Mijn dochter is nu bijna anderhalf en loopt nu sinds anderhalve week en wilde straks met haar om echte schoentjes uit. Ze kruipt heel af en toe nog eens een klein stukje, maar stelt haast niets voor. Of zou het nog te vroeg zijn om schoentjes te kopen? Ze wil ook wel graag buiten stappen namelijk. Ik had nu een paar van het merk Topolino (schoenenreus) maar wil er nog echte goede stevige schoentjes bij kopen! Vind ze wel duur hoor! Ik zit dus nog te twijfelen tussen een ecco-schoen of een (goedkopere) dr. Visser... Moet sowieso de maat maar eens goed op laten meten... Wat zijn jullie ervaringen? En hebben jullie tips voor goede, betaalbare schoenen? Heb al bij de elefanten (van Haren ) gezien, maar die vond ik niet zo mooi! En weinig keus... Alvast bedankt!
Als ze een maand tot 6 weken echt zelfstandig en goed lopen kan je echte schoenen voor buiten gaan kopen. Ik heb ook net die van topolinos gekocht, roze en wit, maar de hiel is bijv. niet verstevigd of zo. Dr. Vissers zijn goed maar de leukste waren al uitverkocht. Ik ga zaterdag naar een speciaalzaak om me 1 x goed te laten informeren en 1 paar goede te kopen. Andere stoere ga ik wat goedkoper doen als er weer leuke zijn bij scapino enzo. Er is al eerder een topic over geweest. even de zoekfunctie gebruiken en google ook op kinderschoenen en kassa (vara). is een uitzending op tv over geweest. heel handig. Succes, M
Hier willen we echte schoentjes kopen zodra hij kan lopen. Hij loopt bijna, maar op dit moment heeft hij nog leren slofjes aan.
Sverre heeft nu een paar weken echte schoenen. Ik heb hem vooral veel op blote voeten laten lopen de eerste maand, wat gelukkig ook kon ondanks de slechte zomer. Ik ben naar een goede schoenenzaak geweest, zijn voetjes zijn opgemeten en vervolgens heb ik een paar errug dure schoenen gekocht. Maar, hij loopt er super op en ik vind het een fijn idee dat hij 'goede' schoenen heeft. Het staat echt stoer trouwens, van die echte schoenen! Hij heeft maat 21, dus het lijkt heel wat. Zijn die Elefanten schoenen niet ook goed? Die zijn wel iets schappelijker geprijsd tenminste.
Ik heb schoentjes van petit shoes, ook niet extreem duur. Het zijn schoentjes met een flexibele zool. Ze loopt nog niet los, maar vind het toch wel prettig, dat ze al goede schoentjes heeft.
Toevallig heb ik dit van de week aan de kinderfysio gevraagd. Mijn dochter is extreem lenig en loopt nu de eerste stapjes aan de hand en achter de blokken kar. (mijn dochter is 18 mnd) Haar advies is 6-8 weken moeten ze goed los kunnen lopen voordat ze schoenen aan kunnen. Tot die tijd is het beter om leren sloffen te dragen ivm de ontwikkeling van de voeten en enkels.
mja fysio van vriendin merkte op "je hoeft niet perse dure schoenen te kopen.. als je maar goede koopt.. anders zouden alle kindjes van 'arme ouders' nooit leren lopen"
Dr Visser is 1 van de beste merken. En goed te betalen. Ik heb deze voor Isabella gehaald. Kan ik later nog een keer.
Jaydienne kan sinds haar 9e mnd lopen.heb altyd schoentjes gekocht voor haar.nu ze echt zelfstandig kan lopen en los draagt ze meestal gympjes of ballerina schoenen.en ze kan goed lopen,nooit problemen gehad.
Die eerste schoentjes kunnen ze maar een maand of 3 aan (als je mazzel hebt). Ik heb wel Elefanten gekocht. Dan maar iets minder mooi, wel goede kwaliteit en voor die 3 maandjes was ik toch echt niet van plan meer geld uit te geven. Er komen nog genoeg momenten om mooie schoenen te kopen. Bovendien blijven ze maar eventjes zo mooi als toen ze je kocht, zeker als ze naar het KDV gaan. Zonde dus!
Joris heeft leren lopen op elephanten (schoentjes van van Haren), waren heel flexibel en ideaal om te leren lopen... Het was hier toen Joris ermee begon winter en de vloer erg koud, sloffen hield hij niet aan en sokken vond ik zelf veel te gevaarlijk (uitglijden). Dus toen heb ik die schoentjes aangeschaft! Na een week of 6 had ik iets stevigere schoentjes aangeschaft en nadat die daaruitgegroeid was pas gewone schoenen!
Grappig, ik zag juist vandaag op tv een reclame over elefanten schoentjes. Ze zagen er lief uit en ze waren 29 euro, dus dat valt reuze mee. Hoe de kwaliteit is, weet ik niet.
ja ik zie die reclame ook regelmatig, vind ze erg leuk overkomen maarja, hier zijn ze voorlopig nog niet nodig
Ik heb Bobux. Zijn wel vrij prijzig vind ik. Moet je maar even googlen op Bobux. Ik geloof dat ze ook leren slofjes bij de Hema hebben.
Elefanten zijn hardstikke goede schoentjes. Omdat van Haren een dochter onderneming van Deichmann is kunnen ze veel schoentjes tegelijk inkopen waardoor de verkoop prijs ook een stuk lager ligt als vroeger. Dus de prijs heeft zeker niks met mindere kwaliteit te maken (bij de Elefanten dan)! Het belangrijkste is naar mijn mening dat je je goed laat adviseren en de voetjes laat op meten. Wat ik ook heel vaak zie is dat mensen in de Geox schoenen losse zooltjes doen omdat het kind er zweet voeten in heeft , dus ja... Als de schoen soepel is (een harde zool kan ook soepel zijn) nergens knelt en een goede pasvorm heeft is het toch ok. Niet iedereen zal dezelfde pasvorm nodig hebben, en het ene meetapparaat is het andere niet, deze komen niet altijd overeen! Dit is wel geen antwoord op je vraag maar hoop dat je er wat aan hebt.
Ik heb gelezen dat je pas echte schoentjes hoeft te kopen wanneer je kleine 2 tot 3 maanden zelf kan lopen. Tot die tijd zijn zachte leren slofjes nog beter, omdat ze dan de teentjes nog kunnen 'krullen' voor het evenwicht. Een tip: www.baby-schoenen.nl, hele stoere leren slofjes voor een hele leuke prijs!