Wanneer kolven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door WendyNoa, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WendyNoa

WendyNoa Actief lid

16 okt 2009
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vind het niet fijn om borstvoeding in het openbaar te geven en wil daarom regelmatig wat af gaan kolven zodat ik de kleine afgekolfde melk kan geven als we ergens naar toe gaan. De kleine is nu 4 weken oud en heeft een ritme van elke 4 uur. Vorige week moesten we noodgedwongen (medisch) 3 dagen achter elkaar 1 voeding vervangen door een flesvoeding en prompt was het ritme er weer uit en kwam hij soms om de 2 uur. Sinds 2 dagen geef ik weer alle voedingen zelf en nu komt hij weer netjes om de 4 uur. Ik ben nu bang dat als ik ergens ga kolven dat weer het ritme er uit is. ooh ja vlak na een voeding krijg ik bijna niets uit mijn borsten.

Graag advies/ervaringen wanneer ik nu het beste kan gaan kolven om een voorraad aan te leggen.

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

komt hij dus 6x per dag?
    Om de vier uur dus.
    Ik zou toch na het voeden wat kolven zo krik je de produktie op en zo kan je van alles bijelkaar schrapen.
    Waarschijnlijk zal hij langzamerhand een late voeding krijgen en daarna kan je kolven.
    Waarom niet voeden in het openbaar? Je kan in de auto voeden. Of ik las laatst iemand met als tip: loop een prenatal binnen en vraag om een stoel in de paskamer. Leg je situatie uit.
    Als je bij iemand bent vraag of je of je ergens boven kan zitten.
    In een restaurant is vaak een rustig plekje of een extra zaaltje dat is ook fijn om te zitten.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.482
    36.443
    113
    Ik zelf ben begonnen met kolven bij de eerste voeding 's ochtends, dan had ik het meeste melk en door dit elke dag te doen werd het steeds wat meer.

Alleen 1 ding: als je een flesje geeft als je ergens bent zul je alsnog zelf ergens moeten kolven anders heb je kans dat je productie terugloopt en je mega stuwing krijgt.

Deel Deze Pagina