Wel heel vervelend Nonaches, dat je lichaam je zo voor de gek kan houden. Het is ook lastig om er NIET aan te denken en niet te denken van is dit een symptoom als je bepaalde dingen voelt. Maar juist door spanning of nervositeit kan je allerlei klachten krijgen ook. Misselijk bijv en gespannen/gevoelige buik. Ik probeer me echt met andere dingen bezig te houden. Dat wil niet zeggen dat ik er niet aan denk hoor. Het is gewoon zo jammer dat het wachten zo lang duurt. Hier nog ongeveer 11 dagen tot het testen!
Naam - Leeftijd - Hoeveelste ronde - NOD - wanneer testen Charise - 24 - 1e ronde - 17/3 - Testen op 17/3 (denk ik?) Nona - 21 - 3e ronde - 15/3 - Testen op 17/3 (als het lukt)
Hee charise, Het nadeel is dat ik er ook probeer zo min mogelijk mee bezig te zijn. Ik heb namelijk veel afleiding op werk Ik zit nu op 7 dpo! Ik twijfel om weekend vroegtest uit te voeren, maar aan de andere kant denk ik..het is toh negatief, kun je net zogoed wachten haha
Charise, Ik zit net naar je tempkaartje te kijken..heb jij wel.op juiste moment geklusd? Je eisprong zou volgens FF ergens anders zijn..je hebt daarvoor 2 dagen niet geklusd??
Ik heb me er ook bij gezet: Naam - Leeftijd - Hoeveelste ronde - NOD - wanneer testen Charise - 24 - 1e ronde - 17/3 - Testen op 17/3 (denk ik?) Nona - 21 - 3e ronde - 15/3 - Testen op 17/3 (als het lukt) Vivian - 28 - 6e ronde - 11/3 - Testen ???
Volgens FF zou mijn eisprong vrijdags zijn geweest. Ik heb donderdag geklust, dus dat zou dan wel goed zijn, aangezien je vruchtbaarste dag meestal de dag voor je ei is. Mijn testjes waren zaterdag en zondag positief. Ik heb zelf het idee dat mijn ei zaterdag op zondag nacht ergens is gesprongen. Omdat ik die nacht (ik was aan het werk, nachtdienst) veel last van mijn buik had en gespannen buik. En zondag was dat weer over. Zaterdags hebben we ook geklust alleen is mijn man toen niet klaargekomen (hihi lekker informatie he.. m'n man zou 't maar lezen hihi, hij had uitgesteld en toen lukte 't niet meer). Dus ja die heb ik niet ingevuld. Zondags wel weer geklust. Dus ja. Ik weet niet of ik precies goed zit, maarja we zullen het zien.
Ik vind het dus erg lastig bepalen wanneer je het beste kunt klussen. Want met ovutesten zou je denken van dan komt je ei er elk moment aan. Sommige zeggen pas na je 2e posi test. Sommige zeggen dan is je ei. Punt is ook dat precies die dagen mijn thermometer dus kapot was. :S Dus ik heb uiteindelijk gekeken naar mijn vorige kaartje naar de temp van na m'n eisprong en die ingevuld. En toen daarna nog ietsje omlaag gegaan, maar FF gaf toch mijn eisprong aan. Vind het echt lastig hoor!!
Snap dat je twijfelt over een vroege test, maar ja zou het niet doen. Voorkom die teleurstelling! Maarja dat is makkelijk zeggen hihi. Waarschijnlijk zal ik ook wel een vroege test ergens doen. Maar wil eigenlijk niet vroeger dan 2 dagen voor NOD testen.
@ Charise, Oh gelukkig, dan heb je wel geklusd. Ik dacht je hebt drie dagen ervoor niet geklusd... Ja je vertelde over je thermometer, echt K-U-T..ik had juist ten tijde van mijn eisprong, dat ik me had verslapen en daardoor was vergeten te meten haha! Maar FF geeft 29/2 als eisprong dag..en dat idee heb ik ook wel..Ik had de dagen ervoor last en 29-2 ook slijmsliert (ook lekker detail ) Dus toen nog snel geklusd..en dit was nadat ik twee positieve testen heb gehad.. drie dagen achter elkaar geklusd... ik vind het ook moeilijk om te bepalen, dus dan maar rond de vruchtbare dagen wat meer.. Kun je hem iig niet missen! Ik heb met mezelf afgesproken, of op NOD (15-3) of ernaa.. Dus ik moet me eraan houden..ik heb me de maanden ervoor zo gek gemaakt met vroeg testen of uberhaupt testen..Ik ga dat niet meer doen..Nog maar een week tot NOD.. Kijk als ik nu niet vol hou, dan blijf ik me straks maanden gek maken omdat niet lukt..Dat wil ik gewoon niet. De ronde hiervoor was gekkenhuis..was er continue mee bezig,,testen,, zwanger voelen,,in spiegel kijken etc.. Dat is gewoon niet goed voor me! Dus moet rustig wachten..en ook denk ik helaas dat deze ronde niet raak is.. Mijn vriend is net gestopt met sterioden en roken (3 weken)..dus zaad is nog niet optimale kwaliteit Vandaag weer lekker werken! geeft afleiding
Ja het is ook lastig hoor, om er niet teveel mee bezig te zijn. Je gaat toch bedenken van zit er een klein wondertje in me, zie je het al? Voel ik al iets enz. Goed van je dat je pas op NOD gaat testen of later. Ik ga proberen dat ook te doen, maar weet niet of ik het volhoudt hihi. Ik moet nog 10 dagen wachten. Als ik trouwens wel vrijdag mijn ei heb gehad (volgens FF) dan is 16/3 mijn NOD al, dan is het nog 9 dagen te gaan hihi. Maarja ik ga even kijken hoe en wat. Goed zeg dat je vriend is gestopt met roken e.d. Mijn man rookt ook, en ik weet niet hij gaat/wil stoppen. Hij wil sowieso pas in juni voor een kindje gaan hihi. Al weet hij donders goed dat de kans nu groot is dat ik zwanger ben. We zullen het zien. Spannend allemaal hoor!
@ charise, nou 7 dagen is ook lang... Maar als je 18 dpo nog steeds hoge temp, bestaat mogelijkheid dat je zwanger bent. Ik wil dat proberen vol te houden... Want ben die omo testen zat!!
Hier nog geen ongesteldheid, maar ook nog steeds geen 'kwaaltjes'....... Spannend! PS: de eerste 3 rondes ben ik elke keer al gaan testen voor NOD, en steeds weer omo-wit..... vanaf toen heb ik afgesproken met mezelf dat ik alleen mag testen na NOD. Dus heb nog een paar dagen......
Dat heb ik dus de eerste twee rondes gedaan en de tweede ronde geloofde mijn lichaam er zo sterk in dat ik zwanger was, dat ik overtijd was, opgezwollen buik alle kwaaltjes die je maar kan bedenken...Gelukkig was dit over toen ik ongesteld werd Daarom ben ik vanaf deze maand begonnen met temperaturen..hield mijn aandacht af van het zwanger worden..nog steeds trouwens.. Ik probeer te begrijpen wat mijn lichaam doet in een cyclus..en tuurlijk hoop je een beetje op een zwangerschap
Voor jou ook nog maar 6 dagen!! Ik denk trouwens dat ik vandaag of morgen gewoon ongesteld wordt...... Heb gewoon zo'n voorgevoel..... Hmmmm..... Liefs, Vivian
@ vivian, ja maar 6 lange dagen, ,moet me inhouden niet eerder te testen..zit pas 9 dpo Daarnaast ken ik je voorgevoel..i got the same
Heb college, maar ben zo moe en twijfel is zo aanwezig.. Afentoe steken in lies en krampen .. Wil niet meer onzeker zijn... Toch sterk gevoel voor ongi!! Hoe staat nu bij jullie???
Ha meiden, Ik heb zelf ook geen idee hoe het er voor staat. Af en toe hele kleine steekjes rechtsonder in mijn buik die een beetje uitstralen naar mijn lies. Maar niet pijnlijk ofzo, ik voel meer gewoon dat er iets gebeurd. Maar kan het niet verklaren ofzo. Ik zit nu op 7 DPO. Nog 9 dagen tot testen! Verder nergens last van, maar daar maak ik me ook niet druk om. Al ben ik wel moe en heb ik last van mijn rug e.d. maar ja dat wijd ik niet persee aan het evt. zwanger zijn. Komt ook door werk e.d. Ik twijfel zelf heel erg over wanneer te testen. Vrijdags zit ik op 14 DPO, dus zou ik kunnen testen. Al neig ik zelf liever naar zaterdag of zondag. Alleen punt is dat ik dan nachtdienst heb en dan test ik dus eigenlijk 's middags pas. Dat kan opzich ook wel hoor. Nouja ik kijk nog wel even.... heb nog een week de tijd om te bedenken en ik denk dat ik het misschien zelfs probeer vol te houden tot zondag.