wanneer komt de kinderbijslag?

Discussie in 'De lounge' gestart door celia82, 1 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    helemaal eens dat het NIET wordt afgeschaft en als er bezuinigt moet worden dan maar inderdaad op dingen die naar het buitenland gaan, belasting is al hoog genoeg en uiteindelijk krijg je via de kbs daar weer wat van terug (alsof het een vetpot is hahaha) maar goed, je hoeft geen kind te krijgen om de kbs, maar ik ben wel blij dat het er is!

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ja, ik begrijp je punt hoor. :) Het is alleen zo dubbel dat er echt aardig wat gezinnen zijn die kbs ontvangen maar zodanig vermogend zijn dat ze het ècht niet nodig hebben. Denk aan de Koninklijke familie om maar een extreem voorbeeld te noemen. En zonder te willen pochen of zo, wij hebben het eerlijk gezegd ook absoluut niet nodig. :) Maar je krijgt het gewoon.....automatisch. Terwijl als ik hier zo lees van een flink aantal meiden die echt met smacht op de kbs zitten te wachten om rekeningen te kunnen betalen en de benodigde kleertjes voor hun kinderen, dan vind ik dat toch niet helemaal kloppen. Dan heb ik liever geen kbs en dat ze de belastingschijf van 52% :$ flink verlagen, want op zich vind ik dat (hard) werken meer beloond moet worden in NL en niet ontmoedigd. Dus vandaar dat ik het in principe ook wel met je eens ben maar ik zou het gewoon anders willen verdelen. Maar goed, ik wil geen politieke discussie aanzwengelen hier. ;) Zat gewoon een beetje te filosoferen.

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Vergeet echter de inflatie niet, over 18 jaar is die 24.000 EURO een stuk minder waard helaas. :(

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63

Daar doelde ik onder meer op toen ik schreef "ook nog op andere dingen bezuinigen". :)

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik heb juist niet gezegd dat de kbs geheel gestopt moet worden, maar alleen voor de "vermogenden" onder ons. Ik ben mij er goed van bewust dat er gezinnen zijn die het hard nodig hebben, zie eerdere post, en die mogen wat mij betreft in sommige gevallen juist méér krijgen! :):):)

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Al zou ik van de kbs schoenen van 194 euro voor mezelf kopen, dan voel ik me daar geen minuut schuldig om. Onze dochter heeft ook meer dan ze nodig heeft.

Daarnaast vind ik ook dat de kbs afgeschaft mag worden. wij hebben het totaal niet nodig. Ik ga het in de toekomst ook aan mijn kinderen geven, als kleedgeld ofzo.
    Het opsparen wil ik ook niet, ik vind een startbedrag om op jezelf te gaan wonen prima, maar 20.000 euro vind ik teveel. Wij sparen een kleiner bedrag.

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    en ik heb het hier over mezelf he! We zijn zeker niet vermogend, ik snap zo ook wel dat de kbs voor een bijstandsmoeder hard nodig is, en zo ook voor andere gezinnen. Maar van MIJ mag het eraf.

8. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik vind ook dat als je echt genoeg geld verdiend en niet naar je centen om hoeft te kijken dat het dan best afgeschaft mag worden... er zijn gezinnen die er met smart op wachten zodat de kids weer nieuwe kleding kunnen krijgen en schoenen...

wij hebben het ook niet nodig maar vind het wel fijn om te krijgen natuurlijk! ik ga er een nieuwe moederfiets van kopen met nog wat centen erbij natuurlijk.. nog even wachten totdat mijn jongste stevig kan zitten dat zal wel over een maandje of 2 zijn...

ik koop kleding en schoenen en alles at ze nodig hebben gewoon wanneer het nodig is en tussendoor ook nog zat... pas nog allemaal zomerkleding gekocht voor beide en nieuwe zomerjasjes... nu nog op zoek naar snadaaltjes en 2 paar gewone schoentjes/laarsjes... en nieuw beddegoed heb ik besteld...

ik vind het dan best nog wel weinig die kbs als je bv een bijstandsgezin bent kan je niet zomaar ffe alles tussendoor kopen en moet alles van die kbs nou dat is zo op hoor.. heb je amper een paar setjes voor.... als ze nou dan voor de bijstandsgezinnen en afgekeurde mensen de kbs verhogen en voor de mensen die goed rondkomen het afschaffen of compenseren zou mij dat niet uitmaken...

voel me soms weleens schuldig als ik om me heen hoor hoe hard ze het nodig hebben en direct de stad in vliegen als het binnen is en dan denk ik jeetje wat krom eigenlijk....

9. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    #89 Windows, 1 apr 2010
    Laatst bewerkt: 1 apr 2010
    Hier is 't al binnen,maar met een puber van 13 in huis beslis ik(bijna) niet meer wat er gekocht word van de KBS :DHij heeft nu echt zijn eigen smaak dus koopt zijn kleding liever zelf,maar hij moet wel leren dat op=op.
    Verder kopen we van de KBS,meestal wat grootverpakkingen wasmiddel,en wc-rollen,zodat we weer een tijdje vooruit kunnen.

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Hoewel ik het wel een soort van met je en een aantal voorgangers eens ben (wij hebben het ook niet 'nodig', al ben ik wel blij dat we het krijgen), maar dit bestaat toch al in de vorm van kindertoeslag?

11. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Vind helemaal niet dat er verschil in zou moeten zitten of iemand nou veel of niet veel inkomen heeft wat kinderbijslag betreft iedere nederlandse staatsburger zou het moeten krijgen maar als ze nou eens de kinderbijslag die betaald word over de grens voor kinderen die in het buitenland wonen met hun ouders stopzetten kom je al een stuk verder met bezuinigen ;)

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

heerlijk vandaag kleertjes gekocht voor Emma. Maatje 74 (maat groter) voor de zomer! laat het lekkere weer maar komen!

13. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Bovendien, herinneren jullie het programma Over de balk nog, van SBS? Er wordt zoveel zinloos uitgegeven!! Laat ze daar maar eens naar kijken! Ik heb gehoord dat een kamervraag ruim 2.000 euro per vraag kost aan voorbereidingen etc, en dan komen er van die domme zinloze vragen...

14. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Nicole26: ik ben het met je eens. Maar ik heb hier in Frankrijk wel gemerkt dat je hier niet zomaar kbs krijgt. Ik had een officiele verklaring nodig van de svb dat ik GEEN kbs meer ontving uit Nederland pas daarna heb ik de kinderbijslag vanuit Franrkijk ontvangen.
    Om dat wij officieel geemigreerd zijn en dus geen binding meer hebben met Nederland heb ik ook geen recht meer op kbs van Nederland.
    Hoe anderen het voor elkaar krijgen weet ik niet.

15. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

met of zonder inflatie.....blijft het leuk om te hebben later
    zijn genoeg kindjes die niets krijgen;)

16. nicole26

Kinderbijslag word ook doorbetaald als de kinderen bijv. in het buitenland wonen bij familie maar de ouders hier nog wonen en werken of een uitkering krijgen dus Nederland betaald gewoon door voor kinderen die hier niet eens verblijven om over de fraude die daarin word gepleegd nog maar te zwijgen en het onderzoek daarnaar wat ook weer het nodige kost ;)

17. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Nicole: aha, je bedoeld het op die manier. Idd, laat ze daar meer eens flink actie op ondernemen. Absurt dat dit kan,mag en gewoon gebeurd zonder een degelijk onderzoek.
    Ik dacht dat je bedoelde dan mensen die naar het buitenland emigreren ook nog kbs uit Nederland ontvangen. Vandaar mijn reactie.

18. nicole26

Nee de ouders moeten zelf wel hier wonen maar goed als iemand 8 kinderen heeft en die kinderen worden in het buitenland opgevoed door familie kan je aardig wat vangen en als ik het goed heb is het bedrag wat ouders krijgen van kinderen die in het buitenland wonen zelfs hoger is dan wat wij krijgen maar dat moet ik even nakijken of dat klopt ....

19. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    bij mij stond het er ook op vanmorgen

20. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja dat klopt maar als ze dat dan wat ophogen... komen ze een heel eind lijkt me....
    ach ik zeg ook maar wat hoor... ik gun iedereen gewoon een fijn leven:p

Deel Deze Pagina