kolfmaterialen reinigen en opbergen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Angel Eyes, 10 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Ik ga nu steeds meer moeten kolven ivm werk e.d.

    nu waste ik de flessen en borstopzetstukken(?) steeds af en spoelde ze daarna met koud water na.

    Maarja als je op je werk zit en je hebt net gekolfd, en je spoelt de boel af. waar laat je dan ondertussen je materiaal, soms zal ik misschien 2x moeten kolven op een dag vind het een vies idee eiogenlijk. zit er zelfs aan te denken om een nieuwe zet erbij te kopen zodat ik twee schone sets mee kan nemen.

    hoe lossen jullie dit op?
     
  2. lintjezuur

    lintjezuur Actief lid

    5 nov 2006
    430
    0
    0
    Ik heb op mijn werk een flessenborstel liggen. Eerst spoelen met koud water, dan schoonmaken met warm en een klein beetje sop. Dan weer goed naspoelen met koud. Afdrogen in een hydrofielluier in de kolftas voor de tweede ronde kolven.
     
  3. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik nam t mee in zo'n hydrofiel handdoek en n tas er om heen, gooide t daar in de koelkast. Haalde t er uit wanneer ik t nodig had en voordat ik ging kolven, spoelde ik m af en daarna en weer terug in de koelkast. That's all..
     
  4. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik had een grote tupperware doos. Daar bewaarde ik alles in in de koelkast.
    Na elke kolfbeurt spoelde ik eerst met koud water alle eiwitresten weg en daarna spoelde ik na met heel heet water.
    Daarna ging het in de doos de koelkast in. Vlak voor het kolven spoelde ik de onderdelen die op mijn borst kwamen nog even af met heet water, zodat ze voorverwarmd waren en de melk makkelijker toeschoot.
     
  5. geke

    geke Fanatiek lid

    10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    hmmm, dat had ik eerder kunnen bedenken. haha, hoewel de melk wel komt is het niet lekker die koude koelkast pads op je borst!
    dank voor de tip!
     
  6. liefzonnetje

    liefzonnetje Fanatiek lid

    17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    hier ook een bedankje.... waarom heb ik er zelf niet aangedacht om ff die schelpen onder de warme kraan te houden.... hmmm zullen de hormonen wel zijn ;)

    Ik doe overigens alles in een diepvrieszak met een sluitclip erop in de koelkast.... (nadat ik het schoongemaakt heb)

    thuis gaat het wel altijd in de sterilisator nadat ik het gebruikt heb....
     

Deel Deze Pagina