Hallo Heidi, sinds een week weigert onze zoon van 5 mnd opeens de laatste voeding via de fles. Sinds twee maanden ben ik weer aan het werk (wisseldiensten) en dan krijgt hij via een fles afgekolfde melk. Dit gaat zonder problemen. Het maakt ook niet uit of het vers is, uit de koelkast of uit de vriezer. Het maakt ook niet uit wie de fles geeft. Hij accepteert ook flessen als ik ze geef. De laatste voeding is rond 20.00 uur waarna hij doorslaapt tot 7.00-8.00 uur Nu wil hij alleen opeens niet meer de laatste voeding via een fles. Hij gaat dan erg opzoek naar de borst. Het vervelende alleen is dat hij wel over zijn toeren raakt en uiteindelijk huilend in slaap valt. Dit kan soms wel 2 uur duren. Nu heb ik gisteren avond zelf gekeken of hij de laatste voeding bij mij wel accepteer uit de fles, maar ook niet. Kan dit een fase zijn en zijn er misschien tips hoe we dit beter kunnen laten gaan? Alvast bedankt. Groet, Lesley
ik vermoed dat het een fase is. Merk je dat hij zijn voedingsmomenten aan het verschuiven gaat? Let op of hij eerder of juist later wel toe is om uit de fles te drinken. Verder speels mee omgaan. Sluit uit dat je kindje pijn of ongemak ervaart door bijvoorbeeld tanden of spruw of oorpijn. Kijk hier nog voor tips: https://docs.google.com/document/d/1JQmW-GdmVAiKfq3Nx64cAdGSBCZfLBZxOZDBqCFqB9M/edit