Wanneer van 5 naar 4 voedingen?

Discussie in 'Voeding' gestart door Emmaatje, 13 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmaatje

    Emmaatje Actief lid

    12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Hoi,

    Daan krijgt nu per dag 5 voedingen van 180+6. Hij drinkt ze zo goed als leeg. In de laatste fles doe ik ook 2 eetlepels Nutrix. Ben nog niet begonnen met fruit, maar dat zal over een weekje gaan beginnen :) .

    Nu vraag ik me af wanneer je van 5 naar 4 flessen gaat en of je dan de flessen ook "groter" maakt, dus 210+7?

    Daan is nu 3 maanden en 3 weken oud.

    Liefs Emma
     
  2. Six

    Six Actief lid

    22 mei 2006
    449
    0
    0
    Gelderland
    Je kleintje geeft vanzelf wel aan wanneer 'ie toe is aan 4 voedingen. Hier ging dat helemaal vanzelf! Afhankelijk van het gewicht van je kleintje geef je 6 of 7 schepjes. Op zich zou 'ie aan 4x 180 ook genoeg kunnen hebben. Volgens mij moeten ze minimaal 800 cc melk drinken op een dag namelijk.

    Groetjes Six

    PS: dit is niet je vraag maar als ik jou was zou ik nog even wachten met fruit en groente hoor! 6 maanden is vroeg genoeg, tot die tijd hebben ze echt genoeg aan melk!
     
  3. toet

    toet Fanatiek lid

    7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Ik kwam op 4 flesjes omdat ik Sophie s'ochtends en s'avonds voor de eerste fles en laatste fles steeds wakker moest maken,ik heb toen gewacht tot ze kwam en ze krijgt nu om 09.00 haar eerste flesje,en dan ook 210 met 7 schepjes!

    Groetjes,
     
  4. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Ik ben met ongeveer 3,5 maand over gegaan op 4 flesjes omdat ik Tymen wakker moest maken voor de laatste. Volgens cb was hij er dan wel aan toe om op 4 flesjes te gaan. Ik heb toen eerst gewoon evenveel in de flessen gedaan dan anders. Toen hij daar niet meer genoeg aan had ben ik gaan ophogen.
     
  5. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    wij zijn ook sinds een week (of 2 weken) overgegaan van 5 flesjes 180/6 naar 4 flesjes 180/6. Vaak maak ik nu iets meer bijv 190, en dat drinkt ze op. Wij moeten haar ook steeds wakker maken voor een flesje.
    Je kan het proberen hoe het gaat. En dan kan je altijd nog per fles een beetje ophogen

    succes
     
  6. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Maar hoe zit dit als ze voeding weigeren?
    Britt drinkt 5x180cc/6 ,maar ze maakt er 3 leeg en die andere 2 drinkt ze tussen de 100 en? (verschild heel erg) ook ik maak haar wakker voor de laatse veoding omdat ik denk dat ze die nog erg hard nodig heeft!
    Maak ik haar niet wakker slaapt ze door, wat zouden jullie doen?
     
  7. jolanda1976

    jolanda1976 Bekend lid

    29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Ik zou het gewoon ene keer proberen door haar te laten slapen.

    Zelf ben ik begonnen van 5 naar 4 flessen afgelopen zaterdag en het ging goed.Heb dr flesjes verhoogd naar 210/7.De laatste kreeg ze om half 9 en sliep door tot de volgende dag 7.30 :) Dit heb ik dus gedaan omdat ik haar ook altijd wakker moest maken voor de laatste fles.
     
  8. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Tjemig, heel verhaal en dan doet de pagina raar, nog eens:

    We zijn hier een weekje geleden overgegaan van 5 naar 4 flessen. Het ging heel makkelijk eigenlijk, gewoon ipv 180 nu 210 + 7 schepjes en doordat ze nu meer gevuld zijn na de fles melden ze zich ook minder snel.
    Ivm met fruithapje ben ik begonnen met een soort van schema en moet zeggen dat dat een stuk makkelijker gaat dan ik dacht! Dan zijn 4 flessen prima te doen (probeer hier ongeveer 8 uur, 12 uur, 4 uur, 8 uur aan te houden en idd ook laatste fles nutrix)

    ps. Leuk dat ik je net ff zag :) Ik stond wel dom te kijken toen ik m'n naam hoorde volgens mij haha
     
  9. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Volgens mij is het gewoon een kwestie van uitproberen... Ik moet Joris ook altijd wakker maken voor de laatste fles, doe ik dit niet slaapt hij tot een uur of 4/5 's nachts... Dus ik maak hem nog altijd wakker voor de laatste fles (tussen 23:00/23:30) en dan slaapt hij tot 8/9 uur...

    Meer in de flessen doen heb ik hier ook geprobeerd, maar hij dronk niet meer helaas...!
     
  10. Niet meer actief

    danisha liet vanzelf de nachtvoeding vallen en nu zit ik ook op 4 flessen:

    07.30
    11.30
    15.30
    07.30
     
  11. Emmaatje

    Emmaatje Actief lid

    12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Bedankt voor de reacties!

    Daan laat nu steeds per fles wat staan, lijkt of hij nog wel iets langer tussen de flessen kan wachten. Morgen ga ik 4 flessen proberen, maar moet er dan 5 uur tussen de flessen ipv 4?Eind van de week begin ik met fruit. (Dan, omdat mijn man dan vrij is, en ik samen wil beginnen, hahaha!).

    Het was trouwens een goeie gok van me, dat jij het was Caithlin :)

    Liefs Emma
     
  12. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    He lauraatje,

    Slaapt jouw kleine van half 8 's avonds door tot half 8 de volgende ochtend? Wij zitten nl ook op de 4 flesje, en er zit ongeveer 5 uur tussen. Dan krijgt ze om 21.30 / 22.00 uur de laatste.
     
  13. Emmaatje

    Emmaatje Actief lid

    12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Ik zou op dezelfde tijd uit moeten komen, ik maak hem nu vaak nog wakker voor de laatste fles, rond 22.00 uur. Dat wil ik met 4 flessen ook blijven doen hoor, dan pas de laatste, en dan slaapt hij tot een uur of 7 smorgens. In de laatste fles doe ik trouwens 2 eetlepels Nutrix.
     
  14. Emmaatje

    Emmaatje Actief lid

    12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Sorry Evy, zie nu pas dat je vraag aan Lauraatje was :oops:
     
  15. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Geeft niet hoor Emmaatje. :D

    Wel leuk om te zien dat ze zo'n beetje hetzelfde schema hebben.
     
  16. Cynthia85

    Cynthia85 Bekend lid

    4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Fatih krijgt nu 5 flessen, de eerste rond een uur of 6 en de laatste rond 8 uur 's avonds. Ik wil ook overgaan op 4 flessen, en ik zou wel willen dat hij wat langer slaapt, want hij sliep eerst tot 7 a 8 uur en nu komt hij soms al om 5 uur....erg vermoeiend. Zou hij misschien behoefte hebben aan meer voeding? Hij krijgt 5 flessen van 180cc+6 scheppen, bij de laatste fles 2 scheppen nutrix! Iemand een tip voor me om hem langer te laten slapen zonder 10 keer het speentje te geven?
     
  17. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    He cynthia,

    mischien kan je proberen om de laatste fles ietsje later te geven?
    Als je bijv overdag steeds tussen de voedingen wat tijd rekt (hoef je 's avonds niet heel veel te rekken), kan je 's avonds wat later geven en wordt hij de volgende ochtend mischien wat later wakker.
     
  18. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Of een schepje (+ water) meer in de fles doen, misschien heeft ie wel behoefte aan méer per fles en dan ook meer tijd ertussen.
     
  19. Lisette28

    Lisette28 Fanatiek lid

    21 feb 2006
    1.439
    0
    0
    Delft
    Sofie drinkt sinds iets meer dan een week 4 flessen. Voor de 5e moesten we haar altijd al wakker maken en dat doen we dus niet meer. We wilden nutrix door de laatste fles doen maar dat snapt ze niet nu geven we dus.

    3 keer 180+6
    en de laatste keer (19:00 uur) maken we van 50 cc van de fles een papje. De rest van de fles geven we eerst en dan met een lepeltje het papje. Ze vind het superleuk volgens mij, na 2 dagen ging de mond al open! Ze slaapt nu door tot ongeveer 7/8 uur.

    Groetjes Lisette
    p.s. met hapjes wachten we tot een rustig weekend binnenkort, we hebben het steeds zo druk en willen hier op een rustige ontspannen manier mee beginnen...
     
  20. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Ik merk ook aan Cecile dat ze smorgens met de tweede fles ook al meer langer gaat rekken, maar nu drinkt ze de eerste fles van 150 ml niet altijd leeg.

    mijn schema is nu nog met 5 flessen:

    Fles 1, 150ml, fles 2 150ml, fles 3 180ml, fles 4 150ml, fles 5 180ml.
    Daarbij drinkt ze hooguit eens 2 helemaal van leeg.

    Ik vroeg mij dus af als Cecile dus genoeg voeding en vocht binnen kreeg en dus gevraagt op het CB en die zeiden zolang ze 500ml binnen krijgen op een dag is het voldoende dus dat is het minimale wat ze moeten hebben per 24 uur.
    En verder als ze wel groeien enzo is het gewoon prima dan heeft Cecile al een voorkeur van vol is vol.

    Maar als het zo door gaat kan ik dus gewoon 4 flessen gaan geven van 180ml zoals ik begrijp.
     

Deel Deze Pagina