De titel zegt het al. Ons dochtertje van 11 weken slaapt tegenwoordig overdag heel goed in haar bedje. Echter tussen 14.00 en 18.00 lukt het haar maar niet om door te slapen. Ze doet steeds hazenslaapjes van 15-20 minuutjes en zet het dan weer op het huilen. 's ochtends wordt ze ook wel eens tussendoor wakker en jengelt ze even maar dan valt ze vanzelf weer in slaap. Dit lukt 's middags dus niet... Ze wil dan ook in bedje haar speentje continue hebben terwijl dat op andere momenten eigenlijk nooit hoeft. Heeft iemand hier ervaring mee of enig idee hoe het komt en vooral hoe het beter zou kunnen gaan? Ik vind het zo sneu voor haar want het is duidelijk dat ze dan moe is, maar het doorslapen lukt gewoon niet...
Hoe het komt...geen idee. Wat je eraan kan doen...ook geen idee. Maar herkenning...JA! Mijn zoontje is vandaag 4 maanden en die slaapt overdag ook prima, maar na de voeding van ca. 15.30/16.00 uur slaapt hij nog een uurtje en daarna is hij wakker en gaat echt niet meer slapen, ondanks dat hij hartstikke moe is. Inmiddels heb ik het maar geaccepteerd en haal ik hem naar beneden als hij wakker is. Ik zet hem dan in wipstoel, dat vindt hij dan wel leuk. De box of het speelkleed is huilen.
haha wat grappig (nou ja.. ) hier ook! Dochtertje is net 11 weken en ze heeft of tussen de voeding van 3 en 7 of tussen 7 en 11 veel moeite met slapen. Dan is ze wel moe (gapen en in ogen wrijven) maar slapen kan ze dan maar voor max. 3 kwartier en dan is het over.. En waarom? Geen idee. Ze heeft nu al een aantal dagen tussen 2 voedingen niet of nauwelijks geslapen. Gelukkig gaat het met de andere voedingen/slaapjes en in de nacht wel goed. Het zal wel een fase zijn vermoed ik