huish. hulp kerstpakketje/extra geld?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sas26, 11 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoi meiden, heb even een vraag aan degene die een huish. hulp hebben. Geven jullie iets extra met kerst?

Zelf dacht ik aan iig een soort kerstpakketje met wat lekkere dingetjes. Maar nu vraag ik me af is het ook gebruikelijk om bijv. dubbel loon te geven met kerst? Ze werkt nog niet zo lang bij ons, ik denk nu een week of 7, en dan 2 uur in de week voor 20 euro. Wat vinden jullie?

Groetjes, Sas

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Ik zou een lekkere doos bonbons geven, met evt een flesje wijn of een lekkere douchegel.

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik zou ook gewoon een lekker flesje wijn geven of iets lekkers. nee vind dubbel loon niet nodig. of je kiest er alleen voor om dubbel loon te geven in een envelop. zeker als ze maar 2 uurtjes per week bij je werkt

4. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik weet van iemand die zelf schoonmaakster is dat ze bij de meeste huizen wel iets extra's krijgt.
    Bij de rijke mensen ongeveer 50 euro (maar daar werkt ze dan 6 uur per week)
    En bij de 'gewone' mensen krijgt ze ongeveer 10 euro extra.

Ze heeft nog nooit een kerstpakketje gekregen ofso.
    Wel met Sinterklaas een chocoladeletter bij gezinnen met kinderen.

Hoop dat je hier iets aan hebt!

5. Schildpad

Schildpad Actief lid

3 mei 2009
    412
    1
    0
    Klantadviseur
    Het meidenhuis
    Mijn mams werkt ook als huishoudelijke hulp. Bij de meeste zit ze al jaren. En van de een krijgt ze een (klein) kerstpakket(je) en van de ander krijgt ze geld zodat ze zelf iets leuks kan kopen.

Als je tevreden over je hulp bent maar ze werkt nog niet zo lang bij je dan kan je altijd een leuk pakketje van bad- en of verzorgingsproducten samenstellen en dat hoeft dan niet eens zo groot of duur te zijn. Tenzij ze miss een keer heeft aangegeven dat ze iets graag zou willen kopen en daar voor aan het sparen is dan kan je d'r natuurlijk wat geld geven in een envelopje.

Ik hoop dat je eruit komt;)

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij geven onze hulp een mandje met allemaal lekkere dingetjes erin (van de landwinkel). Verder heeft ze de week na kerst vrij (ze komt altijd op maandag) en dat krijgt ze dan wel gewoon uitbetaald, maar eigenlijk vind ik dat zelf niet zo nodig (vriendlief wilde dat zo).
    Dubbel loon lijkt mij niet nodig hoor, of 't moet zijn dat ze met de kerst zelf komt schoonmaken, maar dat zal wel niet ;).

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik zou dubbel loon doen.

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Mijn moeder heeft ook jarenlang een werkster gehad.
    Met kerst kreeg ze vaak dubbel loon.
    En met sinterklaas en haar verjaardag een aardigheidje.

Maar als je hulp nog maar net bij je is, dan zou ik ook iets van een douchegel pakketje doen.

9. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Wij deden een fles wijn met een kaartje.

10. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik zou denk ik zelf een klein pakketje samen stellen met wat lekkere dingen er in..

11. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik zelf zou dit jaar niet zo veel doen. en dan volgend jaar doen wat je zou willen. ook omdat ze nog maar een paar weken bij jullie is

12. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Ik zou het wel doen is wel een beetje respectvol vind ik.
    diegene voelt zich ook gewaardeerd denk ik?
    ik zou het wel leuk vinden.

Als ze kinderen heeft zou ik zelf wat chocolade en koekjes samenstellen wat snoepgoed

zoniet dan wijn en borrelnootjes die kant op in iedergeval;)

13. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    Helaas heb ik nu geen hulp meer maar ik gaf voorheen altijd wel een pakketje. Die kon ik toen gewoon bij de AH bestellen.

Misschien juist wel doen als ze pas voor jullie werkt, heeft ze meteen een positieve indruk!!!

14. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik zou een pakketje geven, dat krijgen we zelf immers ook en ik vind het juist altijd erg leuk om zoiets te krijgen, voelt toch meer gewaardeerd dan even een beetje extra geld geven (Voelt zo moeiteloos) nu doe je er even iets extras voor en bovendien lijkt dat wel zo feestelijk.

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

hier sluit ik me bij aan :)

16. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Ik maak altijd een pakketje, meestal iets kook-achtigs.
    Vind het altijd wel leuk om er iets van te maken.

17. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik maakte ook altijd een pakketje met wijn, kaasje, nootjes etc.
    Leuke kaart eraan en het ziet er super uit.

18. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    hai ik gaf vaak een cadeaubon van 15 euro dat was de helft van wat ze verdiende en dan deed ik daar kerstkransjes of een potje hyacinten bij.

19. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Tientje extra en wat kerstkransjes

20. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Wij doen ook een pakket.
    Ik vind een tientje extra een beetje mwah, terwijl zo'n pakket echt een cadeautje is. Ik vind mijn eigen kerstpakket ook heel erg leuk.

Deel Deze Pagina