Wat doe je met het vruchtje na een miskraam? Doorspoelen, begraven, cremeren of .......

Discussie in 'Miskraam' gestart door suzies, 4 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suzies

suzies Bekend lid

8 jun 2015
    545
    148
    43
    Op dit moment in afwachting van de miskraam. Bij echo rond 9 weken was al goed te zien dat het mis was. Een week later ook inderdaad het hartje gestopt.

Ik ben heel erg benieuwd wat jullie met het vruchtje hebben gedaan na de miskraam.

Doorspoelen en begraven voel ik mij niet prettig bij. Cremeren lijkt dan de laatste optie. Zijn er meer die dat hebben gedaan?

2. Hope19

Hope19 Bekend lid

23 sep 2016
    503
    86
    28
    Vrouw
    's-Hertogenbosch
    Als er een vruchtje te onderscheiden is zou ik het zeker opvangen en begraven of cremeren. Denk dat ik zelf voor begraven op een mooi plekje in de tuin zou gaan.

Bij mijn miskramen was er geen embryo te onderscheiden in de bloedige massa. Heb alles dus ook gewoon doorgespoeld.

Heel veel sterkte gewenst in deze moeilijke tijd..

3. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    #3 nizzie86, 4 jun 2017
    Laatst bewerkt: 4 jun 2017
    Wij hebben het vruchtje begraven onder een boom bij een mooi watertje hier in de buurt (we hebben geen tuin). Ik vond doorspoelen ook helemaal niets, en ik zou niet weten hoe je zoiets moet cremeren. Ik vond het wel een mooi idee om het vruchtje weer één te laten worden met de aarde. Bovendien noemden we ons baby'tje vanaf het begin 'wormpje' en was het heel symbolisch dat we het nu letterlijk tussen de wormpjes plaatsten. We hebben er niet echt een groot ding van gemaakt of zo, maar wel even samen gehuild en toen was het goed zo.

4. Zomervlinder

4 jun 2017
    14
    3
    3
    Vrouw
    Studente
    Noord Holland
    Wij hebben ons vruchtje in de tuin begraven met daarop bloemen die vlinders aantrekkend zouden moeten zijn. Doorspoelen vond ik geen optie met +- 11wk en cremeren vond ik zelf dan weer een naar idee. We hebben er verder niks groots van gemaakt. Diep genoeg gat gegraven, vruchtje en placenta er in en even kort wat tranen van mij. Dikke knuffel en daarna alles weer dicht gemaakt. Voor mij voelde het goed zo.

5. Hommeltje

Hommeltje Niet meer actief

Ik heb het doorgespoeld omdat ik te bang was te kijken. Zoveeeel spijt van!!! Ik had ook heel graag willen cremeren maar ik denk dat je niets over houdt voor een eventueel urntje.

6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    De miskramen van 6wk of minder zijn doorgespoeld omdat ze onherkenbaar waren.
    De miskraam van 11wk is gecurreteerd en in het ziekenhuis gebleven/gecremeerd daar.

Ik zou als ik de keus had begraven in de tuin. Cremeren doen ze volgens mij niet zo pril maar dat weet ik niet zeker.
    Sterkte!

7. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Bij mijn eerste miskraam was ik bijna 10 weken zwanger. Ik heb het vruchtje in het toilet zien liggen en heel snel doorgetrokken uit een soort van paniek reactie. Hier heb ik het toch best wel een tijd moeilijk mee gehad.

Ik zou het nu anders doen. Toch eerst "veilig stellen" en daarna in alle rust bedenken wat te doen.

Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen. Een miskraam is niet niets. Neem de tijd om het te verwerken.

8. Maani

Maani Fanatiek lid

20 jan 2014
    2.394
    625
    113
    Amsterdam
    Ik heb bij de miskraam van 10weken het vruchtje begraven in een bloementuin/park in de buurt. Ik kon het wel onderscheiden .Doorspoelen kon ik niet.
    Heb het opgevangen onder de douche (na pillen om op te wekken). Overige resten zijn later in t zkhuis nog verwijderd dmv curretage. Maar er was bevestigd dat het vruchtje er idd uit was.

Bij mijn vroegere miskramen (5 gehad), heb ik het wel doorgespoeld. Omdat het meer leek op een hele heftige menstruatie met stolsels en ik niet zou weten wat daarvan het vruchtje zou zijn geweest.

Heel veel sterkte! Liefs

9. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik wist ook niet wat ik ermee moest, maar toen herinnerde ik dat de gyn gezegd had, dat ik het ook langskon brengen, dan kon het onderzoekt worden of het idd een embryo was.
    Daar voelde ik me goed bij.
    Bij doorspoelen ook niet en begraven, tja ik blijf niet vooral tijd in dit huis wonen dus dat vond ik ook lastig.

10. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Bij mijn 8 weken miskraam heb ik een foto gemaakt, en daarna doorgespoeld.

Heb er geen spijt van gehad.

11. krullebol81

krullebol81 Actief lid

9 jul 2014
    393
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wij hebben het eerst een paar dagen in een potje met water bewaard. Uiteindelijk begon het zo af te breken en te stinken dat we er iets mee moesten. Begraven kon helaas niet want de grond was bevroren. Door de wc spoelen konden wij niet. We hebben er toen voor gekozen om in de container te doen... we wisten toen ook even geen andere optie...
    Ik heb er wel foto's van gemaakt. Ik kijk er regelmatig nog even na. (niet van de container hoor, maar van het vruchtje)

12. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.121
    5.040
    113
    Vrouw
    Bij de ma een curretage gehad, dus daar hadden we geen keuze. Bij beide miskramen even goed gekeken en daarna door gespoeld. Bij 6 weken en een beetje was er niet veel in te herkennen.. kan me voorstellen dat als je wat verder bent, je het op een andere, mooiere manier af wilt sluiten.

13. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Begraven in de tuin, met een zelf geschilderde gedenksteen er bovenop.

14. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Hé lieve Suzie. Wat is het uiteindelijk geworden? Heb je het vruchtje kunnen herkennen?
    Nog steeds zo verdrietig voor je! Ik hoop dat je het een mooi plekje kunt geven.

Deel Deze Pagina