wanneer kan ik het beste kolven zonder dat ik gelijk een productie stijging of verwarrend schema heb. ik laat mijn zoon altijd een half uur aan 1 borst en 3 uur later de andere. Wanneer kan ik het beste kolven zonder dat er gelijk 3 uur later twee borsten op springen staan.
Ik begrijp uit je vraag dat je wilt kolven terwijl je je kindje gewoon bij je hebt (dus niet ipv live voeding, maar aanvullend); waarschijnlijk om een voorraadje op te bouwen? Dan denk ik dat je het beste kunt nakolven kort nadat je hebt gevoed; je geeft dan geen extra signaal om melk aan te maken, maar 'borduurt nog even voort' op het signaal dat er al is. Opbrengst zal niet erg groot zijn, dus je zult dit wel vaker moeten doen. Mijn ervaring met kolven is overigens niet dat dit meteen een enorm productie-verhogend effect heeft. Ik zou dus na die voeding wel meteen beide borsten kolven en niet alleen de borst die bij die voeding aan de beurt was.
Ik ben geen kof-expert (ik kolf al bijna 15 maanden niet), maar kan je niet de andere borst kolven na het live voeden uit die ene borst?