roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door rodney, 18 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rodney

rodney Lid

19 jan 2007
    39
    0
    0
    ik vind het ontzettend moeilijk om te stoppen met roken,ik rook zoiezo altijd maar 10 sigaretten per dag en nu vind ik het moeilijk om te stoppennu ik zwanger ben ik lees veel verhalen van mensen die een pakje per dag roken er makkelijk vanaf komen en ik rook er 10 en ik kan er niet van afblijven.

2. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ik rook zelf niet, dus had er geen moeite mee. Maar ik zou toch proberen te stoppen, al zou het heel moeilijk zijn. Het gaat om de gezondheid van je kindje..

Misschien dat ze je bij de ha kunnen adviseren wat te doen?

3. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik ben gestopt met roken omdat ik dat echt wilde... ik denk dat daar het geheim van het stoppen met roken te vinden is.
    Eerdere pogingen lukten bij mij niet omdat ik er niet echt achter stond.
    Maar over het onderwerp roken zijn heel veel topics te vinden hoor (even zoeken met de zoekfunctie) 8) .
    Groetjes, Anakin.

4. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.303
    265
    83
    Ben zelf roker geweest jaren lang flink gerookt hoor.
    vorig jaar 2005 gestopt met als uitzonderingen dat ik gelegenheidsroker werdt ow wat waren ze lekker tussendoor.
    afspraak met mijzelf was dit te laten staan zodra ik zwanger was.
    gelukkig koste mij dit geen enkele moeite want ik wordt gewoon kotsmisselijk van rookluchten ( en de lucht van rokende mensen die dit om zich heen hebben hangen)
    en ja ik weet het ik was zelf ook een roker met een geweldige stank om mij heen. Maar ik ben blij dat ik met een kindje in mij absoluut niet meer rook.... :D
    Dit resulteerd dit dat er op dit moment bij mij in huis niet gerookt mag worden dus evt rokers die in huis zijn geweest heb ik verkassen naar het balkon :oops: :oops:
    Je doet het tenslotte voor je kindje en dat is het allerbelangrijkste.
    Wat mij ook deed helpen is dat het na je bevalling toch erg lekker is om geen capriolen te moeten uithalen om niet in de buurt van je kindje te hoeven roken en dat je kindje niet naar rook ruikt.
    met alle respect dat stoppen zeer moeilijk is :D
    Wens ik je heeeeel veel sterkte met deze strijd.
    LIEK

5. moonique

moonique Bekend lid

28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    10 per dag is wel gevaarlijk en natuurlijk ook schadelijk probeer in ieder geval te minderen naar 5 per dag of het liefst nog 3 als stoppen echt niet wil lukken.

Een nuttige website die helpt om te stoppen met roken en niet zo agressieve stop met roken gedoe is:http://www.stivoro.nl/babyfit.html

6. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik ben ook een roker, heb al 14 jaar roken achter de rug. Ik rookte ook niet meer dan 10 sigaretten per dag.

Maar, sinds dag 1 dat ik het vermoeden had dat ik zwanger was en ik ook definitief wist dat ik zwanger ben, heb ik geen sigaret meer aangeraakt. Ik kan het simpelweg NIET over mijn hart verkrijgen om te roken terwijl ik weet dat mijn kindje daar nadelige gevolgen van kan ondervinden. Ook al crepeer ik van verlangen, ik doe het gewoon niet! Sterker nog, ik wil strax borstvoeding geven en ook dan zal ik niet roken, omdat ik weet dat die troep dan over kan gaan naar mijn kindje. Hoe kan je nou bewust je kindje schade aanbrengen? Ik kan dat niet over mijn hart verkrijgen.

Ik weet niet of ik nu defnitief gestopt ben, ik denk het niet. Ik denk dat ik na de borstvoedingsperiode wel weer zal beginnen. Maar ik doe het nu gewoon niet.

Ik denk dat het belangrijk is dat je die knop om kan zetten. Je doet het echt voor je kindje. Je slaat jezelf echt voor je kop strax als je kindje er door is beinvloed.

7. joey26

joey26 Actief lid

15 feb 2007
    143
    0
    0
    ik ben zelf ook een roker geweest die een pakje per dag rookte. vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was, ben ik gelijk gestopt. dat is inmiddels al bijna 10 weken!

natuurlijk heb ik af en toe best zin in een peuk en zal het mij niks verbazen dat ik na de zwangerschap weer begin, maar ik kies er bewust voor om mijn kindje niet te confronteren met het roken. dat is dus ook mijn motivatie en de reden waarom ik het vol hou. ik doe het voor mijn kindje.

er wordt bij mij thuis nu ook niet gerookt, er zijn in mijn omgeving een hoop mensen die er ook rekening mee houden als ik bij hen ben. en na de zwangerschap zal er ook niet gerookt worden bij de baby.

heel veel succes met stoppen en hoop dat het je gaat lukken!

groetjes

8. joey26

joey26 Actief lid

15 feb 2007
    143
    0
    0
    ik ben zelf ook een roker geweest die een pakje per dag rookte. vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was, ben ik gelijk gestopt. dat is inmiddels al bijna 10 weken!

natuurlijk heb ik af en toe best zin in een peuk en zal het mij niks verbazen dat ik na de zwangerschap weer begin, maar ik kies er bewust voor om mijn kindje niet te confronteren met het roken. dat is dus ook mijn motivatie en de reden waarom ik het vol hou. ik doe het voor mijn kindje.

er wordt bij mij thuis nu ook niet gerookt, er zijn in mijn omgeving een hoop mensen die er ook rekening mee houden als ik bij hen ben. en na de zwangerschap zal er ook niet gerookt worden bij de baby.

heel veel succes met stoppen en hoop dat het je gaat lukken!

groetjes

9. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    Hoi,

gewoon proberen, wie niet waagt wie niet wint!

ik ben gelijk gestopt toen ik zag dat ik zwanger was, inmiddels alweer 25 weken, het was zwaar heel zwaar, maar na een maand of 3 ging het beter en nu gaat het goed!

sterkte maar het is het zoooo waard voor je kleine!
    x

10. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    O NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE.
    Niet weer deze discussie :pfffffffffffff:

11. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.303
    265
    83
    hahaha :D :D :D
    Misschien is het idee aan de mods om een algemene rooktopic te maken die bv sticky is , waar alles over roken geschreven kan worden?
    Liek

12. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

hier ook één die gestopt is met roken..

dat kwam omdat ik het opeens vond stinken, liep ik langs mensen die rookte of net hadden gerookt, kon ik de wc al in vluchten.
    ik werd er zo misselijk van..
    ik had die mazzel, anders had ik het ook erg moeilijk gevonden om te stoppen.

netzoals Dora zegt gewoon proberen.. wie niet waagt wie niet wint!
    sterkte meis

13. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Gewoon proberen joh! Wie niet waagt wie niet wint ;) Vraag evt je HA om 'hulp'. Hier ook een gestopte ;)

14. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Ook hier bij positest nooit meer 1 aangeraakt! En zal dat ook niet doen na de geboorte. Mijn man is ook gestopt voor ons..

Ik wens je veel succes en wijsheid bij het stoppen met roken. Bedenk dat je het doet voor je kindje..

Deel Deze Pagina