gooi ik mn vraag er ook maar even op, zit namelijk al een poosje te twijfelen... ten eerste: dit eet/drinkt ze ongeveer en hier in dld hebben we geen consultatie bureau, dus ik vogel zelf wat en kijk of mn meisje happy is, en dat is ze. s morgens fles 180/6 (blijft soms wat staan) stukje brood (kwart tot halve boterham met margarine) tegen 10uur fruit met 50-75ml sap/thee/water (meer drinkt ze niet) 12.30 hele volkoren boterham met margarine, soms smeerworst of appel/peren stroop zonnatura 13u fles 120/4 15u koekje/rijstewafel 50-70ml thee 17u aardappels groente soms vleesje 75ml thee/water/sap 19u fles 210/7 mijn vraag; krijgt ze voldoende melk? (hoeveel moet ze aan zuivel ze is 9maanden) en krijgt ze genoeg sap/water? ik heb geen idee hoeveel vocht ze moet drinken. wel staat hier de hele dag haar flesje met handvaten ergens waar ze speelt, wel met water geen zoetigheid, en ze drinkt zelf slokjes af en toe, niet veel op een dag. ze is een blije baby. heb niet t idee dat ze honger heeft, want veel melkflesjes drinkt ze niet leeg. ze is alleen wel lang en slank en beweegt heel veel, dus hoop maar dat ze genoeg binnenkrijgt. en nog een vraag; ze drinkt nu dr sap en thee zelf uit een avent flesje met handvaten, we hebben ook de anti lektuitjes geprobeerd, maar dat wordt een kliederboel en ze krijgt naa rmijn idee lucht binnen, en daardoor krampjes. hoe werkt een tuitbeker, of moet ik dr gewoon nog lekker aan dr flesje laten lurken? zo veel vragen, hopelijk hebben jullie tips
Ons mannetje is 9,5 maand en heeft het volgende schema: boterham + fles 200 cc (soms laat hij wat staan) fruit + paar slokjes sap boterham + fles 200 cc koekje + paar slokjes sap Avondeten + toetje + (soms sap) fles 200 cc (laat vaak ongv 50 cc staan) Wij geven sap uit een tuitbeker, maar niet heel de dag door. Op bepaalde tijden krijgt hij wat te drinken. Als ik hem zelf de beker geeft gaat hij er mee gooien haha
dan drinkt jullie mannetje dus meer melk als ons meisje.... ze wil echt niet meer drinken, ook niet als ik t na 5 of 10 minuten nog eens aanbiedt, wel moet ik erbij zeggen dat ze vast voedsel erg lekker vind, of dat nu een koekje of een stuk komkommer of brood is, ze smikkelt alles weg. nou ja over een poosje moeten we weer op controle naar KA, dan zal ik daar eens informeren.
Je schema is bijna identiek aan die van mij! schema hier 6.30 180ml + 1 boterham (stroop/jam/smeerkaas/smeerworst) 9.30 fruithap (1 soms 2 stuks) + evt wat sap 12.00 150ml (niet helemaal op) + 2 boterhammen (niet helemaal op) 15.00 koekje + sap 17.00 avondeten + toetje yoghurt 18.30 150ml (niet helemaal op) volgens mij is het aanbevolen zuivel 300-500ml en yoghurt valt daar ook onder. Ze dronk tot vandaag alleen uit de fles, de tuitbeker krijgt ze niks uit. Ze houdt de beker wel goed, maar de zuigtechniek snapt ze niet. Vandaag een rietjesbeker gekocht en dat ging gelijk goed, ze kon er goed uit drinken. Dus vanaf nu krijgt ze daar sap uit en de melk nog uit een flesje. De rietjesbeker schijnt ook goed voor de mondmotoriek te zijn. Tuitbeker blijft hier voorlopig in de kast
ga ik morgen toch eens kijken voor een rietjesbeker. yoghurt en quark lust ze wel, maar ze heeft verborgen reflux en spuugde erg zuur, dus daar wachten we nog maar even mee. t is wel lekker dat ze alles lust en wil proberen.
Waarom laat je haar niet uit een gewone kop of beker drinken? Dus geen tuit of antidrinkbeker, maar gewoon het soort waar wij ook uit drinken? Dat kan ze in het begin niet zelf, maar jij kunt de beker gewoon op vaste momenten aanbieden en vasthouden. De hele dag door kleine slokjes tussendoor is minder goed voor de tanden, ook als het om alleen maar water gaat.