Hai! Mijn zoontje is bijna 5 weken oud en ik moet vanwege medicijngebruik dat niet te combineren is met bv overstappen van bv naar kv. Nu deed ik al niet live voeden maar kolven en hem mijn mm geven uit de fles. Deze is hij dus al gewend. Ook dikken we de fles in met johannesbroodpitmeel omdat hij zoveel teruggaf (2 schepjes bij 130 ml mm). Nu vraag ik me af hoe dat ik de bv moet gaan afbouwen zonder een borstontsteking op te lopen. Ik kolf in principe 5x per dag, smorgens rond half 8, dan weer rond half 1, half 6, half 11 en snachts pas weer rond 4u. Meestal staan mijn borsten dan wel wat strak, maar niet pijnlijk of onhoudbaar. Hoe kan ik het terugbouwen het beste aanpakken? Tevens is door de johannesbroodpitmeel zijn ontlasting al wat dikker dan dat het zonder jbpm was en zie ik hem soms moeite doen om te drukken. Overigens lukt dit altijd wel prima want hij heeft alsnog wel zo'n 3/4 goeie poepluiers per dag. Nu ben ik bang dat als ik flesvoeding ga combineren met jbpm dat hij het moeilijk gaat krijgen met ontlasten en daardoor dan straks ook nog kraampjes krijgt. Tevens verxadigd kv natuurlijk alweer meer dan bv, en dan ook nog in combinatie met de jbpmwordt misschien teveel? Als ik uit moet gaan van het voedingsvoorschrift op het blik Nutrilon moet ik 120ml water en 4 schepjes poeder aanhouden...mijn zoontje is namelijk 4 kilo. Maar wordt dit niet too much? Zeker in combinatie met de jbpm? Ik ben ook bang dat als ik stop met de jbpm, hij weer last krijgt van misselijkheid en melk terug gaat geven... Moeilijk! Wat is verstandig?
Ik zou de jbp minderen, wanneer je niet durft om het achterwege te laten, dan om en om: ene fles wel, andere niet. Afbouwen kun je ondersteunen met saliethee of saliecapsules. Dit remt de productie. Van VSM heeft dit phytolacca D6. ook heet het wel salietinctuur D6. 3 x daags 5 druppels en combineren met saliethee (3 kopjes verdelen over de dag) Verder sla je 1 kolfbeurt per keer over: kolf enkel om soepel te worden en spanning af te halen. Gaandeweg zal dit minder worden. Wanneer je lichaam daaraan gewend is bouw je het volgende kolfmoment af. Veel succes! Heidi