minniii, alles goed hier, veel plezier!! roosje, zou je zo graag willen helpen maar heb er echt geen verstand van
ik heb dr ook geen verstand van. ben nu net begonnen met avond dient. was al doodop voor ik begon. paar slechte nachten gehad. en er stonden vanmorgen al een paar heren die bezig gingen met de tuin. ik heb boven maar gepoetst dus al een drukke dag gehad. werk vnaaf met een collega waar ik niet veel mee heb en soms aan irriteer. en ze is ook nog eens hees, wat ook zo irri is. zo pppfff ff gezeurd haha. iedereen n fijn weekend en fijne moederdag
Kell, wondje zit er echt IN. Dus niet aan de buitenkant. Heb dit ook nog nooit gehad. Denk dat het misschien tijdens het klussen is gebeurd, was gisteren ook al wel wat gevoelig, maar verder niet gekeken. Misschien toch iets te droog geweest, al deed het op dat moment absoluut geen pijn en nergens last van. Vreemd. Vervelend dat je alweer zo vroeg wakker was. En dan ook nog avonddienst pff.. Haha vervelend he als je met een collega werkt waar het niet mee klikt, dat kan echt alles vervelend maken. Als je dan nog een leuke collega hebt is het beter te doen. Werk je ook in de zorg of niet? En ja ik ben ook gependeld ja. Vivian, Spannend, ik ben heel benieuwd hoe je schoonouders reageren! Leuk hoor.... Mariahh, Knap dat je op een gegeven moment zonder testen e.d. bent gaan klussen. Ik denk begin van elke ronde ook van ik doe zonder ovu testen. Maar rond die tijd wil ik toch wel graag testen. Afgelopen cyclus had ik op een gegeven moment ook al het idee mijn ei te hebben, achteraf bleek dus dat ik die helemaal nog niet had, dus dan ben ik wel blij dat ik test. En het tempen geeft mij ook echt rust. Maar zo is het bij iedereen anders. Misschien stop ik als het over een paar maanden niet raak is ook wel met tempen en testen. Minniii, ja we klussen lekker hoor.. ook al is mijn ei nog niet (als het goed is, ga uit van lange cyclus). Maarja nu dus een wondje. Ik heb het ook nog nooit gehad hahaha. Zo ontzettend wild zijn we nou ook weer niet geweest Nergens last van gehad tijdens, dus ja ik weet het ook niet. Maarja misschien toch net iets te droog geweest. Ook al zit het echt net aan het randje, maar wel binnen in op het slijmvlies. Hoop maar dat ik er snel vanaf ben want ik vind het maar niets. Ik wil gewoon kunnen klussen als ik zin heb haha. Roosje, nou FF is inderdaad lekker bezig hihi. Snap wel dat je er niets meer van snapt. Ik denk dat omdat je temp nu echt gestegen is. FF heeft de lijn op een gemiddelde gelegd van je tempen van daarvoor. En Nu is je temp natuurlijk heel goed gaan stijgen, dus je ei is wel geweest denk ik hoor. Ik zou gewoon je testdag rond 24 mei ongeveer houden. Dan zit je wel goed, misschien is het wel eerder, maar dat is nog niet met zekerheid te zeggen. Lastig dat je geen bevestiging hebt van een ovutest, anders zou het weer een stuk duidelijker zijn. Je hebt trouwens wel echt vaak en veel waterig slijm zeg. Lastig he die onduidelijkheid? Nou lekker doortempen en FF maar aanhouden met evt. testen. En hier en daar nog gewoon lekker eens klussen. Nona, Hoe is het met jou meid? Druk bezig met huis of niet? -------------------------------------------------------------------- Nou hier weer klaar voor vandaag. Pff ben moe zeg. Heb ook echt last van maag, veel last van zuur e.d. Maarja heb gelukkig gaviscon kauwtabletjes in huis. Hoop echt dat ik snel van dat wondje af ben hoor, bah. Heb een paar maanden terug een hele tijd gelopen met allerlei wondjes e.d. maar dan aan de buitenkant en jeuk. Moest naar dokter maar ging elke keer niet. Terwijl met 1 telefoontje en 1 pilletje ik er gewoon vanaf was. Maar toen kon ik ook vaak niet klussen. Ja 1x en dan moest ik weer bijkomen omdat het pijn deed e.d. Dus zo heerlijk om nergens last van te hebben en te kunnen klussen wanneer ik wil. En nu dan dit stomme wondje.. als ik naar toilet ben geweest en ik heb met toiletpapier geveegd, dan is het droog en doet het helemaal pijn. Maar het is precies op dat slijmvlies dus durf ook niet alles er op te smeren. Heb gelukkig nog wel een zalfje thuis (multi-gyn). Dat is wel lekker er voor. Dat maar af en toe op doen dan. Hopelijk is het snel weg.
aan de kleur te zien is voor jou een jongen gependeld? ook door orchi? mmm een wondje erin is idd niet zo fijn. ws idd door te droog en dan klussen. ik werk idd in de zorg. in een verpleeg en verzorg tehuis. tis idd altijd fijner werken met iemand waar t mee klikt. maar omdat je zelf niet lekker in je vel zit ga je overal aan irriteren, bah. heb dr al 2,5u opzitten dus.......
Ja een Jongetje ja! Inderdaad door orchideetje. Ben echt benieuwd. Hoop echt dat ze gelijk heeft hihi. Nee niet echt lekker nee dat wondje, nouja hopelijk ben ik er snel vanaf. Leuk hoor, ik werk ook in een verzorgingshuis. Had eigenlijk ook avonddienst moeten hebben, maar ze hadden gevraagd of ik overdag wou. Dus vandaar nu al lekker klaar, morgen ook weer overdag. Van 7.30 tot 13.30 uur, dus lekker kort dagje. Heb dan een huiskamer dienst dus ook wat relaxter. Vervelend dat je niet zo lekker in je vel zit. En dat maakt je inderdaad minder vrolijk ja. Vervelend. Nou meid nog maar een paar uurtjes te gaan. Moet je tot 23.00 uur?
@ charise, omdat ik eerste keer temp snap ik het al helemaal nie meer. 2 cyclussen had ik wel posi ovu testen maar deze maand niet. Misschien omdat ik vaak niet thuis was en kon niet testen. En ow ja ik heb maar 1 dag posi ovu test. Misschien had ik hem wel maar had niet getest ofzo. Had 2 cyclussen posi test op dag 15. Ik weet niet wat ik heb. Vorige 2 cyclussen had ik wel rond ei draderig slijm maar nu meer waterig. Onderbroek is gewoon soort van nattig en vochtig ofzo drm vul ik watery in
Mag ik vragen vanaf welke ronde jullie met testen en tempen zijn begonnen? Ik wil namelijk liever gister dan morgen zwanger zijn (duhh..) en mijn vriend wil gewoon zien waar het schip strandt. Ik ben er dus meer mee bezig dan hij..
Roosje, je zou eigenlijk eens een vinger of 2 vingers naar binnen moeten brengen en kijken wat voor slijm je hebt, of het echt doorzichtig is, of wat meer creme kleur, want dat veranderd natuurlijk weer je invulling. Watery is echt meer vruchtbaar, terwijl Creamy dat niet meer is. En dat kan ook wel veel en vochtig zijn hoor. (Maar ook droog). Ja misschien heb je op dag 11 of 13 wel een posi ovu gehad, en is je eitje gesprongen. Als dag 13 is dan klopt het met je eggwhite de dag daarna en dus ook met het lijntje van FF. Aster, Ik ben nu sinds januari bezig met tempen en ovu testen. Dat was mijn 6e ronde zonder pil. Toen kluste we nog gewoon wanneer we zin hadden en niet gericht. En voor die tijd ook vaak nog met condoom. Al was het ook vaak zonder. We zitten nu pas in de 3e officiele ronde met gericht klussen en tempen en ovutesten. Ik vind zelf het tempen vooral echt rust geven. Het is een kleine moeite die echt duidelijk heid geeft over je cyclus. Dus ik vind dat je het gewoon moet doen als je je er prettiger bij voelt. Ik heb het niet eens meteen tegen mijn man verteld. Later pas. Ik vertel ook niet aan manlief wanneer ik vruchtbaar ben. Alleen uiteindelijk wanneer ik ongi zou moeten worden e.d. Succes!
aster, ben nu 2 mnd bezig met ovutesten. vooral om na de mk een beetje te kijken hoe mn cyclus is. deze maand pas echt volgens ovu testen geklust. charise, hoop ook voor jou dat de pendel uitkomt. hoop ook dat mijne uitkomt, iig het zwanger zijn. mag over 7 dgn testen. moet idd tot 23.15. en morgen ook weer.
Charise volgens mij heb je gelijk. Ik vul gewoon verkeerd in. Ik laat het hierbij joh, heb geklust enz nu wachten voor testen. Volgende cyclus ga ik beter opletten, hoop dat het wel deze maand raak is haha.
Kell, ja het geslacht maakt mij ook niets uit, maar het zwanger worden wel haha. Roosje, ach meid maakt niet uit, je hebt geklust en je ei is waarschijnlijk geweest. Dus het is nu weer afwachten voor je. Oh ik heb net one born every minute gekeken, en werd gewoon emotioneel haha. Nooit gehad bij dat programma, terwijl ik het toch vaker heb gezien. Pffff.
ja ik ken dat, dat soort programmas grijpen mij nu ook aan. net zoals i didnt know i was pregnant, vond ik eerder leuk. nu heb ik niet dat zoiets kan em vind t dan ook wel erg dat sommigen zo ongepland ineens bevallen maarja. vind dat vaak mooie programmas om te kijken. nog n uurtje en dan naar huis.
als jullie nou gewoon orchideetje erbij zetten hihi lange avond ga nu richting bed morgen avond ben ik er weer, of morgenvroeg verslaafde @aster, geen temp en geen ovu hier, ook een man die wel ziet waar het schip strand dus ik wijs hem het juiste strand wel aan @charise, wat onwijs balen van je wondje ik zeg bepanthen!! kan ook op het slijmvlies geen kwaad, ik smeer het elke ochtend na het klussen vanwege stukje wild vlees van de hechting van de 1e blijft een irritant gevoelig plekje en na het klussen is het helemaal hel
orchi, wil t er wel bij zetten hoor dat de pendel van jou komt. maar dacht dan zien anderen dat en dan krijg je maybe veel vraag om te pendelen. en wist niet of je dat wilde ; ). hier ff douchen, samen met de hond ff naar bos. iig naar 1 moederdag adres en dan nog ff chillen voordat ik ga werken. morgen op kraamvisite. ben benieuwd naar het kleine popje. en ben benieuwd hoe ik me ga voelen. ws jaloers en verdrietig. zo van ik had nu ook bijna op de helft gezeten. fijne moederdag xxxx
Goedemorgen meiden, Zo we zijn nog bij schoonmoeders gaan zo ontbijten en dan naar huis rijden om op de koffie te gaan bij mijn moeder.... Ik heb iets zo gaafs gehad van me vriend ze oma Hihihih een luiertaart met de kleintje luiertjes die er bestaan... hihihi zo leuk is die... wat leuk om neer te zetten in het kamertje he hihihhi.... Leuk he...?!?!?!?!? Vind het zo schattig!! Hihihhi We gaan zo lekker ontbijten hmmm... Ben beetje eng op me maag.... Niet echt misselijk ofzo maar beetje eng op me maag als ik dan wat eet is het weg. @ Orchi..... Ik ben benieuwd wat ik volgens jou zou krijgen? kan je het bij mijn ook pendelen?. @ Vivan... Hoe was je dag gister? met het vertellen aan de familie? @ andere meiden... Ik heb echt helemaal geen verstand van tempraturen enz.... ik heb het zelf allemaal niet gedaan dus kan jullie echt niet helpen of advies geven.... Maar ik lees wel al jullie berichtjes hoor maar kan er niet op reageren... @ Char.... Ik hoop ook voor je dat je wondje snel over is hihihhihi mustie.... hihihihi nouja als het maar fijn was het klussen toch.... Misschien is je weerstand wel lager omdat je zwanger bent hihih dan krijg je ook gekke dinken ( kan ) nou meiden ik ga ontbijten... lig nog een kadootje voor me klaar spannend he... ( voor de baby ) nou meiden fijne moederdag !!!!! kusss
@ orchideetje @ Mariahh @ Vivian bedankt voor jullie lieve reacties We hebben van die 2 jaar de eerste maanden rustig aan gedaan, daarna een jaar zonder testjes geklust. Nu sinds sept doe ik dus ovu testen en leg ik misschien meer druk op hem. Wist wel dat het best 1,5 jaar kon duren, maar duurt nu idd erg lang. 2 mnd geleden bij ha geweest, moeten sperma laten testen en temp lijsten bijhouden. Ook daar heeft ie geen zin in Een vriendin van mij is ook op een gegeven moment met testen gestopt, moest na vakantie naar gyn, maar tijdens vakantie was het raak. Dus zij zegt ook dat als ik die "test stress" laat varen ik vast wel zwanger raak. Zelf denk ik aan al die rondes die we in principe gemist hebben, wil nog ff doorgaan. Kan altijd na de zomer naar de gyn gaan.
Goeiemiddag dames, een hele fijne moederdag voor iedereen. Voor de zwangeren en dus bijna mama's, de miskraam mama's, voor de wij-worden-mama's enz. Hier vanmorgen weer gewerkt en nu lekker thuis, ben moeee. Vanmorgen weer een lage temp, maar dus ook vroeger getempt. Zou wat zijn als toch mijn ei ineens nu komt. Ga zo voor de zekerheid even een ovu testje doen, maar wacht nog even want best veel gedronken vandaag. Ik wil eigenlijk nu toch mijn wekker gaan zetten voor tempen. Kan dat nu ineens halverwege mijn cyclus?? @Orchideetje, ja ik had je naam er ook niet bij voor dezelfde reden als Kell zegt, maar als jij het niet erg vind zet ik je naam er ook wel bij hoor. Bepanthen, zal dat eens proberen ja, morgen even kopen. Heb wel speciaal spul hoor er voor, van drogist, speciaal voor in de vagina. Beschermd en is ook voor wondjes en als je last hebt van schimmeltje e.d. Heb ik gelukkig niet meer. Moet alleen beetje voorzichtig zijn want vanmorgen denk ik toch weer langs geschaafd met wassen en bloedde weer iets. Heb er wel minder tot geen last van nu.... Zou ik wel kunnen klussen evt. vanavond? Of zouden jullie even wachten?? Minniii, wat superleuk zeg die luiertaart, en superlief van je vriend! Echt schattig. Zwanger ben ik niet hoor... had zelf eerst ook even het idee, omdat ik zo'n last van maag heb en misselijk af en toe e.d. Gevoel van vollere borsten, af en toe pijnlijk. Maarja het kan gewoon niet want temp is weer laag en ben ongi geweest (nouja dat laatste komt wel eens voor natuurlijk en dan alsnog zwanger). Vonneke, wat lastig allemaal zeg. Denk dat je vriend inderdaad teveel last heeft van prestatiedruk. Misschien bang dat het wel aan hem ligt, en ja misschien voelt hij dat wel als falen. Misschien inderdaad proberen even wat rustiger aan te doen (tenminste voor zijn idee dan). Niet zeggen wanneer je vruchtbaar bent, hem gewoon verleiden, en er soms wat dagen tussen laten bijv. Snap dat je dolgraag wil en dan kan je haast niet wachten. Bespreek ook met hem dat jullie dit samen doen, en dat als blijkt dat er iets niet goed zit met 1 van beide dat dit niet betekend dat je de schuldige bent. Jullie doen dit samen! Je moet er echt samen in staan en het ook echt leuk houden! Sommige dingen zijn natuurlijk veel makkelijker gezegd dan gedaan. Ik hoop dat het heel snel raak is voor jullie. Veel sterkte!!
minniii, wat een onwijs leuk kadootje @charise, ai balen dat je zo moe bent! lekker op tijd naar bed dan maar? ja zou niet weten waarom je geen wekker zou kunnen zetten, en ik zweer bij bepanthen gebruik het overal voor maar dan ook echt overal! @kell en charise, zet het er maar gewoon bij hoor, uiteindelijk beslis ik toch zelf of ik wel of niet wil pendelen voor diegene en als het geen 'bekende' is dan pendel ik sowieso niet @vonneke, lastige situatie maar ik denk er hetzelfde over als charise wijze raad @hier, gezellige dag bij mijn zus gehad, die kleine ligt nu doodop in bed en ik heb na het eten nog snel huis aan kant gemaakt, morgen dus alleen stofzuigen en dweilen oh ja en een wasje draaien! en uiteraard van het zonnetje en een goed boek genieten!
Mijn ovulatietest was negatief trouwens, had ik ook wel verwacht hoor, maar door temp ging ik toch twijfelen. Orchideetje, je naam past niet meer in mijn handtekening, haha. Sorry. Nona, hoe is het met jou meid? Druk weekend? Je bent zo stil.
Hoi Dames, Zo sorry, was even weekendje druk. De verbouwing van mijn huis was vrijdag klaar, dus heel het weekend schoongemaakt, keuken ingeruimd, alles opgehangen..Daarnaast ook nog vergadering gehad..Dus ben echt bekaf!! Toen dacht ik oooohhhh.. :O Heb al paar dagen niks van me laten horen!! Ik ben begonnen met alles teruglezen..Dus ik antwoord per persoon wat er is gezegd van meerdere paginas terug..Heerlijk zoveel leesmateriaal1! @ Orchideetje, Ja misselijkheid gaat beter..Afentoe gaat eten moeilijk. Ik heb vooral moeite met vlees. Daarnaast met ik ook blijven eten..ik heb vaak dat ik in de avond heeeeeeel misselijk ben L En op moment dat ik begin te eten, wordt het ook vervelend..Voor de rest gaat het top!! Ik begin echt al buikje te krijgen..Kan er haast niet meer omheen.. @ Roosje, Zou heel goed mogelijk zijn dat je pijn hebt van je ei! Je temperatuur is mega gestegen, maar je ovutesten spreken het tegen..Ik vind het vrij apart..Hoe temperatuur jij?? @ Charise, Oh meid dat is vervelend he een wondje!! Doet altijd zon pijn met plassen vind ik! @ Vonnekelegrand, Ik verleid mijn vriend altijd, maar mijn vriend kan ook goed presteren als het een moetje is..Dus ik vind het lastig! Heb je het al bespreekbaar gemaakt, dat je vervelend vind dat dit speelt. Jullie doen het samen en als vrouw ben je er veel meer meebezig, dus hij mag ook zn effort leveren als het moet! @ Vivian, wat een leuke manier van vertellen!! @ Aster, Ik ben vanaf ronde 2 begonnen met ovutesten en ronde 3 temperaturen.. @Minii, wat een mega leuk cadeau!!!!