De 23ste van deze maand krijg ik een uitgebreide echo, ivm afwijkingen bij de eerste zwangerschap van mijn moeder. Dus willen ze het zekere voor het onzekere nemen. Dat kindje had een hart afwijking en een openruggetje. Tijdens de zwangerschap van mijn dochter, heb ik ook een uitgebreide echo gehad en daar kwam uit dat zij geen afwijkingen heeft. Is er een grote kans dat dit kindje wel een afwijking zou kunnen hebben? Ik heb wel vanaf week 1 tot nu (17 weken) foliumzuur geslikt. Ik slik Davitamon mama plus, en vind het fijn om ze nog even te blijven slikken gewoon voor wat aanvullende vitamines en mineralen. Ben zo onzeker!
Sowieso is het niet verkeerd om langer foliumzuur te slikken hoor, in Duitsland (waar ik woon) wordt het zelfs gedurende de gehele zwangerschap geadviseerd. Maar wanneer jij gewoon de Mama-capsules slikt, dan krijg je al voldoende foliumzuur binnen. De kans dat dit kindje ook aandoeningen heeft, is volgens mij oa afhankelijk of het erfelijke aandoeningen zijn geweest. Open ruggetje is volgens mij een "aanlegfout" en is niet per definitie erfelijk. Hartaandoeningen zijn van verschillende aard. Ik wil je veel sterkte wensen, spannende dagen/weken voor jullie in afwachting van de echo. Ik hoop dat jullie over een paar maanden een mooi gezond wondertje in jullie armen mogen hebben.