orchidopexie

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door hopeful, 26 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hopeful

hopeful Lid

14 okt 2009
    76
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo,

Mijn man en ik hebben een misschien wat gekke vraag.
    We zitten er al een tijdje mee, toen hij ongeveer 4 jaar of iets ouder was heeft hij een orchidopexie operatie ondergaan. Hij weet echter niet meer wat er precies is gebeurt tijdens de ok. Wel heeft hij aan beide kanten een litteken. Nu lezen we veel spookverhalen op internet dat je dan nog maar 30% kans zou hebben op goed zaad. Op het forum kon ik hier echter niet veel over vinden.

Nu zijn we bijna een half jaar bezig om te proberen onze kinderwens te vervullen, helaas is dit nog niet gelukt. Nu weten wij dat je pas na 1 jaar klussen voor verder onderzoek in aanmerking komt. Maar het is iets wat ons toch veel bezig houd of het hierdoor wel zou lukken.

Nou was mijn vraag of je eerder een zaadtest kan ondergaan met zo'n medische voorgeschiedenis of moeten wij gewoon nog het geduld opbrengen. Mijn man was al bij de huisarts geweest en heeft deze vraag toen ook gesteld. Hij kon hier niet echt antwoord op geven. Beide zijn we nog jong, ik ben 21 en mijn man is 24 jaar.

Ik weet niet of u antwoord kunt geven op onze vraag, maar toch alvast bedankt voor het meedenken :).

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi hopeful,

zeker met het medische verleden van je man mag je al eerder voor onderzoek. Ik zou om een verwijzing vragen bij je huisarts voor naar de gynaecoloog. Hij kan vast en zeker meer voor jullie betekenen.

Imke

3. hopeful

hopeful Lid

14 okt 2009
    76
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heel erg bedankt voor het antwoorden.

Wat ik begrepen had is dat onze huisarts het zelf niet direct nodig vond, maar we kunnen het toch nog eens proberen.

Bedankt voor de snelle reactie

4. hopeful

hopeful Lid

14 okt 2009
    76
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo,

Ik had nog een vraag, inmiddels hebben wij een zaadtest laten doen en gisteren de uitslag gehad via de huisarts. Zij vertelde ons dat het niet zo goed was. Het merendeel van de cellen beweegt niet goed. Volgens de Ha zal het niet snel op de natuurlijke manier lukken en dan nog zou het met heel veel geluk in jaren moeten lukken. Het klonk ons dus niet positief.

Ik weet niet hoe groot het percentage was dat niet goed beweegt, ze heeft alleen het bovenstaande verteld.

Nu gaat ze een doorverwijs brief voor de gynaecoloog schrijven om verder te kijken hoe we nu verder moeten gaan.

Mijn vraag is of u ons iets kan vertellen van wat we ongeveer kunnen verwachten. In welke richting zou dit gaan? Is het dan eerst lab controle of gelijk verder onderzoek?

Mijn cyclus is zoals u kan zien in de banner ook nog niet heel regelmatig. Sinds augustus ben ik gestopt met de pil.

Ik hoop dat u ons wat kan vertellen zodat wij ons een beetje kunnen voorbereiden, het komt toch wel als een klap aan.

Alvast bedankt voor het lezen van mijn bericht.

5. hopeful

hopeful Lid

14 okt 2009
    76
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo, misschien ben ik wat ongeduldig. Maar ik zag dat op alle vragen al was geantwoord maar op die van mij nog niet. Ik hoop alsnog antwoord te kunnen krijgen.
    Alvast bedankt.

6. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Hopeful,

wat een domper voor jullie inderdaad. Je hoopt altijd zo dat alles wel goed zal zijn. Maar gelukkig kan de medische wereld een heleboel en geeft de natuur ook niet zomaar op! De gyn zal waarschijnlijk ook willen onderzoeken of jouw baarmoeder en eileiders goed lijken. Hier zijn echo's en andere onderzoeken voor. Dan wordt er ook bekeken of er in het sperma voldoende zaadcellen zijn die goed lijken en die bewerkt kunnen worden tot goede zwemmers, dit kan worden ingespoten in je schede (IUI). Mochten deze er onvoldoende zijn of mocht IUI niet aanslaan is er de mogelijkheid tot IVF, ICSI en KI. Meestal wordt er begonnen met IUI en dit slaat regelmatig goed aan. Maar hier gaan vaak wel een aantal maanden overheen. Bespreek gewoon goed hoe jullie tov het medische cirquit staan en wat jullie eigen wensen zijn mbt tot die onderzoeken en behandelingen. Schrijf je vragen op en laat je goed informeren. Probeer wel moed te houden, want ook met niet zo goed bewegende zaadcellen, ook al is dit niet optimaal, is er toch een goede kans dat jullie zwanger kunnen raken, hoe dan ook. Succes, sterkte en ik duim alvast voor jullie.

Groetjes Brigitte

7. hopeful

hopeful Lid

14 okt 2009
    76
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo Brigitte,

Heel erg bedankt voor het antwoorden. Nu weten we iets meer wat ons te wachten staat.
    Moed houden we voorlopig wel, het is alleen toch even anders van verwacht. Ook al hou je er rekening mee dat er iets uit de test kan komen, het is natuurlijk altijd een tegenvallen. Morgen gaan we bellen voor een afspraak bij de gyn en dan zullen we verder kijken wat hij/zij ons adviseert.

Fijn dat jullie ons zo goed kunnen helpen, nogmaals bedankt.

Deel Deze Pagina