nutriton/ johannesbroodpitmeel met borstvoeding?

Discussion in 'Borstvoeding' started by douglas84, Dec 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    Is dit hetzelfde of verschilt het in prijs e.d. en gebruik?

Onze zoon spuugt altijd al erg veel en ook wel paar keer aan gekaart bij consultatiebureau. Nu is hij 4 maanden en spuigt nog steeds vaak direct na en ook na 2 uur flinke pletsen of boogjes. Nu adviseren ze toch om nutriton of johannesbroodpitmeel te gebruiken bij de borstvoeding. Misschien dat hij dan ook beter slaapt daardoor.

Ik moest er een papje van maken en dit dan geven. Wie heeft er ervaring mee?

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Hebben wij ook heel kort gedaan, maar hier meer krampjes daardoor en dat was erger dan het spugen.

Gewoon een schepje in een kopje, met beetje water papje ervan maken en lepeltje voor de borstvoeding en erna. Het is net behanglijm. ;)

3. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier ook een spuger. Lijkt nu wel af te nemen, ze spuugt nu meestal alleen nog direct na de voeding. Hier verder niks aan gedaan, ze heeft er geen last van.

4. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    De lactatiekundige vertelde mij dat het met borstvoeding alleen werkt als je voor de borstvoeding minimaal 50 mililiter gekolfde borstvoeding met johannesbroodpitmeel gaf. Dat is dus best een klus met extra kolven en flesvoeden. De lactatiekundige kan je wel andere tips geven, zoals voedingshoudingen en ritmes die kunnen helpen.

5. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Hele slechte ervaringen mee. Ik kolfde nog toen we gingen proberen, dus dat was geen probleem. Maar hij probeerde wel te spugen, en de melk (+zuur) bleef in zijn slokdarmpje hangen. Heel veel huilen was het resultaat! Dus wij hebben gewoon veel gewassen:D

Later toen ik wel live voedde (maakte voor het spugen niks uit), hield ik hem na de voeding een tijdje rechtop.

6. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    ben met 5 weken bij lactatiekundige geweest voor tips. Nu bijna een week nutriton aan het proberen en gaat op sommige dagen best goed. Alleen lastig om voor de borstvoeding te geven, want als ik het behangplaksel geef heeft hij geen zin meer in borstvoeding.

7. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Verplaatst naar borstvoeding.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Helemaal niet nodig om 50cc te kolven hoor!
    Je kunt gewoon een klein schepje nutriton mengen met wat water of gekolfde melk en dat met een lepeltje geven. Paar hapjes voor en paar hapjes na de voeding.

Maar op zich, als je kind er geen last van heeft, dan is het geen spuugprobleem natuurlijk, hooguit een wasprobleem. Je doet het al 4 maanden zonder, dat spugen gaat op deze leeftijd so wie so vanzelf minder worden. Dus is het echt nodig?

9. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    2,382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Wij hebbeb het een tijdje op een lepeltje gegeven naar het was geen succes... hij krijste het uitals hij dat moest wegwerken... ik ben er dus mee gestopt en het spugen wordt vanzelf minder.... wij hebben zijn bedje een beetje scheef gezet en dat hielp ook.

10. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    1,748
    223
    63
    Helemaal mee eens.

Mijn dochter heeft tot 7 maanden heel veel gespuugd maar ze had er zelf totaal geen last van.
    Daarom lekker zo gelaten, en inderdaad wat vaker wassen of vaak een slab voor.
    Nu al maanden nergens meer last van.

11. niek

niek Fanatiek lid

Aug 31, 2005
    2,611
    0
    0
    zaanstad
    ik meng het met water, doe het in een flesje en laat hem daar een paar slokjes van drinken en leg hem dan aan. Dit werkt perfect en lijkt me hetzelfde als een paar theelepeltjes..

Share This Page