Voor meiden werkzaam in de gehandicaptenzorg !

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by melloncollie, Mar 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik heb gister een dienst gedraaid en vond daar een uitdraai van de volgende pagina: http://www.abvakabofnv.nl/cao/bericht/t ... aptenzorg/

De nieuwe CAO is mijns inziens alles behalve een verbetering. Vind je dat ook? Teken de petitie!

Vanmorgen hoorde ik ook het nieuws op tv dat de regering extra geld in de zorg gaat pompen? Waarom? Alleen om hun eigen rotbelangen. Want ze moeten al die werkelozen door de crisis weer aan het werk krijgen. Onder het mom van een paar extra handen zijn nooit weg proberen ze dit idee dan te verkopen aan ons. Ik denk dat ze hier nauwelijks iets mee opschieten want lijkt me een typisch geval van de verkeerde mensen in de verkeerde situatie. Er zullen best mensen zijn die omgeschoold worden en affiniteit hebben met het beroep, maar een heleboel ook niet. Denk je werkelijk dat de zorg daar op vooruit gaat? Ik niet. Zorg doe je met je hart toch volgens de campagne? Nou die mensen die dan komen werken doen het alleen met hun hoofd want ze moeten stomweg geld verdienen om te overleven. Dat is logisch, niets mis mee, maar de zorg wordt er niet beter van vind ik! En als je dan ook zo'n belachelijke CAO opstelt, dan is het wat mij betreft wachten op de escalatie. Niemand wil onder zulke omstandigheden werken terwijl ik toch vind dat mensen in de zorg te weinig beloond worden (op welke manier dan ook) voor hun grote flexibiliteit en groot aantal vaardigheden. Als ik kijk naar mijn eigen dienst van net: wie kan nou zeggen dat ie in 1 werkdag zowel wc papier uit een verstopte wc heeft gehaald, een stagiaire heeft moeten toespreken en moeten meedelen dat zij haar stage niet gaat halen, een client moet ondersteunen bij verdriet om overleden moeder en dan ook nog de gewone dagtaken moet doen zoals koken voor 11 man/boodschappen doen en de medicatie uitdelen? Dat allemaal in 15 uur dienst waarvan er 6 slapend worden doorgebracht. Dat vergt een goede concentratie lijkt me zo...

Dus, ben je het niet eens met de nieuwe voorwaarden in de CAO, teken dan!

2. BeertjeY

BeertjeY Bekend lid

May 9, 2006
    889
    0
    0
    Utrecht e.o.
    heb de petitie getekend!

Share This Page