Neemt mijn borstvoeding af?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nala010, 30 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Dag dames,

Onze dame is nu 10 weekjes en krijgt volledige borstvoeding.
    Eerst had ik altijd veel borstvoeding, het spoot eruit en Indy hoefde absoluut geen moeite te doen om uit borst te drinken.
    Ook kolfde ik elke ochtend met gemak in 10 minuutjes 200cc.

Sinds een aantal dagen drinkt ze nog maar 6/7 keer per dag, ze heeft besloten dat ze slaapt van 21.00u tot 06.00/07.00u
    Hartstikke fijn voor mama daar niet van..

Maar waar ze voorheen in 5 minuten klaar was met de borst is ze nu zeker minimaal 20 minuten bezig.
    Ze is ook heel erg bezig met haar omgeving waardoor het aanhappen en loslaten zich meerdere keren herhaald.
    Je merkt dat ze ook meer moeite moet doen voor het toeschiet reflex.
    Ook voelen m'n borsten leger!

Ze is wel tevreden en heeft gewoon plas en poepluiers, maar toch zit het me niet lekker.
    Neemt mijn borstvoeding nou gewoon echt af? Of heeft mijn lichaam zich afgesteld op haar behoefte?

Verhaaltje fontanel voelen kan ik niks mee, de ene keer is die wat ingedeukt en de ander keer niet..

Maakt me soms best onzeker dat je niet kan zien hoeveel ze drinken!

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Op den duur gaat je lijf zich aanpassen dus inderdaad geen over volle borsten meer. Zolang je kindje goed poept, plast, actief/ alert is gaat het goed. :)
    Soms helpt het een zacht speeltje in de buurt te hebben om naar te kijken of in een saaie ruimte te voeden ;)

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het lijkt er eerder op dat je borstvoeding, na de aanvankelijke overproductie, eindelijk normaal gaat lopen.
    Rond deze leeftijd heb je het omslagpunt tussen hormonen en vraag en aanbod. De eerste weken na de bevalling wordt je melkproductie nog aangestuurd door de hormonen van zwangerschap en bevalling. Na verloop van tijd gaat je productie over op vraag en aanbod, d.w.z. je borsten maken zoveel melk als je kind vraagt. En als je kind meer nodig heeft krijg je regeldagen. Als de productie overgegaan is op vraag en aanbod, is het normaal om geen stuwing meer te hebben, en vaak neemt de lekkage ook enorm af. Om genoeg te blijven houden is het zaak om je kind voldoende aan te leggen. Vooral een nachtvoeding is heel belangrijk om je melkproductie stabiel te houden.

4. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Dankje voor je uitgebreide antwoord!
    Ik kan snachts aanleggen wat ik wil maar madame drinkt echt niet haha!

5. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Klinkt inderdaad alsof de balans gevonden is. Kan best zijn dat ze over een tijdje wel ineens weer meer wil drinken en daar moet je dan gewoon aan toegeven om de productie weer wat op te krikken. Lotte heeft ook een aantal maanden doorgeslapen om vervolgens weer om nachtvoedingen te vragen en ik heb nu na bijna 17 maanden voeden nog steeds een prima productie.

Deel Deze Pagina