En als je nou niet gaat shoppen voor je kind maar voor het hele gezin ? Ben je dan een slechte ouder ofzo ? Die kleine van ons krijgt hier altijd kleertjes, speelgoed etc dus ja ik geef het geld niet alleen aan die kleine uit maar dit gaat gewoon in de algemene pot .. Voor ons komt de KBS gewoon goed uit voor het betalen van rekeningen, mijn zoontje komt niets te kort ...
Was het alweer glad vergeten Hier gaat de kbs ook gewoon op de grote hoop. Zoals velen hier al zeggen ,je koopt toch het hele jaar door voor je kind?
wij zetten de helft apart op zijn groeirekening en van de rest kopen we iets als hij het nodig heeft of we geven het uit aan een rekening/voor onszelf hoor, ons manneke krijgt tussendoor al genoeg!
kindgebonden budget + kinderbijslag is per maand hier 110 euro (als je de bijslag door 3 deelt omdat je het per kwartaal krijgt) Luc is nu 18 maanden dus heeft al ruim 2000 euro op zijn spaarrekeningetje staan als hij 18 is is dit zon 24.000 euro (verhoging vd bijslag niet meegerekend) Lekker zakcentje dacht ik zo!
oh ik heb het echt nodig om kleertjes enz te kopen hoor..koop ook groter zodat ze er langer mee kan doen......... Voor de rest gaat het op aan wat er dan ook nog betaald moet worden....
dat een gedeelte voor het sparen van het kindje wordt gebruikt dat vind ik wel een goed idee overigens.. de rest spenderen aan wat nodig is!!
Hier gaat de kbs het kinderpotje in. We kopen maandelijks genoeg voor die jongens, zodra ze iets nodig hebben haal ik het gewoon en wacht ik niet op de kbs. Van het kinderpotje doen we meestal leuke dingen met de kinderen, we kopen hiervan de verjaardags, sinterklaas en kerst kadootjes. Wat er aan het eind van het jaar over is gaat door 2'en en word op hun spaarrekening gestort naast hun maandelijkse storting. Mocht het ooit nodig zijn dat er een rekening van betaald moet worden gebeurd dat ook gewoon, is nog niet voor gekomen maar mocht die keer zich aandienen dan bedenk ik me geen minuut en haal ik het daaruit. Me kindjes komen niets tekort. Ik heb de opmerking al een keer voorbij zien komen ... ook de kleding kast van mijn kindjes is groter en voller dan die van mama en papa Offtopic : wat betreft die bezuinigingen ... laten ze maar eens wat minder geld naar dat buitenland sturen want naar mijn mening is en blijft dat een bodemloze put. Desnoods halveren ze het bedrag wat er jaarlijks uit gaat, volgens mij is het staatstekort dan snel opgelost
Nikki88: maar waarom moet de kbs gestopt worden volgens jou? Voor veel mensen is het een welkome aanvulling op het inkomen. En de anderen mogen er mee doen wat ze willen. Het is een extraatje van het rijk dat je mag uitgeven hoe jij dat graag wil. Wij kunnen de kbs missen maar we sparen het op voor de kinderen of kopen er gewoon wat anders voor. Hier in Frankrijk krijg ik voor drie kinderen 477 per MAAND. In oktober 2010 wordt dat minder omdat Marijn dan 3 jaar oud wordt en ik de extra toeslag voor hem niet meer krijg.
hier is het ook binnen. en ons bestedingspatroon dan ook maar meteen erbij. de oudste 2 kijken al weken van te voren halsreikend uit naar DE DATUM dat het er weer op komt. ze krijgen een x bedrag in handen om zelf hun kleding van te kopen. natuurlijk krijgen ze heel af en toe nog wel wat van mama toegestopt maar het is in principe de bedoeling dat ze zelf leren omgaan met het geld en leren wat ze nodig hebben enz. maar zo heeft mijn zoon bijv dingen niet nodig die mijn dochter wel nodig heeft. ( denk aan bh's ofzo en die krengen zijn best prijzig dat is dus niet helemaal eerlijk en dan trekt mama dat tussendoor een beetje bij) dat zelf invullen en besteden lukt bij mijn dochter beter dan bij mijn middelste zoon. die denkt alleen maar in dollartekens en nike schoenen enzo. dus daar moet nog flink aan gesleuteld worden. mijn dochter doet het wel heel goed en kijkt wat ze nodig heeft of nog graag bij wil en rekend en puzzeld tot ze uitkomt. voor de jongste haal ik voordat de kinderbijslag komt altijd al kleding omdat ik uit ervaring weet dat de kleine maatjes dan al weg zijn zeker met jassen ed. dus dat heb ik al betaald en krijg ik nu terug. van wat erover blijft worden rekeningen betaald. want het komt en gaat allemaal gewoon van dezelfde hoop. alleen het bedrag voor de 2 oudste schrijf ik dus vanavond over naar hun. zo doen wij het hier.
vind het goed dat je ze zo met geld om laat gaan hoor! Zo gaan ze beseffen dat niet alles vanzelfsprekend is en inzien wat het kost en daar keuzes tussen maken
de 1e van de maand, en bij mij stond het er vanochtend vroeg al op.. als het goed is heb je ook een brief gekregen waarin staat hoeveel je krijgt enz. en daar staat ook in wanneer het komt
vandaar dat het vandaag zo druk was toen ik ging shoppen hahaha iedereen heeft weer kinderbijslag gekregen..
Ik ben blij dat KBS bestaat! Hier gaat het meeste op aan rekeningen, zo houd ik mijn hoofd boven water.
Ik heb het nog niet hoor, vorige keer had ik het ook pas de 7e... wist niet dat er zoveel verschil in zit qua data's