Kindje weigert de fles, wil alleen aan de borst

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door me87, 21 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Hallo,
    Ik heb een dochter van nu 7 weken oud en geef borstvoeding. Vanaf het begin drinkt ze goed aan de borst. Op de 8e dag kreeg ik borstontsteking, omdat mijn productie terug liep kreeg ze met fles afgekolfde melk. Na 2 dagen is ze weer volledig aan de borst gegaan. Gelukkig geen kunstvoeding hoeven geven.
    Maar sind die tijd krijgt ze regelmatig een flesje gekolfde melk, als er bijvoorbeeld visite was of wij op visite gingen. Dit ging allemaal prima, ik dacht dat is mooi want dan is ze er vast aan gewend als ze naar het kinderdagverblijf moet. Maar sinds vorige week pikt ze het niet meer. Ze drinkt 20 of 30 ml uit de fles en dan stopt ze ermee. Gaat ze hard huilen en je merkt dat ze nog honger heeft. Aan de borst drinkt ze dan gewoon goed. Ik vind het niet erg om haar aan te leggen maar vaak heeft de visite er moeite mee, ik ga dan dus apart zitten.
    Maar ik zit er wel mee dat ze over 1,5 maand naar het kinderdagverblijf moet, of als ik een keer zonder haar weg moet. Ze zal dan toch de melk uit de fles moeten drinken. Hoe kan ik dit haar weer aan gaan leren? Ik wil nog wel lang doorgaan met borstvoeding maar kan niet altijd bij haar blijven.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland

Deel Deze Pagina