Wanneer kolven & ineens 1 borst drinken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Hellen1971, 21 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Inmiddels geef ik alweer 7 weken borstvoeding aan de tweede. Omdat ik in het begin héél erg ruim in mijn melk zat, heb ik tot op heden nog niet gekolfd. Ik wil dat wel gaan doen.

Het beste tijdstip weet ik, is na de ochtendvoeding. Nu komt meneertje soms al om 5 uur en eerlijkgezegd ga ik dan toch écht liever nog even slapen. En als ie later komt, moet ik meestal op en dóór, omdat ik dan mijn 4 jarige naar school moet gaan brengen.Dan kan ik dus ook niet direct na de voeding kolven. Hij is momenteel ook overgestapt op slechts één borst per keer. In de praktijk heb ik de nacht tot aan de middag dus doorgaans één flink gestuwde borst. Die drinkt ie dan in één keer leeg en hoeft dan geen tweede meer. Pas in de avond, als de productie wat lager is, wil ie wel weer twee doen of gaat ie zelfs clusteren.

Is het kolf-technisch gezien dan ook te doen als ik wanneer ik op ben of weer thuis van mijn dochter wegbrengen, de borst waaruit de laatste keer gedronken is en die dus pas de voeding volgend op degene die nog moet komen aan de beurt is, alsnog kolf? Volgens mij heb ik dan ook meteen goede achtermelk te pakken, nl.

Wat adviseert u mij?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Lijkt me een goed plan, probeer maar.

Groetjes,
    heidi