Hoi, Wie kan er meedenken? Ik kolf fulltime bv voor mijn zoontje. Ik kolf sinds zijn geboorte net zo vaak als dat hij drinkt. Hierdoor heb ik altijd teveel bv maar liever teveel dan te weinig. Momenteel zit hij op 4 voedingen per dag. Voorheen kolfde ik voor of na de voeding maar dat kwam niet altijd uit. Nu kolf ik dus 4x op een dag 7.30 12.30 17.30 en 23.00. Nu drinkt hij de laatste dagen heel slecht waardoor ik overweeg om nog maar 3 voedingen aan te bieden. Wat kan ik het beste dan als kolftijd aanhouden?? Moet ik de 3 momenten over de dag verdelen? Bijv 7.30 15.00 en 23.00?
Ik zou wat meer richting de reguliere eettijden gaan. 's ochtends,tussen de middag en begin van de avond.
Hij drinkt tussen 7.00/8.00 11.00/12.00 19.00 en nog een late om 23.30 die laatste wil ik eraf door die van 19.00 te verlaten omdat hij die niet drinkt. Zit er dan geen groot gat tussen het kolven ?
Nee hoor, veel kindjes slapen rond díe leeftijd wel klokje rond en kunnen je borsten daar ook wel tegen. Ik zou iets va 7.00, 13.00 en 19.00 aanhouden. Evt kun je voor het afbouwen steeds minder gaan kolven om 23.00. Ik zelf heb bij het afbouwen van een voeding deze gewoon weggelaten. Dat werkte voor mij prima.
Hij drinkt na de boterham rond 12.00 uur en de voeding van 19:00 uur wil ik geven voor hij naar bed gaat 20.45. Mijn borsten zitten altijd erg vol s'avonds waardoor ik moet kolven voor ik naar bed ga. Ochtend staan ze alweer op knappen. Past zich dit voorzelf aan? Stel dat ik nu de voedingstijden aanhou, bouw ik dan niet af? Ben zo bang dat ik straks te weinig voeding heb dan.
Je bouwt af naar de veranderende behoefte van je kindje. Dat is heel erg natuurlijk en rond de 9 maanden is de bv inmiddels wel redelijk stabiel. Je borsten zullen moeten wennen aan de verandering, dat is erg logisch. In jouw geval zal ik wel de late avondvoeding langzaam afbouwen. Dus alleen de druk eraf kolven. Dan raken je borsten er vanzelf wel aan gewend. Ik geef zelf nog 2 voedingen. Ik geef 1 borst per keer dus heb ze afgericht om 1 keer per 24 uur te presteren en dat gaat prima.
Ik zou kolven op momenten die jou het beste uitkomen. Liefst wel 3 momenten per dag aan blijven houden, en als je merkt dat het minder wordt eventueel een paar dagen wat vaker kolven.