wanneer komen er kindertjes?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door douglas84, 5 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ruud80

Ruud80 Lid

4 okt 2008
    13
    0
    0
    Wij zijn "slechts" 11 weken getrouwd; en nu 9 weken zwanger. Ook wij krijgen constant de vragen of we al bezig zijn. Opzich is het dan een stuk makkelijker als je zwanger bent. We kunnen makkelijk zeggen dat we nog lekker van elkaar willen genieten.

Zo lieg ik ook gewoon ronduit dat we voor 2009 al vakantie aan het plannen zijn; ontzettend ver weg voor 6 weken ofzo :)

Verder als het teveel over kinderen gaat; laat ik vaak vallen: Bah; kinderen; die spugen, poepen en janken alleen maar. Tja als we het dan bekend gaan maken moet ik wel het één en ander rechttrekken.

Verder verteld de vrouw tegen haar collega's als ze hoofdpijn heeft dat ze haar periode heeft :)

1 Collega van mij (superlief) weet dat we supergraag kinderen willen en kinderen geweldig vinden; Die heeft een paar weken voor de bruiloft zelf gezegt: "Na de bruiloft zal ik je niet meer lastig vallen met moeilijke "zwangerschap"vragen; ik hoor het vanzelf wel als het zover is."

Toen het na ons huwelijk toch over kinderen ging riep ik: "Je weet wat ons afspraakje is hè :)

2. vlekkengek

vlekkengek Fanatiek lid

8 jul 2008
    1.782
    0
    0
    veehoudster
    ja hier ook heel bekend.
    wij hebben vorig jaar een huis gebouwd en dan moet je al vooruit denken he !
    dus wij hebben naast onze slaapkamer ook nog 3 andere grote kamers, hoeveel mensen er niet zijn geweest om te zeggen dat wij heel veel van plan waren en wanneer ze dan komen.
    ik zeg altijd maar: we zullen het wel zien, dwingen kun je het toch niet.
    ( wij zijn ook al vanaf Juli bezig maar dat weet nog niemand )

3. 2bb

2bb Niet meer actief

Zooooo herkenbaar: op dit moment "gebruik" ik het feit dat mijn vriend verminderd vruchtbaar is als shockeffect ;). Dus als mensen ernaar vragen (wat toch wel wekelijks is bij leeftijden van 34 en 39) zeg ik gewoon: zal bij ons niet snel lukken want wij lopen bij de gyn, wordt een ingewikkeld verhaal...

Dan nog zijn er hardnekkige plaat voor hun hoofd lui die zeggen: ze kunnen tegewoordig zo veel! Alsof iedereen zwanger wordt uit de mmm

groetjes

4. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Toen ik net getrouwd was, 6 jaar, geleden vroegen ook veel mensen: wanneer komen de kinderen? Toen had ik net gehoord dat mijn zus onvruchtbaar was. Het lag erg gevoelig en zo reageerde ik ook. Zelfs een klant in de winkel die wist dat ik net getrouwd was, vroeg elke keer of ik al zwanger was! Nou vraag ik je. Ik ben eens flink uitgevaren tegen die man: nou die haalt het niet meer in zijn hoofd.
    Toen dan uiteindelijk de wens kwam en we gingen beginnen, nu ruim een jaar geleden, verwachtte niemand meer van ons een kinderwens, dus niemand vroeg ernaar. Behalve 1 vriendin. Toen raakte ik zwanger, aan zussen en moeder verteld. En toen ging het mis.. Nu baal ik wel dat ze het weten, want ze kijken me elke keer verwachtingsvol aan en dan moet ik ze teleurstellen. Op mijn werk weten ze ook van mijn/onze wens. (Daar kreeg ik mijn mk.) Daar vragen ze er gelukkig niet naar.

5. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Hier weet mijn allerbeste vriendinnetje het, zij is zelf ook bezig nadat haar kindje met 29 weken is overleden...
    Dus zou leuk zijn als we tegelijk zwanger zouden worden....we lopen wel gelijk met onze cyclus!
    En nog 2 andere vriendinnen weten het en een collega van mij verder niemand!

6. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    En anders even lekker met je wijntje, toastje filet etc zwaaien als je weer zo'n vraag krijgt. 'Nee hoor, ik vind dit nog veels te lekker!' Zij hoeven niet te weten dat je bijv. alleen vóór je eisprong drinkt. ;)

7. mb01

mb01 Actief lid

14 mei 2008
    321
    0
    0
    Hallo,

Ook voor mij allemaal herkenbare verhalen. Toen ik stoptte met de pil hebben we het aan niemand verteld. Maar het is alsof mensen in mijn directe omgeving het aan mij zien dat we ermee bezig zijn, vooral collega's en familie begonnen vragen te stellen. En bij elke kopje koffie of wijntje wat ik afsla of als ik vertel dat ik me moe ben...."oh, ben je zwanger?". Ik reageer dan luchtig, maar kan er af en toe wel boos om worden. Vooral als je net weer ongi bent geworden...dan baal je als een stekker.
    Bepaalde mensen zijn ook zo naief, die denken dat je meteen zwanger bent als je stopt met de pil. Die hebben er geen idee van dat het wat langer kan duren.
    Ik zit er over te denken om mensen het te gaan vertellen, met de boodschap erbij dat ze het vamzelf horen als het zover is. Want het lijkt me heel vervelend als ze contineu gaan vragen "en , is het al raak?".

DDOOEEGGG

8. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Nou ik heb t niet zelf aan de hand gehad, ben tot nu toe nog niet echt van de lange relaties geweest hahaha..maar mijn beste vriendin wel, die was anderhalf jaar getrouwd en mensen bleven het maar vragen, ikook hoor, mja als beste vriendin zijnde mag je dat toch? :) Maar zij vond het echt vervelend.....tot ik op een gegeven moment zei, jeeutje..ben je aangekomen, tijd om weer 2 kilo eraf te krijgen..en toen bleek ze al zwanger te zijn, *schaamschaam*

9. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    Toen ik een week overtijd was en net negatief getest had, vroeg een collega op me werk: ben je zwanger. toen moest ik echt bijna gaan huilen. niet zo handig op je werk. dus soms zou ik wel willen zeggen: vraag het gewoon niet we zijn bezig en als het zo ver is vertellen we het wel! argh

10. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Ooh ja, ik ken de vraag...heel irritant!
    Ik zeg nu tegen iedereen:"In de toekomst willen we graag een 2de ja"
    Nou, dat kan je heel breed opvatten haha;)
    In de toekomst is morgen maar ook over een paar maanden of jaren.
    Van mijn zootnje ben ik in de 1ste ronde zwanger geraakt, van de 2de ook maar dat is helaas uitgelopen op een mk.
    We zitten nu in de 3de ronde, nu pas 2 maanden bezig.
    Dus iedereen om ons heen denkt nu natuurlijk, ook de 3de zal ook wel gelijk raak zijn...nou nee dus!
    Nou ja, aankomende maandag testen en we zullen zien;)
    Ik ga het nu pas vertellen na de eerste echo van 6 a 7 weken(krijg de volgende keer een vroegere vanwege de mk).
    Zodra die goed is mag familie en beste vrienden het weten, pas met 3 maanden iedereen;)

11. Liesben

Liesben Niet meer actief

Op mijn werk ben ik veel bezig met "gevaarlijke stoffen" en straling (ik werk als verpleegkundige). Dus ik moet het vaak wel zeggen, omdat ik dat soort dingen nu dus niet doe. Ik ga geen risico's lopen die te vermijden zijn namelijk. Maar ik vind het wel vervelend, zeker omdat ik pas net "bezig"ben , en ik dit soort dingen gewoon privé vind. Ik vind het vaak ook erg onbeschoft van mensen. Ik hou er altijd rekening mee, wie weet zijn mensen inderdaad al maanden of langer bezig en wil het gewoon nog niet lukken. Ik weet uit ervaring bij mensen die heel dicht bij me staan hoe naar dat is....
    Mensen zouden beter na moeten denken voordat ze dingen roepen.

12. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    ook hier zo herkenbaar

ik ben al 2,5 jaar getrouwd
    en dan krijg je al willen jullie nog steeds geen kinderen? antwoord is als het komt komt het ....

13. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Wij hebben er nooit een geheim van gemaakt dat we kinderen willen en ik moet zeggen, wij krijgen zelden vragen erover. Er is één vriend die we af en toe spreken en die vroeg het standaard elke keer als mijn man hem sprak (da's eens in de paar maanden, dus echt niet vaak), maar daar is ie nu mee gestopt. Hij zal zelf wel aanvoelen dat het niet wil lukken.

Verder ben ik naar goede vrienden en familie toe heel open over hoe het ervoor staat. Zij zijn ook op de hoogte van het feit dat we inmiddels bij het ziekenhuis lopen voor onderzoeken. En zelfs zij wachten geduldig af tot wij met nieuws komen. Alleen als we een afspraak in het zh hebben gehad, belt mijn moeder altijd om te vragen hoe het is geweest.

Deel Deze Pagina