Ik wil graag binnenkort beginnen met kolven zodat de kleine leert te drinken uit flesjes, in verband met mijn werk over een tijdje en de oppas. Wanneer kan ik dit het beste doen, en raakt hij dan niet in de war met de borst?
Naar mijn weten word geadviseerd na ongeveer 6 weken te beginnen met het oefenen om te drinken uit een flesje. Overigens wel altijd de meest kleine speen gebruiken !
Bij mijn cb adviseerde ze 4-6 weken. Niet later, anders heb je kans dat ze het niet meer aanleren (had mijn tweelingzusje en is altijd life gaan voeden op de creche).
Ik heb een startersset van Avent en de kolf is ook van Avent. Zijn die opzetstukken klein genoeg denken jullie?
Welke opzetstukken bedoel je? De bijgeleverde speentjes? Die zijn meestal nummer 1, omdat het een startersset betreft.
Ja, die had ik ook.... is prima, daar zitten nummer 1 speentjes bij. Vind de Aventspeentjes vrij groot voor zo'n klein babymondje, maar mijn zoontje had er geen problemen mee.
Enig idee hoeveer jouw tepel erin zit? verder dan ik dacht hoor... heb er eens een animatie van gezien en dacht dat dat moet toch pijn doen? Aventset is prima en inderdaad lekker oefenen... ga rond de 4 á 6 weken beginnen en begin pas als je zeker weet dat hij goed uit de borst drinkt. Kolf af en geef maar 30CC om te oefenen per keer
zeker goed oefenen wij hadden het met 6 weken geprobeerd en ging prima toen een hele tijd niet meer gedaan en toen met een week of 11 weigerde ze, dit heeft ze 2 maanden vol gehouden en nu drinkt ze nog alleen als mama niet in de buurt is. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
hier zijn we vanaf week 8 elke dag gaan oefenen. mijn vriend gaf elke keer een flesje voor het slapen gaan. ik kolfde dan af voor de volgende avond. was ook goed voor mezelf om elke dag te kolven, want 5 weken later moest ik weer gaan werken.
wij zijn met 6-7 weken gaan oefenen en dat was echt te laat, ze kan het gewoon niet, wat we ook doen. Ze word iedere 3 uur naar mn werk gebracht, echt geen pretje omdat het best druk is voor mij, maar ook voor haarzelf en de oppas dus begin op tijd!
mwjalloh, heb je misschien een andere speen geprobeerd? ik had alles van avent en hij dronk erg langzaam, veel spelen enzo maar het ging. toen hij ziek werd wilde hij helemaal geen speen en toen heb ik andere spenen geprobeerd. hij pakt de simpele kleine speen (de goedkoopste) wel goed, gelukkig. ik woon te ver om live te kunnen voeden tijdens werk. tommie tippee en de breastflow (heet het geloof ik) staan ook als positief bij flesweigeraars. is misschien een idee?
heb ik allemaal al geprobeerd, maar we gaan vrolijk verder hihi. Vanaf welke leeftijd gaan ze trouwens uit een (tuit)beker drinken? Sorry ik ga off-topic.....
@mwjalloh: voel je niet schuldig hoor dat je "te laat" bent begonnen. Eerder beginnen geeft ook geen garanties. Wij zijn met precies 4 weken begonnen met flesjes. Ging goed totdat meneer besloot dat hij geen flesjes meer wilde. Wij zijn toen idd een tuitbeker gaan aanbieden maar geen idee op welke leeftijd dat was. Je kunt het altijd proberen.
ja voel me ook niet schuldig hoor het kan idd altijd gebeuren, gelukkig lukt het ook op deze manier....
Hier iemand die wel op tijd begon maar hij begon met 10 weken opeens met weigeren.... toen hebben we 4 weken intensief dagelijks geoefend... alles geporbeerd, tig flessen en andere tips niets hielp... Weekje laten rusten, en vanaf gisteren drinkt hij opeens weer uit de fles... gek kind
Maar ik kan er ook nu al mee beginnen? Maar raakt hij dan niet in de war met mijn tepel en die speen van het flesje, zal hij dan gewoon nog uit mijn tepel drinken jawel toch? Is het nu niet te vroeg? Sorry voor al deze vragen, maar moet toch ergens info halen hahaha.
@beertje09: aangeraden word om tussen 4-6 te starten met oefenen met een flesje en ook dan pas een fopspeen te geven. Als je die al wilt geven.
Wij zijn met 6 weken begonnen. Zowel me het geven van de speen, het kolven en het flesje. De speen is ze nog steeds niet dol op. Dus de eerste keer dat ze het flesje kreeg wilde ze deze ook naar buiten werken. Haar ogen werden groot toen ze ontdekte dat er melk uit kwam. Sindsdien willen we haar om de dag een flesje geven. (dat hebben we nu dus al 2x gedaan)
wij zijn al heel vroeg begonnen, geloof al in de derde week ofzo. Ging prima. Nu is gaat het helaas niet goed meer. Met moeite krijgt hij in een half uur 70 cc binnen Maar misschien moeten we het morgen maar eens op een ander moment proberen. we doen altijd de laatste voeding met de fles maar misschien is hij dan gewoon te moe.. Laten we hopen dat dat het is want over 2 weken moet ik alweer aan het werk