Entertainen baby 11 maanden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by dt50, Nov 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dt50

dt50 Actief lid

Jan 5, 2009
    215
    0
    16
    #1 dt50, Nov 1, 2009
    Last edited: Nov 1, 2009
    Hoe entertainen/ spelen jullie met jullie baby van 11 maanden?
    Favouriet is hier rollen met de bal (gespreid met de benen tegenover elkaar), en "kiekeboe" met een laken. Lezen vindt ze ook leuk, maar max. 5 minuten
    samen "dansen" op k3 wordt ook erg gewaardeerd, net zoals rondjes om de tafel lopen.

Omdat het weer minder wordt, en iedere dag wandelen / fietsen er even niet inzit, wil ik eigenlijk andere leuke dingen met mijn dochter doen.
    Wie heeft er tips / ideeen?

alvast bedankt (mede namens mijn dochtertje)

2. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Hoezo, als het weer niet mee zit? Ik ga minimaal 2 uur per dag naar buiten. Weer of geen weer....

Verder speelt zoonlief veel met ballen, blokken in alle soorten en maten, duplo primo, stoeien, boeken uit z'n kast plukken, op de loopauto, meehelpen met de was etc. Altijd genoeg te doen.

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Chebu ik ook, maar als het heel hard regent wordt het tóch lastig!

4. dt50

dt50 Actief lid

Jan 5, 2009
    215
    0
    16
    Tja, maar op zo'n dag als vandaag (vooral veel regen) kan ik toch niet bedenken wat we buiten kunnen gaan doen.

Wat is het verschil tussen duplo en duplo primo (ik dacht namelijk dat duplo pas vanaf 2 jaar was). Voor loopauto vind ik mijn meisje eigenlijk nog wat jong.

Meehelpen met de was is hier ook erg in trek. Kijken hoe ik buiten de blaadjes opveeg ook.

Moeders, laat gerust weten hoe jullie je kind entertainen / met de kleine spelen

5. kikker2

kikker2 Bekend lid

Jun 8, 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Scheerschuim valt hier ook in de smaak, letterlijk en figuurlijk:D oppassen dat ze het niet in de mond stoppen, maar het voelt heel apart, en zo kun je er ook speelgoed in verstoppen, dat ziet er dan anders uit als gewoon. Er een grote natte doek bijleggen, voor het geval ze uitgespeeld zijn, hoef je niet weg telopen.

6. Eva1983

Eva1983 VIP lid

Sep 2, 2007
    9,025
    2
    38
    Mijn zoon en ik doen vaak:

verstoppertje/kiekeboe rondom de salontafel
    insteekpuzzels en dan de dingen benoemen
    dansen
    muziek maken
    samen foto's kijken op hyves :) vindt hij geweldig!

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

samen tekenen of schilderen is ook erg leuk! Samen kleien met brooddeeg (vind ik gezonder dan klei mochten ze het opeten).

Duplo zijn blokken kun je mee bouwen, kan ze nu nog niet natuurlijk, maar wel jouw torens slopen.
    Primo heeft minder mogelijkheden kun je minder mee bouwen, toren wel maar geen huis. Dochter speelt vanaf zo`n 6 mnd met duplo, primo heb ik nooit gekocht voor haar.

8. LovelyDK

Tekenen, schilderen en kleien? Dat zie ik een kind van 11 maanden niet doen...

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

En volgens mij kan je kind beter boetseerklei binnen krijgen dan brooddeeg, wat hardstikke zout is...

Hier spelen we veel met duplo, wij bouwen een huis en Thirza speelt ermee, haalt er dingetjes uti (de poppetjes en blokjes die wij erin zetten) en breekt het huis af.
    Verder rijden met auto's, lopen om de tafel, samen was ophangen (Thirza kijkt en speelt met de nog onopgehangen was).
    Ben zelf nogal een creabea, maar nu al schilderen en tekenen met Thirza zie ik ook nog niet zo gebeuren...

Wat hier vooral succes geeft, is regelmatig wisselen van speelgoed, zodat ze elke keer weer wat niews heeft. En regelmatig wisselen van ruimte. Niet uren achter elkaar beneden willen zijn, maar dan tussendoor dus even was ophangen, enz.

10. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Ik maak af en toe van de huiskamer een hindernisbaan waar Kyra onder begeleiding overheen kan klauteren. Gewoon de kussens uit de bank, en kartonnen doos waar je een de dichte kant ook open maakt en we hebben zo'n slurf van de Ikea.

Ook drummen met soeplepels op een koekblik valt erg in de smaak al wordt er af en toe ook met de lepels op mama's hoofd gemept wat wel wat minder is (maar mama die auw zegt is erg interessant). Haar activity tafel met verschillende muziekinstrumentjes en dierengeluiden kan Kyra wel bekoren. Vooral als ik overdreven alle dieren ook nadoe.

Foto's en plaatjesboeken kijken zijn ook favoriet. Maar dan alleen als ze zelf mag bladeren.

11. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

Sep 5, 2008
    1,520
    0
    0
    Hier vaak wisselen van speelgoed en vaak wisselen van ruimte en mee laten helpen met 'klusjes', zoals de was opvouwen (noem hem maar uitvouwen, haha), verstoppertje, krijgertje spelen, zingen, dansen, boekjes lezen, torens bouwen, keertje extra lang in bad.
    Maar ik ga toch eigenlijk altijd wel naar buiten, zelfs als het hard regent. Moet er gewoon eventjes uit.

12. dt50

dt50 Actief lid

Jan 5, 2009
    215
    0
    16
    Jullie hebben me al leuke ideeen gegeven, ik ga dadelijk een doos van de zolder halen, zodat mijn dochtertje er doorheen kan kruipen.
    Opvouwen van de was deed ik eerder wanneer ze in bed lag. Maar inderdaad, de wasmand uitkramen vindt ze erg leuk.

Tekenen en verven zie ik met bijna 11 maanden nog niet gebeuren, ben blij dat iemand liet weten dat ze zich dat ook niet kan voorstellen (was al bijna bang dat mijn kind achterliep:p:p)

mochten er nog meer mensen leuke ideeën hebben, laat ze gerust weten.

13. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Ik deed inderdaad ook hindernis baan met kussens en fleece dekentjes en knuffels. Ook met lego duplo en primo spelen was leuk. bakvormen en spatels om mee te trommelen. Een lege doos vullen met gekke dingen. Boekjes verscheuren. plaatjes kijken. een speciaal plankje in de kast inrichten waar hij alles uit mocht trekken en zo weer iets nieuws kon ontdekken dat ik ertussen had gelegd. en idd afwisselen van speelgoed en speelruimte.

14. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Duplo hebben we ook, maar daar speelt zoonlief nog niet echt heel veel mee. Ook hebben we van de box een ballenbad gemaakt en nu smijt hij alle ballen vanuit de box de hele kamer door. Of hij begraaft zich erin.

15. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    2,053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Tekenen en kleien met een baby van 11 maanden? Knap!

Opzich hoef ik mijn zoontje niet te entertainen, hij vermaakt zichzelf altijd prima. We spelen wel samen hoor, maar echt hem vermaken hoef ik niet. Hij vindt iedere dag wel weer iets nieuws waar hij uren zoet mee kan zijn. Op dit moment is het mijn medaille van een hardloopwedstrijd :D

16. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    HELP, mijn zoontje van 1 jaar kan nog niet tekenen.....

17. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    3,291
    1
    36
    jeetje, wat ondernemen jullie een hoop.... ik ga me schuldig voelen. In de ochtend speelt ze vaak lekker op de grond terwijl ik bezig ben met douchen ontbijten en opruimen. Ik heb altijd even nodig om op gang te komen... Dan ik koffie en zij sap met liga en dan doet ze een dutje, dan samen boterham en zij een fles en vaak even naar buiten (des noods tussen de buien door) boodschapje doen, even op bezoek, kinderboerderij, even winkelen etc. weer thuis doet ze nog een dutje en als ze wakker is weer spelen op de grond/in de box. Af en toe spelen we samen bijv. blokjes in en uit de doos, toren bouwen (ik) en omgooien (zij) boekje kijken en ik alle dieren nadoen. Na een tijdje kijk ik mijn favo tv programma en vouw ik de was op en speelt zij lekker zelf. Dan groente, badje, fles, boekje lezen en naar bed.

Sommige dagen komt er iemand op bezoek met een kindje dan spelen ze samen of wij gaan op bezoek bij iemand. Maar ik ben niet de hele dag met haar bezig.....

18. LovelyDK

klinkt super toch :)

19. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

Mar 3, 2009
    299
    0
    0
    @ sas 26 het lijkt bijna of ik mijn eigen dagindeling lees:D Ik kreeg ook al een beetje een schuldgevoel dat ik te weinig deed, maar wat ik ook al eerder las tekenen, kleien, etc met 11 maanden:(
    Het is ook goed als je kindje lekker zelf kan spelen, ze krijgt voldoende aandacht en als ze er zelf anders over denkt dan komt ze wel naar me toe gekropen:D
    Het scheelt denk ik ook of er al broers of zussen zijn dan spelen ze toch ook sneller met ander speelgoed. Op zich is een blokkendoos, wat reclame folders om te scheuren, plastic bekers, ringen, etc al voldoende. Als je maar wel blijft afwisselen maar dat is mijn mening.

Lekker buiten lopen, dingen op straat bekijken of naar een kinderboerderij leren ze ook veel van en hoort ook bij entertainen.

20. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    3,291
    1
    36
    Nou, gelukkig maar om te lezen ; ) Ik weet wel van mezelf dat het juist ook oké is als ze lekker zelf spelen, maar ga dan toch weer twijfelen hoor! Ze kan zichzelf juist goed vermaken en dat zeggen ze ook op het kdv en daar ben ik blij om! Ene dag vraagt ze ook meer aandacht dan de andere. Maar soms dan denk ik dus: o jee, ik doe te weinig met haar! Voel me ook helemaal schuldig dat ik gisteren niet naar buiten ben geweest, telkens als we konden dan regende het..... Maar toch schuldgevoel!

Groetjes!

Share This Page