Waar een goede lactatiekundige vinden?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Hummeltje83, 4 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor de reflux van mn zoontje en mede daardoor zoveel kleine beetjes drinken , ook in de nacht wil ik even een goede lactatiekundige contacteren.
    Ik hoop dat ik nog iets over het hoofd zie en anders moet ik blijven accepteren dat ik me nog even opgebrand zal voelen door weinig slaap.

Mijn lactatiekundige die ik via de thuiszorgorganisatie kan bereiken zegt gewoon dat ik maar strenger moet zijn voor mijn zoontje. Ook bijvoeden is een optie en geprobeerd met papfles maar voelt nietgoed.

Dus wil mijn verhaal nog eens doen aan een goede lactatiekundige. Als ze hetzelfde zegt dan heb ik een 2e zelfde mening. Maar wie weet zie ik iets overh het hoofd.

Thx!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bel eens met iemand van VBN of LLL die hebben vaak goede contacten die je verder kunnen helpen!

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Waar woon je?

Hoe vaak is vaak drinken? Mijn jongste is wel een spuger maar heeft er geen last van. Neemt nu ook flink af trouwens het spugen.
    Maar hier drinkt ze ook vaak kleine beetjes. Overdag vaak om de 2 uur of ik leg haar gewoon voor en na het slapen aan. Heel soms dat ze er 3 uur tussen laat. 's Avonds en s nachts komt ze vaak om de 3 uur maar ook wel vaker of regelmatig tegen de ochtend wat clusteren.

4. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL

8 maar eerder 10 voedingen. Geef vaak ook wel een slokje voor het slapen gaan.
    Snachts vaak 23:00 / 1:30 / 4:00 en dan tegen 6:00 uur.

Mijn kleine heeft verborgen reflux. Heeft hier ook medicijnen voor.
    Drinkt 1 borst, wil geen 2 borsten drinken. Herken veel in jou verhaal.

5. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik had een hele goede lk, maar die zit in Vleuten. Dus ligt er helemaal aan waar je woont. Mijn dochter komt overdag ook om de 2 uur. S nacht, dankzij de osteopaat, nu niet meer! ( ik weet dus ook een goede osteopaat, maar dat is ook in die regio)

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier denk ik ook wel een stuk of 10 voedingen. Ik tel ze niet en heb er ook niet zoveel last van eigenlijk. Vindt het lastiger dat ze vaak maar korte slaapjes doet overdag. Ze drinkt hier altijd snel en geef haar meestal drinken als ze wakker wordt, daarna spelen en als ze moe wordt nog even een slokkie voor het slapengaan. Ik probeer wel eens om haar in de box te leggen na het slapen om er wat meer tijd tussen te krijgen maar dat werkt toch vaak niet
    Ze laat er bij de oppas en bij papa wel iets langer tussen.
    's Nachts krijg ik het nooit zo goed mee, ze slaapt hier in een cosleeper en val vaak tijdens het voeden in slaap.

Ze krijgt sinds een week bijvoeding maar er gaat nog heel weinig in.

7. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kleine slaapt ook maar korte slaapjes. Soms 4 keer op een dag drie kwartier, soms 2 keer 1,5 uur en dan eind vd middag nog hooguit 3 kwartier.
    Het slapen gaan is geen probleem, hij laat zich vrij makkelijk wegleggen.

Hij slaapt eerst in zn ledikant, naast mijn bed. De tweede helft vd nacht vaak bij mij in bed dan leg ik hem niet meer terug.

Bij de oppas kan hij er ook wel 3 uur tussen houden maar drinkt hij ook niet meer vaak als 120 ml.

Ik ken het ook niet van mijn oudste zoontje, die kon wel meer drinken.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier slaapt ze 4x een uur, soms iets korter en af en toe een langer slaapje. Als ze 2x wat langer slaapt of s morgens wat langer slaapt, slaapt ze 3x. Hier het slapen gaan ook geen probleem.
    Hier drinkt ze uit een fles 100-140cc, meestal rond de 125cc.
    Oudste dronk ook grotere flessen en die dronk om de 3 a 4 uur.

Volgens mij doen ze het vrijwel hetzelfde ;)
    Hier is het verder een hele tevreden en vrij makkelijke baby.

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Vannacht even op de klok gekeken, ze dronk om 21.45 (laatste voeding om 18.45), 0.30u en 3.30u en daarna weet ik het niet meer. In elk geval rond 7u maar ik weet niet of ze tussendoor nog weer heeft gedronken.

Ik wil misschien proberen om een papfles te geven s avonds, gewoon even een week om te zien of het verschil maakt. Bij de oudste maakte het geen verschil, die kwam vanaf 6 maanden weer vaak s nachts terwijl ze daarvoor vanaf 5/6 weken doorsliep.
    Ze krijgt hier nu toch al bijvoeding.

10. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja haha wij hebben zon beetje hetzelfde ritme.

Heb al een papfles geprobeerd. Daar sliep hij 4 a 5 uur op, alleen groeide hij toen niet.

Ik denk dat hij ook overdag geen grote porties wil en kan drinken door zijn reflux waardoor hij snachts wel moet drinken om voldoende melk per 24 uur te krijgen.
    Ook om te kunnen groeien.

Ik heb de hoop zodra hij overdag straks meer gaat eten wat betreft, groente fruit en brood dat het dan wel minder zal worden. Bij jou oudste hielp het helaas niet.

Wanneer ben je het wat gaan sturen?
    De kinderarts vond het een idee om alles af te kolven en in de fles te doen.... of savonds een kv voor hongerige babys te geven.. geen optie voor mij.

11. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Hier ook goede ervaring met lactatiekundige uit Vleuten (misschien wel dezelfde hihi), website is babyenborstvoeding.nl

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier zou overdag alles kolven denk ik niet zoveel verschil maken. Vandaag heeft ze 2x een flesje gehad omdat ik m'n melk uit de koelkast even wilde verversen maar dan merk ik weinig verschil. Ze krijgt ook geen grote flessen weg, dan spuugt ze het ook weer uit.
    Toevallig vandaag wel even een slaapdag, 1x 2,5u, 1x2u en 1x1u.
    Bijvoeding gaat er nog weinig in dus daar kan ik nog niet zoveel overzeggen. Tot nu toe hou ik maar gewoon de hoop dat ze dan minder bv nodig heeft al heb ik er nog niet heel erg last van.

Mijn oudste begon juist meer te drinken toen ze bijvoeding kreeg.
    Ik heb het bij haar toen maar gewoon geaccepteerd. Ze was s nachts alleen stil te krijgen aan de borst. Met 14 maanden ingegrepen omdat ik het niet meer trok en ook af en toe s nachts moest werken.
    Ik heb haar toen 1 nacht laten huilen, max. 10 minuten. Ben geen voorstander van laten huilen maar goed ik moest wat en had me voorgenomen het ook maar 1 nacht te doen. Gelukkig was ze ook steeds stil binnen die 10 minuten. Ik had beneden een campingbedje neergezet en besloten dat ze tussen 12-6 geen borst kreeg. Dus late avondvoeding gehad en toen ze s nachts begon te huilen naar beneden gebracht. Ze heeft 3xmax. 10 minuten gehuild en rond 6 uur heb ik haar opgehaald en heeft ze bij mij gedronken en nog even geslapen.
    Nachten erna bracht ik haar naar beneden zodra ze ging huilen s nachts en dan protesteerde ze wel even als ik haar neerlegde maar voor ik weer in bed lag was ze al stil. Het bedje heeft er een maand of 2 gestaan denk ik en toen was het niet meer nodig. Ze kwam toen 1x of s avonds laat of s nachts en dat vond ik niet erg. Daar werd ik ook niet moe van en als ik er een keer niet was, kon papa zich er ook mee redden.
    Met 23 maanden is ze gestopt met de borstvoeding (door de zwangerschap) en kort daarvoor sliep ze even door. Daarna werd ze wel wakker maar wilde ze de borst niet. Gewoon even bij me liggen of wat water drinken en dan kon ik haar ook zo weer terug leggen en sliep ze weer verder.
    Ze wordt vaak nog wel een ker wakker s nachts. Uit gemak slaapt ze ook regelmatig bij ons. Ik denk dat ze gewoon sterk de behoefte heeft om s nachts bij me te zijn.

M'n jongste heeft flink wat babyvet dus minder groeien door een papfles is hier niet zo'n ramp.
    Ze heeft een tijdje gehad dat ze van 19-1 sliep en dan tot 5 a 6 uur maar dat duurde ook niet zo lang.

Ik ga van de week even iets van pap halen en het gewoon even uitproberen.
    Als ze straks 1 is moet ik s nachts weer wachtdiensten draaien en zou fijn zijn als ze dan s nachts zonder borst kan.
    Kv is hier ook geen optie dus als het niet werkt, zij het zo.

13. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ja dat is dezelfde 😃

14. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zal dan wel een goede zijn :p.

15. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joh wat knap van je 14 maanden!
    Hopelijk kan ik straks terug kijken en het ook zo knap van mezelf vinden haha :p .
    Maar kan me ook heel goed indenken dat je toen wel hebt aangepakt, bij 14 maanden zijn ze natuurlijk ook niet meer zo klein en na een bord stampot andijvie met een toetje heb je vast geen 3 nachtvoedingen meer nodig.

Ook die van mij heeft spekkies genoeg. Groeide in het begin behoorlijk. Nu is dat een stuk minder wat ook hoord bij zijn leeftijd dat snap ik. Deze week weer goed gegroeid maar de twee weken ervoor groeide hij niets. Ik denk dat dat dan iets te weinig is.

Heb jij weleens geprobeerd om je produktie iets te verhogen? Ik bedoel dat het soms ok lijkt alsof hij elke drie uur maar 100 ml kan drinken, dat is wat ik ongeveer kolf per drie uur. Hierdoor moet hij dus wel 8 keer per dag drinken om aan zn hoeveelheid voeding te komen. Stel dat hij dan 140 ml kan drinken, zodat hij misschien snachts iets minder nodig heeft. Door zn reflux denk ik dat dit een voor hem prettig ritme is geworden want als ik van 8 boterhammen ineens last krijg, maar 8 boterhammen over de dag verdeeld niet dan is voor mij de keus ook niet moeilijk. Misschien te ver gedacht mar nderzijds denk ik dat een baby dat prima kan bepalen.

Tot op heden accepteer ik het ook gewoon. Borstvoeding heeft te veel voordelen voor mij, is geen optie om daarmee te stoppen. Maar als ik een mogelijkheid heb om het iets te verbeteren dan probeer ik dat graag voor mezelf en natuurlijk ook voor mijn kindje.

Vind het prettig dat je uitgebreid antwoord en dat ik niet de enige ben, al wens ik je vlug meer slaap toe. Maar je begrijpt vast wel hoe ik het bedoel, dank je wel hoor.

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb ook zoiets van als ik het kan verbeteren zonder m'n kind tekort te doen, dat zou fijn zijn.
    Hier geef ik al een tijdje 2 borsten per keer, ze heeft de eerste 4 maanden ongeveer 1 borst gedronken. Toen ging ik wat extra kolven voor een voorraadje omdat ik met 5 maanden weer moest werken en mijn productie was erg op haar afgestemd dus heb toen een week lang even vaak moeten aanleggen/kolven om extra productie te krijgen. Vanaf toen meestal 2 borsten gaan geven behalve als ze er een keer onverwachts lang tussen houdt, dan red ik het met 1 en geef ik weer even om en om.
    Als ik werk, kolf ik om de 4 uur en dan kolf ik vaak een keer 180cc en een keer 160cc. Ik kolf s morgens leeg en zonodig s avonds nog even rond 8 uur en zo kan ik 3x130/140cc meegeven.
    Hier drinkt ze zich eigenlijk altijd wel goed vol aangezien ze vaak spuugt als ze klaar is en inmiddels tussendoor niet meer spuugt.

Vannacht heeft ze weer flink gedronken. Gisteravond was ze er om half 10 alweer en dan wil ze ook echt drinken. Ik nam haar even mee naar beneden om aan m'n man te geven zodat ik me even snel klaar kon maken voor de nacht en gelijk op bed ging. Dan word ik lekker slaperig van het voeden en slaap ik ook zo. Maar dan protesteert ze echt omdat ze gewoon honger heeft, wil drinken en slapen.
    's Nachts zal het ook wel deels mamahonger zijn maar 't is voor mij ook gewoon een soort automatisme geworden om haar aan te leggen.

Ik zal nu eerst kids even klaarmaken, oudste moet naar de psz.

Deel Deze Pagina