Steeds minder kolven in de loop van een dag

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Hellen1971, Dec 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Sionds vandaag werk ik (helaas) weer 4 hele dagen per week. In de weken hiervoor, was mijn dochtertje van nu 14 weken al 2 dagen per week aan het wennen op het kinderdagverblijf. Ik kolf dan met een dubbele elektrische kolf van Ameda.

Vanaf het begin merk ik, dat het vrij moeizaam gaat, naarmate de dag vordert. Ik gebruik al een neusspray, masseer mijn borsten en denk echt héééel hard aan mijn kindje. Maar elke volgende keer kolven geeft minder opbrengst en dat frustreert enorm. Zo kolf ik de eerste keer na de ochtendvoeding zo gemiddeld 160 cc, de eerste na de middag is het al 140 -120 en de laatste kolfbeurt is het soms amper 100 cc. Veel te weinig dus! En aan de productie zou het in principe niet moeten liggen: als de kleine gewoon bij me drinkt, dan gaat het hartstikke goed! Kennelijk is het dus écht het gemis van haar nabijheid.

Ik ga zoveel mogelijk proberen "live" te voeden op het KDV, maar dat gaat echt niet elke dag lukken. Ik zal dus moeten blijven kolven en wil heel graag minimaal 6 maanden BV geven.

Is er überhaupt een manier om toch meer te kunnen kolven? Nog vaker kolven lukt niet ivm mijn toegestane kolftijd. 's nachts kolven ga ik niet doen, want ik heb nog een nachtvoeding en moet er elke dag om half 6 alweer uit. Ik hoop, dat ik mijn wens om minimaal de 6 maanden vol te maken kan laten uitkomen, maar op dit moment zie ik het even niet meer zitten....

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Ach meid, wat een toestand met het kolven. Wat je beschrijft is wel heel herkenbaar. De meeste vrouwen zullen een soortgelijke verdeling hebben over de dag. In de loop van de dag neemt de productie iets af. Alleen is dat met kolven extra zichtbaar. Daarbij komt dat tijdens een werkdag je toch drukker bent dan normaal met live voeden. Dat kan zijn weerslag hebben op de voeding.
    Je doet het verder echt heel goed. En je bent ook duidelijk. NIet meer kolven in de nacht.

Ik zal je nog een PB doen.

Succes
    Ilse

Share This Page