onbegrepen verminderd vruchtbaar

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Fietwordtmama, 5 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Hoi,
    Sinds ruim 2 jaar zijn we aan het proberen een brusje te maken voor onze zoon (die na 3 jaar proberen werd verwekt, dus ook niet zomaar).

Helaas is dit nog steeds niet gelukt. Daarom hebben we ons laten onderzoeken. Gisteren alle uitslagen gekregen van bloedtesten, urinetest en zaadtest. Samen met alle echo's die ik heb gehad kwam de fertiliteitsarts tot de conclusie dat ik een prima cyclus heb, met bewezen eisprong. En dat de zaadkwaliteit van mijn man goed is. (tot zijn grote opluchting :D)

Diagnose: onbegrepen verminderd vruchtbaar.
    Mogelijk vervolg:
    - Buikoperatie om te kijken of ik misschien endometriose heb.
    - IUI: lichte stimulatie cyclus (clomid) en na eisprong inbrengen van geselecteerde zaadcellen van mijn man. (4 pogingen en daarna mogen we als we dat willen doorgaan met IVF)
    - Niks en kijken of het alsnog spontaan gaat gebeuren.

Over 3 weken hebben we een nieuwe afspraak. Tot die tijd hebben we de tijd om er rustig over na te denken wat we willen, en alle informatie erover te lezen die we hebben meegekregen.

Wie heeft nog meer diagnose onbegrepen verminderd vruchtbaar of onbegrepen onvruchtbaar gehad? En wat gaan jullie doen?

2. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    He Fiet,

Volgens mij had je ook op mijn topic gereageerd. Wij zijn dus ietsje langer bezig nu. Ik heb de kijkoperatie (laparascopie) al achter de rug en ook daar is niets uitgekomen.
    Wij gaan het nog een paar maanden proberen. We mogen elk moment terugkomen om te starten met IUI ook met lichte hormonale stimulatie. Het advies was om nog even te wachten omdat de statistieken zeggen dat we net zoveel kans (30%) maken om zelf zwanger te worden in dit jaar (waarvan volgens mij al een half jaar voorbij is ;)).
    Toen we in april naar de gyn gingen ging ik er helemaal vanuit dat we snel zouden gaan beginnen met IUI. Maar dat we dit nog even hebben uitgesteld op zijn advies, bevalt me nu ook wel goed moet ik zeggen. Het duurt toch allemaal lang, paar maanden extra kan er dan ook wel bij. De druk is in elk geval even van de ketel. We proberen het gewoon nog ff en proberen ons nu te richten op de leuke dingen in ons nog vrije leventje voordat de periode van de MMM aanbreekt, die zwaar genoeg zal zijn.
    Succes met het maken van een beslissing!

3. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    Hoi Fiet,

Zal hier in het kort mijn verhaal neerzetten voor je.
    In 2008 gestopt met de pil.....na 2 jaar proberen toch doorverwezen naar de gyn.
    Na verschillende testen en een HSG.........conclusie: niks gevonden!
    Na de HSG zelf nog 3 maanden moeten proberen (men zegt dat je na een HSG 3 maanden xtra vruchtbaar bent) De maand voordat we zouden gaan starten met de eerste IUI raakten wij spontaan zwanger! Helaas eindigde dit in een mk.
    Na wat rustmaandjes toch van start gegaan met de IUI behandelingen........helaas 6x zonder resultaat.
    Nu hebben we vorige week een intake gesprek gehad voor IVF. Daar bloed moeten prikken en woensdag krijgen we daar de uitslag van. Als dit goed is gaan we bij de volgende cyclus starten aan onze eerste IVF behandeling!

Succes met je traject :)

Veel liefs Druufke

4. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Hoi Pien,
    Ik had je topic idd gelezen. Had ik daar niet in gezet dat ik in dat geval niet met IUI zou starten? Grappig dat ik er nu dan toch zo over twijfel.:p De keuze voor jezelf maken is blijkbaar toch moeilijker. Aan de ene kant doet het me goed om er actief iets aan te doen (het gevoel hebben dat je er alles aan doet). Aan de andere kant vraag ik me af hoeveel groter de kans is, en of dat alle toestanden van vrij nemen en op de gekste dagen naar het ziekenhuis moeten rennen ook waard is. Een paar maanden rust trekt mij ook wel aan.

Hoe was bij jou de laparascopie gegaan? Heb je daar veel last van gehad naderhand?

Druufke,
    Wat een verhaal zeg. Heel veel succes met je IVF poging. Hopelijk levert dat een gezond kindje op.

Deel Deze Pagina