige raad het niet af, ze zegt alleen dat ik niet in paniek moet schieten als ik het hartje niet in 1x kan vinden omdat de angelssound niet zo goed is als de doppler die ze in de praktijk gebruiken... Ik persoonlijk raad hem wel aan! Het heeft mij al heeeeel wat keren gerust gesteld als ik weer eens ongerust was.
hey meiden, Ik schrijf een tijdje niet meer ik weet het. Reden is onbeangrijk joh. Ik ben meer een lezer daarom Ik lees gewoon mee hier alleen ik reageer niet echt. Ik kan het niet bijhouden Hoe gaat het hier? Met mij gaat het goed. Afwachten voor mijn echo. Verder heb ik geen kwaaltjes, symptomen. Alleen ochtendmisselijkheid, beetje moe, that's it.
Hee roosje, Maakt niet uit meid! ik lees de ene keer ook meer dan de andere keer! Oeh spannend hoor die echo...tijd gaat in begin erg langzaam he!! Komt goed meid!! Nog ff en dan mag je je mooie beebje ook zien