Hi dames, Ik kolf al 11.5 maanden fulltime voor mn kleintje. Omdat ze een hele lastige drinker was weigerde ze de borst toen ze drie weekjes oud was.. Sindsdien ook de borst niet meer gehad.. Nou heb ik sinds enkele dagen echt pijn in mn borst als ik kolf.. Echt in mn klieren lijkt wel. Heb geen verstopping of iets omdat ik dit eerder heb gehad en weet hoe dat voelt. Heb echt last van mn borsten, voelt aan alsof t een blauwe plek is en onder m'n oksels ook.. Het trekt helemaal dat 'blauwplekgevoel'.. Heb het ook door de dag heen.. Ik zou aanstaande vrijdag op zn vroegst ongesteld kunnen worden maar dit heb ik nooit eerder gevoeld.. We gebruiken de condoom maar heb hele lange cyclussen vandaar dat ik zeg 'zou kunnen'.. Verwacht dat ik max. Binnen een week ongi word .. Wie herkent dit!? Wat is dit!? Ongi?? De vorige cyclussen voelden namelijk niet zo..
Klinkt mij toch als een mogelijk beginnende ontsteking/ verstopping wat dieper in de weefsel zit. Heb je je gestoten? Hou het goed in de gaten. Ook of je je grieperig voelt, anders kolft dan anders. Eventueel voor het kolven de borst op die plek goed warmen en zacht masseren. Anders toch even paracetamol tegen de pijn als het je te erg word.
Het blauwe plek gevoel dat je beschrijft zou inderdaad kunnen wijzen op een beginnende borstontsteking. In dat geval zou ik beide borsten even goed leegkolven terwijl je mee masseert, evt in combinatie met warme douches. Pak de dames dan ook even goed warm in tussendoor, en let er op dat je niet op de tocht komt te staan! Het zou ook kunnen dat je klierweefsel even beurs aanvoelt omdat je dochter ineens meer melk is gaan drinken? Ik herken het beurse gevoel namelijk ook wel van tijdens de regeldagen als mijn borsten echt totaal leeg waren gedronken. Misschien helpt het dan om het kolfapparaat iets zachter te zetten en in plaats daarvan wat langer de tijd te nemen om te kolven? En genoeg drinken, dat blijft natuurlijk ook belangrijk. En de laatste mogelijkheid die bij me naar boven komt is inderdaad een naderende menstruatie. Vlak daarvoor kan het ook zijn dat je productie even terug loopt en dat je lijf/borsten anders aan voelt. In dat geval zou het over een paar dagen/weken vanzelf weer beter moeten gaan. Succes!