Vraagje?

Discussion in 'Voeding' started by ssgerundt, May 6, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

Jul 10, 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Wat bedoele jullie met... 7X120 ml (+3 schepjes)
    En dan bedoel ik de aantal schepjes?

Ons dochter is nu 5 weken en 2 dagen oud, weegt 4100 en is 55 cm lang.
    Ze krijgt 7x 120 ml... maar ik wel misschien terug naar 6 voedingen, maar hoe moet ik dan de tijden tussen de voedingen aanhouden.
    De tijden nu zijn:
    23.30 uur
    4.30 uur
    8.00 uur
    11.00 uur
    14.00 uur
    17.00 uur
    20.00 uur

Soms kan het ook wat verschillen, +/- 30 minuten
    Moet ze s'middags nog af en toe wel wakker maken.

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik denk dat je eerst moet kijken of je kleine hier al echt aan toe is? Meestal gebeurt dit n beetje vanzelf, tenminste hier bij ons was dit wel zo. Ik had ook geen vaste tijden maar voed op verzoek.

3. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik zou dus stoppen je kleintje wakker te maken voor een voeding :)

idd op verzoek voeden en dan zal je zien dan regelt je kleintje het allemaal zelf

succes

4. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

Jun 22, 2006
    1,605
    1
    0
    Leeuwarden
    Met 120ml (+3) wordt bedoelt dat per 30ml water een schepje FV wordt gedaan ;) heb je dus een fles van 135 FV = 120ml water en 3 schepjes poeder.

Ook hier geef ik FV op verzoek, we maken haar niet wakker voor een voeding, alleen heel soms voor de laatste. Maar eigenlijk ook niet meer want ze slaapt gewoon door tot de ochtend als ze een fles heeft gehad rond 21u.

5. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

Jul 10, 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Als ik nou op verzoek ga voeden en ze komt misschien maar 5 á 6 keer, dan krijgt ze toch te weinig voeding binnen of niet?
    Want als ik ze overdag niet wakker maak, kan zij aardig doorslapen!

En er is toch een manier hoe je kan uit gaan rekenen hoeveel ml ze per dag binnen moet krijgen, iets met kg? Zij weegt nu 4100.

En als ik nu b.v. 120 ml geef, dan moet ik toch 4 schepjes FV poeder erin doen of niet. 1 schep voor 30 ml?

6. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ja dat klopt 30cc water plus 1 schepje voeding

als ze dan minder wakker wordt dan moet je je voeding verhogen
    en kijken hoe ze het daarop doet
    het is zonde om je kleintje wakker te maken , ze regelen het meestal zelf :)

succes

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Idd als ze nu langer gaat slapen zal ze vanzelf om meer voeding per fles vragen.
    Je kunt bv proberen om dan per fles een schepje meer te doen, dus bv 5 x 150 + 5

8. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,699
    0
    0
    Kan jouw kind even met de mijne praten? Heerlijk! Haha...

Nou ja, heb haar nog maar één nachtje thuis, dus wie weet....we moesten in het ziekenhuis inderdaad de tijden die hierboven genoemd werden aanhouden, maar ben nu een beetje op verzoek bezig..... Gisteravond nog wel even wakker gemaakt rond 24 uur, zodat ze niet zou komen als ik nèt in slaap zou zijn, maar verder...ach, ze ligt nu nog lekker te slapen, als ze dat om 2 uur stipt ook nog doet laat ik haar lekker liggen....

9. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

Jul 10, 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Hoe doen jullie dat dan als het CB wel zegt dat je haar regelmatig wakker moet maken en dat je zo en zoveel ml moet geven in b.v. 6 voedingen...
    Luisteren jullie ernaar of doen jullie de eigen zin?

En hoe kan je nou berekenen hoeveel voeding je kind binnen MOET krijgen als ze b.v. 4100 weegt?

10. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

Jun 22, 2006
    1,605
    1
    0
    Leeuwarden
    CB noch Kraamhulp hebben mij gezegd dat ik haar wakker moet maken....Fayley slaapt sowieso al vanaf dag 1 eigenlijk de nacht door en dat mocht gewoon.....

Enne het rekensommetje is 150ml x gewicht (kg) in jouw geval: 150 x 4,1= 615ml per 24u

Ik luister naar mijn baby ;) zij drinkt vanaf het begin al een stapje meer dan voor haar gewicht. Drinkt nu 4- 5 flessen van 170-200. En groeit hier heel normaal op ze is niet dik en niet dun :)

Fayley heeft Mirthe telepatisch toegesproken ;)

11. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

Jul 10, 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Maar iedereen zegt dat je je kind overdag wel om de 3 uur wakker moet maken, zodat ze s'nachts door gaat slapen.... Hoe doen jullie dat?

12. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Vorige week ook gevraagd op t cb. Je mag hem/haar wél wakker maken als t langer als bv 4 en een half uur duurt, anders heb je kans dat de kleine niet meer weet wat dag/nacht ritme is/word.

13. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Als jij je zekerder voelt bij voeden op schema dan kun je dat natuurlijk ook gewoon doen. Om dan een fles eraf te krijgen, kun je proberen om de 4 uur te voeden en evt wat ophogen. Ik voed Kian op verzoek en dat ging als vanzelf eigenlijk ;) Wat cb zegt is een richtlijn. Niet DE regel zoals het persé moet!

Share This Page