wanneer knuffel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wieweet, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

zou proberen te sturen met een beestje die genoeg te koop is als reserve.
    Maar de vraag is of je kindje dit uiteindelijk doet. Ze hebben opeens hun voorkeur.

2. fafje

fafje Niet meer actief

ik geef mn zoontje sinds 2 weken zn knuffeldoekje....sinds hij zn handjes heeft ontdekt en kan vasthouden, leg ik het naast zn hoofdje en dan omarmt hij dat doekje...alleen tijden sin slaap komen...daarna haal ik em vaak weg...heeft er geen band mee hihi

3. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    hier slaapt ze al vanaf begin met een knuffel me knuffel dat is zo`n ding die je aan de speen vast maakt hij zit bij haar niet aan d`r speen maar ze knuffelt er wel mee maar haal em ook altijd weg als ze slaapt

4. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik las dat ze vanaf 8 weken naar hun knuffels kunnen gaan lachen. Zij had/heeft ook nog geen relatie met de knuffels, dus ik heb een grote uitgezocht en naast haar gezet in de box. Een beetje met de kop bewogen, en ze keek er ieg zeer geinteresseerd naar!

5. mroos

mroos Niet meer actief

Mijn zoon was hier heel vroeg mee; met 4 maanden sliep hij al niet zonder knuffel.

Hij is er ook echt aan gehecht, het biedt hem troost als hij verdriet heeft en rust als hij moe is.
    Ik vind het prachtig om te zien dat hij er zo gehecht aan is. Als hij er mee aan het spelen is dan neemt hij de knuffel ook overal mee naartoe:).

6. Storm

Storm Niet meer actief

Wij hadden van begin af aan een kikkerknuffel van de Ikea in zijn bedje gelegd. Omdat het een lap is had ik hem tussen bed en matras gestopt zodat hij het niet makkelijk kon pakken. Zeker niet toen hij nog zo klein was. Hij heeft heeeeeeeel lang tussen bed en matras gebivakkeerd. Toen mijn zoontje groot en sterk genoeg was om te draaien en te graaien en hij hem te pakken kon krijgen, heeft hij dat ook gedaan en van toen af aan was het zijn favoriet. Ik weet alleen niet meer hoe oud hij toen was. Ik denk een maand of vier.
    Wij hebben er vier. (1 in bed, 1 bij opa en oma, 1 in de onderwegtas en 1 voor de crèche) Maar als hij echt moe is, is alles met een labeltje goed genoeg :D.

7. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hier had ze al vrij vroeg knuffellapjes in bed, maar ik had drie verschillende en met een maand of 8-9 koos ze echt zelf steeds dezelfde knuf, de andere heb ik dus weggehaald en deze in 5-voud aangeschaft en het is echt haar favoriet, ze zeult hem de hele dag mee overal naartoe en zonder kan ze ook niet slapen.

8. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Hier heb ik vanaf de eerste dag een knuffeldoekje in bed gestopt. De oudste was eral heel erg snel aan gehecht en sliep niet zonder de jongste heefternog steeds geen "band" mee. Bij de baby ligt er ook al 1 in zijn wiegje

9. greeneyedgirl

greeneyedgirl Actief lid

18 nov 2008
    183
    0
    0
    Mijn oudste dochter heeft vanaf dag 1 een hydrofielluier onder haar hoofdje gehad in bed (in driehoek gevouwen). Ik merkte na een maand of drie, toen ik die doek een keer vergeten was in haar bedje te leggen, dat ze niet goed in slaap viel. Dus toen was er voor haar al gewenning.

Ik heb toen van een hydrofielluier een popje gemaakt, door een poppetje van een ratelsokje in het midden te leggen, de doek erover en dan een haarelastiekje heel strak er omheen doen. Je krijgt dan een soort 'spookje'. Tot op de dag van vandaag haar favoriet. En als ie kwijt is of in de was zit, dan is een andere zo gemaakt.

En mijn jongste dochter (nu 4 maanden) gaat al dezelfde kant op. Heel geestig! Die 'legt' de flappen van de hydrofielluier tegen haar gezichtje en slaapt zo heerlijk. Voor haar ga ik ook zo'n soort popje maken.

Ik denk dus dat het wel kan zo jong. Gewoon in het bedje leggen en op gegeven moment maken ze wel een 'keuze'.

10. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    hier heeft altijd wel een knuffeldoekje(die blauwe met een berenkop uit z,n doos)in zijn bedje gelegen maar sinds die 7 maanden is kan die er ook niet meer zonder dat ding slapen dan huilt ie net zo lang tot ie hem weer heeft. Ook bij oma heeft ie het bij. Vind het wel heerlijk zo valt ie lekker in slaap en heeft geen speen of duim nodig

Deel Deze Pagina