In juli 2011 krijgen we n tweede kindje. Mijn zoontje is dan op dat moment 1 jaar en 8 maanden. Is het noodZakelijk om een dubbelkinderwagen aan te schaffen?of kan het ook op andere manieren?Ik vind het eig overbodig, we hebben een hardstikke mooie nieuwe kinderwagen en vind het eig overdreven omnog een aan te schaffen. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?ik bedoel er zit dus 1,5 jaar tussen die twee.
Je hebt toch ook van die speciale plankjes dat ze mee kunnen liften? Je hebt met wieltjes, maar volgens mij ook die je op de kinderwagen kan zetten dat ze kunnen zitten.
Ligt een beetje aan je oudste. Eva liep met ruim 1,5 jaar alles zelf. Nu hebben wij een plankje aan de kinderwagen, vooral makkelijk als we door moeten lopen om ergens op tijd te komen.
ik heb het eerste half jaar de baby (zelfde leeftijdsverschil) in een draagdoek gedragen en grote broer in de wagen. Nu dat de baby meer vrijheid wil (kijken, alles pakken e.d.) gaat hij in de wagen en staat grote broer op een plankje ervoor (hij wil niet lopen helaas). Wij vonden het ook zonde om een nieuwe wagen te kopen. Het plankje was even uitproberen of meneertje het wel leuk vond. Heb via MP een goedkopere kunnen kopen en het is goed geslaagd.
Het verschilt natuurlijk per kindje, maar bij onze oudste (inmiddels bijna 6) hebben we de buggy tot zijn 3e wel gebruikt. Kleine stukjes kunnen die kleintjes wel lopen, maar ga je echt een dagje weg, wordt dat lastig. Bij zo'n plankje (hebben wij ook) moeten ze ook staan en dat is vaak ook wel zwaar voor ze. Ik geloof dat ze er tegenwoordig ook zijn in een soort stoeltjes (in ieder geval bij bugaboo). Wij hebben een mac laren buggy gekocht, kunnen ze naast elkaar zitten en is niet zo'n groot apparaat. In het begin zal het niet super praktisch zijn voor een baby, maar dat gaat vanzelf goed komen (mac laren geeft zelf overigens wel aan dat het vanaf geboorte kan). Als we met zijn tweetjes weggaan, zullen we toch de kinderwagen en de buggy gebruiken. De dubbele wagen gebruik ik straks vooral als ik alleen op pad ga met de kindjes. Succes met je keuze. ps. wij hebben de buggy via marktplaats gekocht, 4 maanden oud voor 150 euro ipv 400. Scheelt echt veel!
Ik heb naast de gewone kinderwagen ook een duo wagen. En die laatste vind ik echt een uitkomst. Tussen mijn kinderen zit ruim 2 jaar, de oudste kan al goed lange stukken lopen. Met anderhalf zijn ze toch wat sneller moe als ze veel moeten lopen. Als we langer de stad in gaan of een dagje uit is het echt superhandig. Mijn oudste is nogal een Dora the Explorer, dus als ze me te vrij beweegt en het is te druk, dan zet ik haar gewoon ook in de duowagen. Ook kan ze hier soms nog even in slapen. Nu met de sneeuw ga ik trouwens lopend boodschappen doen met de duowagen. Ik ben stabieler doordat ik steum heb aan de wagen en mijn oudste hoeft geen nare glijpartijen me te maken. Met alleen een paar boodschapjes doen of zo, doe ik meestal de baby in de draagdoek of enkele kinderwagen en dan loopt de oudste gewoon. (overigens kan op onze duowagen een winkelmandje op de kap staan, nog een handig iets, haha) Zo'n plankje lijkt me best handig, maar ik zie de ouders er wel scheef achterlopen of soms het kind met het hoofd tegen de duwstang. Maar goed, daar heb ik geen ervaring mee. Kun je tegen die tijd niet een weekendje een duowagen lenen van iemand om 's te kijken of het wat is?
je hebt trouwens ook niet alleen van die meerijplankjes, maar ook ee meerij zitje. Wij verwachten ook een tweede, de eerste zal dan 1 jaar en 4 maanden zijn (iets jonger dus als die van jullie) ik heb wel al een duo wagen aangeschaft via Marktplaats dan wel 1 waarmee ik ook goed en makkelijk over het gras en zand kan rijden ivm ons werk. Of ik hem lang ga gebruiken, dat denk ik niet, onze meid loopt nu al. Maar tegen die tijd, dan zien we wel, anders zet ik hem weer op marktplaats en gaan we verder met de "oude wagen" of de buggy en eventueel een meerij plankje.