wanneer komt de kinderbijslag?

Discussie in 'De lounge' gestart door celia82, 1 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Heb het ook binnen! en ga lekker voor mij zelf shoppen! de kids hebben genoeg kleding, en ik heb het nodig

2. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    hier morgen ook ff lekker shoppen!.... En ik geeft het ook gewoon aan mezelf uit hoor... ligt er maar net aan waar het nodig is op dat moment... is het niet perse nodig dan gaat een gedeelte naar de spaar en een gedeelte voor leuke dingen met het gezin...

3. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Het fijne er van is ook dat als je aan dr vraagt wat ze er dan precies mee bedoeld of wie ze dan zo grappig vind dat je dan geen antwoord krijgt .. Beetje irritant maar ach ;)

4. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    hihi chantal ;) ze is vast aan het shoppen... ;)

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wie is er shoppen?

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

bij ons is de kinderbijslag spoorloos verdwenen..

hoewel spoorloos.. ons bezoekje aan de babydump zou er weleens iets mee te maken kunnen hebben :D

7. chantal1984

hahahah neeeee dat kan toch niet .. dat is zoooo not done ;)

hihihihi

8. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    misschien verveeld ze zich wel heel erg...:p

9. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Hier is de KBS ook binnen..
    Het gaat wel naar een "andere" rekening.. namelijk die van mijn zoontje..
    Wij storten elke 3 maanden de KBS op zijn rekening en storten daar zelf nog een x bedrag per maand bij..

Vervolgens doe ik het zo dat ik alle uitgaves die ik voor die kleine van mij heb betaal uit dat potje (ofwel zijn rekening)..
    Hier is het dus wel "zijn" geld maar meer zodat ik het allemaal uit elkaar kan houden...

Voordeel is wel dat als ik een keer veel geld over heb op zijn rekening dat ik me dan minder gegeneerd voel om HELEMAAL los te gaan met shoppen :D

Ik heb het van het afgelopen kwartaal bijhouden en heb totaal 660 euro in 1 kwartaal uitgegeven aan die kleine man.. Geloof mij.. das meer dan de KBS :$
    Daarvan is het de volgende verdeling:
    Verzorging en voeding 227,24
    Uiterlijk (kapper) 34
    Kleding 207,9
    Speelgoed 135,76
    Fotorapportage 55

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Daarom reageer ik niet. Ik lees die reacties pas als iemand haar quote.

11. chantal1984

hahahhahahah OMG ...

12. chantal1984

hahahah denk het ook ja, maar zie nu dat ze me genegeerd heeft .. lekker rustig dus ;)

13. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Las even iets heel anders (muts) :D

14. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik heb dan nog wel geen kinderen en dus ook nog geen kinderbijslag, maar ik heb ff het topic doorgelezen en zie niet in waarom je het geld van de kinderbijslag niet uit zou mogen geven aan shoppen of dingen voor jezelf? Het leven is al duur zat... ;)
    Ik ben wel benieuwd of Lady Ochi het echt alleen uitgeeft voor haar zoontje of dat ze van dat geld ook weleens 'stiekum' iets voor zichzelf uitgeeft. Zolang je kind niks tekort komt zie ik niet in waarom je het niet voor eigen dingen uit mag geven.:(

15. Seth

Seth Niet meer actief

ik vroeg me al af, hoe het toch kwam dat er zoveel reacties waren op zo'n simpele vraag....

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Och joh, da's niet vreemd op dit forum. ;)

En nee, natuurlijk boeit het niet, zolang je kindje niets tekort komt. De rest van de drie maanden koop ik ook continu dingen voor mijn zoontje en zoals ik al zei gaat de kinderbijslag hier ook gewoon op dezelfde hoop als waar wij boodschappen etc van doen. Ik vind het alleen kwalijk dat er mensen zijn die, zodra ze wat geld binnen krijgen, meteen een shopping spree krijgen. Zie ook mijn vergelijking met pay day in Zweden.

Goh zeg, dat ik hier nog serieus op in moet gaan en mezelf moet gaan uitleggen... had ik niet verwacht... ;)

17. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Niet iedereen heeft t even breed en er zijn sommigen ( waarvan ik zelf ook 1 ben) die er op wachten en t een leuk bedrag is om er eens wat mee te kunnen doen wat je normaaal gesproken niet even doet of kan doen ;) heb t nog maar 2 x ontvangen, maar is altijd een lekker bedrag erbij mocht t nodig zijn en anders word t opzij gezet..

Ik ga er ook niet gelijk van shoppen, maar degenen die t wel doen begrijp ik wel...De manier waarop jou eerste reactie was kwam over alsof jij t zelf wel alleen aan je kind uitgeeft terwijl je nu zegt dat alles op 1 stapel gaat...

En zelfs nu hoe je zegt : dat ik hier serieus op in moet gaan en moet gaan uitleggen komt zo uit de hoogte over ( kan zijn dat ik t mis heb hoor, zoek geen discussie op ofzo) Kan me voorstellen dat je apart overkomt...

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Was niet uit de hoogte bedoeld. Ik had alleen niet bedacht dat mijn opmerking voor zoveel ophef zou zorgen. Eerst vond ik het alleen grappig, maar als het er pagina's later nog steeds over gaat, begint het best sip te worden. En ach, als je me apart vindt, vind ik het best. ;)

19. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    tja de kbs is er om uit te geven he... :D
    altijd lekker om wat extra's te mogen krijgen toch...
    je zegt eerst tegen iemand dat je hoopt dat ze het voor haar kindje gebruikt en nu zeg je dat je het zelf ook aan andere dingen spendeerd... tja beetje vaag die reacties van jou... maargoed... ik zal nu ook wel op de negeer gaan...:D heb je straks niks meer te lezen joh... saaaaai:p

20. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.582
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik heb t nog niet ontvangen,op de website staat rond 5 april.

Deel Deze Pagina