Thanks Nona, zag ook een leuke speen staan waarop staat: Papa is the best, bij bol.com dus heb 'm meteen besteld met het boek. Slim dat jullie even naar de zorgverzekering kijken. Ik ben zelf al goed verzekerd. Toevallig had ik dat pas eens zitten bekijken toen ik mijn nieuwe polisboekje binnen kreeg van VGZ. Ik kan ook naar de verloskundige gaan voor een kinderwens spreekuur, dat word ook vergoed. En kraampakket e.d. Zelfs een poliklinische bevalling zonder medische reden word volgens mij vergoed. Dus daar ben ik wel blij mee. Weet ook nog niet waar ik evt. zou willen bevallen hoor. Maar ik heb stage gelopen tijdens opleiding op de kraam en verlosafdeling, dus heb met mijn neus op heel wat bevallingen gestaan. En ja soms denk ik wel eens van het lijkt me ideaal om in het zkh te bevallen. Als er wat gebeurd ben je al in het zkh. Maar goed verloskundigen zijn ook heel goed in wat ze doen. Ach we zien wel, zover is het nog lang niet! Jullie al een idee of jullie thuis of in het ziekenhuis zouden willen bevallen?
@ Charise, ik wil heel graag in het ziekenhuis bevallen.. Thuis gedoe vind ik niks, straks moet mijn beebje in couveuse ofzo..
Ja couveuse is meestal als ze wat te vroeg geboren zijn. En voor 37 weken beval je sowieso in het ziekenhuis. Ik weet het ook nog niet. Het lijkt me ook een gedoe om thuis te bevallen, en alle troep enzo haha. Maar het lijkt me ook wel weer ontspannen. Ach ja we zien het wel.
Had trouwens even gekeken net en als mijn eisprong op 17 april was dan ben ik 9 januari 2013 uitgerekend. En dan ben ik ongeveer 13 weken als ik een jaar getrouwd ben. Dus ik had al helemaal zitten bedenken om het dan op facebook bekend te maken ofzo haha. Maar weet niet of ik het zo lang stil kan houden haha. Eerst maar eens afwachten of het raak is haha. Maar soms neemt de fantasie een loopje met me.
Oh ja dat wil ik! Want wil echt in het ziekenhuis bevallen en las dat veel vrouwen zonder medische reden rond de 400 euro moeten betalen voor een bevalling in het ziekenhuis. Hier een dilemma met werk weet ff niet wat ik moet, zal in het kort ff de situatie uitleggen. Ik heb toerisme&recreatie gestudeerd en tijdens mijn opleiding 2x stage gelopen binnen landal. Na mijn studie via landal doorgestroomd naar de receptie&boekingen. Leuk bedrijf en heb het naar m'n zin. Nu komen ze op een park een leidinggevende te kort en het hoogseizoen staat voor de deur nu heb ik een aanbod gekregen: of ik het hoogseizoen leidinggevende wil zijn voor de horeca& recreatie. Ik verdien er meer mee en kan na het zomer seizoen weer terug naar t kantoor waar ik nu werkzaam ben. Ik vertelde m'n baas toen eerlijk dat ik het een super aanbod vind maar dat ik net zwanger ben. Hij heeft me toen gezegd tot eind augustus/begin september en dan krijg je betaald verlof tot na m'n bevalling!!! Heel mooi aanbod maar dit betekend wel dat ik veel van huis ben en lange dagen maak ong 12/14 uur per dag en dan soms met drukte 6 dagen in de week dus erg zwaar. Wat moet ik nou . . Sorry voor m'n misschien wat onduidelijke verhaal Xxxxx
Lastig Mariahh. Op zich wel lekker als je daarna lekker verlof hebt, dan heb je wel een aantal maanden om bij te komen. Wanneer begint die drukke periode dan? Want misschien voel je je tegen die tijd al een stuk beter. Vaak na de 12/13 weken krijg je een betere periode natuurlijk. Ik zou gewoon even goed overleggen met je mannetje en kijken wat je leuker vind om te doen. En ook hoe je het vind om daarna een paar maanden thuis te zitten natuurlijk. Succes met het maken van je keuze in ieder geval!
Goedemorgen dames!! Hoe gaat het ermee?? Jeetje ik had vanochtend wekke rom 5:30 om te tempen en ik moest daarna meteen plassen...Ik was misselijk vanochtend..Werd er helemaal niet goed van ...moest bijna spugen @ Charise, Toen ik geboren werd moest ik in couveuse, want wist niet hoe ik moest ademen..Dus ziekenhuis geeft mij beter gevoel. Daarnaast is het je eerste bevalling, dus je hebt ook geen idee hoe het gaat! Mijn zus heeft eerst in ziekenhuis en tweede bij haar thuis.. Ja die fantasie mag je gewoon hebben hoor Ik loop ookal te fantaseren over de babykamer en ik heb er één gezien die ik graag wil kopen! Maar is misschien beetje vroeg, maar is nu wel flinke korting..dus in dubio @ Mariah, ja lastig vind ik dit!! Kun je wel lekker sparen van extra centjes en je hebt wel lekker verlof Maar risico is dat je ziek bent en het niet redt om zo lang te werken. Ik werk momenteel al 12/14 uur per dag en moet zeggen vind het wel zwaar afentoe. Ik zou met je mannetje overleggen..Maar klinkt erg verleidelijk. Ik denk als ik in jouw positie stond (en mij kennende) zou ik ja zeggen. Maar dat ben ik! Denk er goed overna meid!! Ik kon het weer niet laten heb weer getest hahaha! Een ovutest (was benieuwd) en zwtest. Jeetje die teststreep van ovutest was er eerder dan controle streep en ook echt een knaller..zie foto
Goeiemorgen dames!! Vanmorgen was mijn temp weer wat gestegen. Ik kreeg alleen nog steeds geen kruis bij FF. Dus ik heb nu die lage temperatuur even "uitgezet" en toen kreeg ik meteen een kruis! Ik zit nu 4 DPO. Ik heb een beetje last van mijn onderbuik, heel gek gevoel. Zijn niet echt krampen ofzo, want zo erg voel ik het niet, maar wel alsof er iets bezig is ofzo haha. Heel gek, kan het niet uitleggen. Ik weet ook gewoon dat ik nog niets kan voelen nu, ben pas 4 dpo En voor een innesteling is het ook nog te vroeg volgens mij. Nona, mooie testjes weer! Grappig ook dat die ovulatietest zo knal positief is. Wat rot dat jij in een couveuse moest. Ik snap ook wel hoor waarom je in het ziekenhuis wil. Ik heb heel veel bevallingen gezien en er gingen er veel goed, maar ook een aantal niet. En dan heb ik ook zoiets van ja, voor de zekerheid in het ziekenhuis. Inderdaad ook bij een eerste, en dan evt. met een tweede thuis ofzo. Maargoed zover is het nog lang niet. Ik heb trouwens het boek help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt en dat speentje al binnen Gisterenavond rond 8 uur besteld en vanmorgen stonden ze al aan de deur. Super zeg, mijn man is nu ook weg, dus kan ik het mooi verstoppen hihi.
Hoii meiden, Mijn temp is nog steeds 37.2 pfff.. En vandaag had ik wat witte afscheiding en was wel ook een beetje waterig erbij. Zal dat wat betekenen.. Ik kan niet meer wachten jeetje.. @ nona, nou ik hoop dat je maandag een kloppend hartje ziet. Trouwen ik wil ook wel in een ziekenhuis bevallen. Ikzelf heb ook in de couvese gelegen. @ Charise, ik zit op 8dpo maar voel ook niet alles, spannend hoor. trouwens ik had gister avond gelezen dat je een boek en een speen had besteld. In mijn dromen zag ik ook dat ik wat kocht bij bol.com maar het was volgens mij een winkel. We gingen daarheen en kocht iets en toen ik in mijn tasje keek zag ik die speen met pappa is the best, ze hadden het zeg maar als cadeau gegeven haha. Ik gelijk verstoppen in me tas zodat me man het niet zag. Het was echt grappig joh zoiets te zien.
@ Charise, Wat leuk die cadeautjes Hoop dat jij ze ook meteen kan geven, just like me!! Ik heb je kaartje gezien en je zit zekerste weten op wachtbankje.. DUIMEN @ Roosje, Klinkt veel belovend meid, ik had ook witte afscheiding, maar dit was wel kleverig zoals eiwit ,,heb jij dat ook? Ik heb maandag nog geen echo, is nog te vroeg helaas. Ben dan 5w6.. Ik heb gewoon intake gesprek ..Dan hoor ik wanneer ik eerste echo heb...spannend dus! Had net dutje gedaan, werd ik wakker had ik weer ongikrampen..erg vervelend. Volgens mij is mijn bm goed aangroeien! Nog even volhouden op wachtbankje! Jullie mogen mij binnenkort vergezellen !!!
Haha Roosje, wat grappig dat je er over gedroomd hebt. Haha. Word echt spannend he, voor jou? Nog maar paar daagjes, ik duim voor je meid!! Nona, vervelend weer die krampen, maar inderdaad je baarmoeder zal wel aan het groeien zijn. Hoelaat moet je maandag naar de VK? En ik hoop ook echt dat het raak is! Zou leuk zijn inderdaad als ik die cadeautjes meteen kan geven en ze niet nog maanden hoef te bewaren. Ik heb trouwens dat boek van Kluun (help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt) net gelezen. Is niet zo heel dik en leest heel makkelijk. Echt heel grappig! Ga 't nu even inpakken, en 't speentje ook. Heb leuk lichtblauw met wit, en lichtrose met wit geruit inpakpapier. Dit is het speentje en het boek trouwens:
Charise, ja ik vond het ook grappig. Ik dacht bijna echt haha. Speen is heel leuk, misschien ga ik hem ook bestellen hihihi. Jaa hoop dat het raak is voor ons allebei. Het is zeker spannend. Ik wil niet eerder testen want ik heb maar 2 thuis. Eentje van sensitest die vroege en een kv test. Ik wil ze dan allebei in mijn vakantie proberen. Ik ga al morgen vliegen dus kan het niet zo gelijk even kopen anders als ik meer testen had zou ik morgen ochtend testen.
@roosje: waar ga je heen op vakantie? Spannend hoor! @nona: krijg je as maandag wel al die onderzoeken? Of ook nog niet? Ik krijg 10 mei ook urine&bloedonderzoek etc. Hoe voel jij je? Ik vandaag weer erg misselijk en down niet leuk meer, voel me af en toe best schuldig dat ik er niet erg van kan genieten. Hopelijk gaat dat gevoel snel weg. @charise: hoe gaat t wachten? Voel je al iets? Spannend hoor!! X
Hey mariahh, Probeer te genieten van je zwangerschap maar ik begrijp je wel hoor. Hoop dat het goed gaat met je. Ik ga naar turkije voor een weekje. Ik ga toch daar testen denk ik. Ik denk dat het weer niet raak is maar heb wel steken in buik gehad bij innesteling dag. Heb afscheiding en temp is nog steeds 37.2 dus ik heb hooooop !
@ Charise, Wat een leuk cadeautje! Ik ga echt voor je duimen. Ik moet maandag om half 1 bij de vk zijn!! Spannend.. @ Mariah, Ik weet niet precies wat de vk gaat doen allemaal. Ik weet iig dat ik geen echo krijg haha! Tijd gaat toch best snel, alweer twee weken verder!! Ik begin steeds meer kwaaltjes te krijgen, ik wordt sowieso wakker met ochtendmisselijkheid...bleh.. en na avond eten word ik misselijk enzo. Daarnaast ben ik ook erg moe enzo..Vandaag had ik nog ongikrampen en veel witte vloed.. Voel me echt zwanger hiihihi!! Gelukkig kan ik er wel van genieten @ Roosje, lekker hoor meid! Ik hoop dat je niet ongi wordt opvakantie maar een mooie knaltest Oeh heb leuk cadeautje gehad
Achh die zijn leuk nona! Ben benieuwd maandag wat de vk gaat doen dan! &roosje in Turkije waren de ""Turkse dipsticks heel goedkoop!! Geloof vorig jaar 3 lira ofzo( 1,50 euro) maar bijv de predictor weer aardig duur! Gewoon de apotheek naar binnen gaan! Haha
Leuk Roosje, lekker op vakantie. Zal vast lekkerder weer zijn daar.. Wanneer kom je weer terug? Dan wachten wij vol ongeduld af op jou uitslag. Alvast een hele fijne vakantie gewenst meid, geniet ervan. Ik ben zelf weg van 30 april t/m 4 mei, maar ga gewoon een midweekje naar Center Parcs in Zandvoort. Mariahh, Ja het wachten gaat nog wel goed hoor... eerste week ben ik er nog niet zo heel erg mee bezig... Hoewel ik nu al de hele dag een soort gespannen buik heb.. Best apart gevoel... maar ja dan denk ik weer van hoe kan ik nu al iets voelen? Ben pas 4 DPO. Maar goed ik lees wel van meer mensen dat ze al iets voelen na een paar dagen... maarja geen idee wat het is. Leuk Nona, die rompertjes, superschattig... Bumba! Mijn man zei van we gaan in Zandvoort iets kopen voor de baby. Je hebt daar ook een leuk zaakje zitten, met dure merkkleertjes.. haha. Ga daar sowieso even kijken... maar hij dacht meer aan de hema hihi.
@ Mariah, Ik ben ook erg benieuwd wat de vk gaat doen. Het blijkt ongeveer 30 uur tot 45 min te duren...misschien wel bloedtest ofzo.. Ik zou zo graag een echo willen hihihi!! Maargoed nog even geduld komt allemaal goed...Ik heb iig kwaaltjes, dus voel me daardoor echt zwanger!! @ Charise, Oeh leuk meid...Ik woon in Heemstede, dat ligt heel dichtbij zandvoort Maandag komt MvM, dan krijg ik waarschijnlijk ook iets leuks .. @ Roosje, lekker hoor...probeer wel te genieten van je vakantie
Nou meis, dan zit je lang bij de VK, als je daar 30 uur moet zitten. Haha. Volgens mij krijg je een intake dan, en dan gaan ze allemaal dingen navragen over hoe je cyclus was. En of je eerder zwanger bent geweest. En of er erfelijke ziektes in de familie voorkomen, of aangeboren afwijkingen e.d. En allergieen. Dat soort dingen. En waarschijnlijk globaal uitleggen hoe het verder gaat. En uitleggen wat je wel mag en wat je niet mag doen en eten e.d. Ja ik zag het bij je naam staan inderdaad, dat is vlakbij Zandvoort ja... Haha nouja ik zal zwaaien als ik langs rijd Pfff.. kan de tijd wat sneller gaan??? Ik wil weten of ik zwanger ben haha!
@ Charise, Ja dat zal het wel zijn ja!! Ik hooop zo dat ik snel een echo mag Ik wil weten hoe met mijn beebje gaat!! Van mij mag tijd ook sneller en positieve verhalen Jij zwanger en mijn beebje's hartje die klopt !! ik ben mijn therometer vergeten:S Dus kan morgen niet tempen helaas... Ik ga lekker slapen meid!! fijne avond xxx