Hier word ik verdrietig van.

Discussie in 'De lounge' gestart door Sterre82, 25 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Had een nieuw (licht) truitje per ongeluk bij een ander nieuw (donker) truitje in de was gegooid en je raad het al, vlekken! Ik dus vandaag meteen textielverf gekocht, had ik nog zout nodig. Ik weer ff snel naar de aldi gesjeesd want tja, wil dat nieuwe truitje wel graag aan natuurlijk.
    Sta ik bij de kassa, staat er een vrouwtje een paar plaatsen voor me die enkele dingen van d'r boodschapjes terug moest geven omdat het te duur was...moest ze kiezen wat ze wel en niet wilde...wilde graag de bananen houden...waren die te duur :(
    Poeh zeg, ik was echt in staat om het voor haar te betalen, weet wat het is maar heb het nu gelukkig veel beter. Heb er achteraf ook enorm spijt van dat ik haar niet achterna ben gegaan maar sjonge jonge hier word je toch verdrietig van...:(
    Word je toch maar weer even keihard met je neus op de feiten gedrukt.

2. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Heb het ook wel eens mee gemaakt met een oud vrouwtje. Stond ik achter haar in de rij bij de Zeeman (de glans panty's van de zeeman daar zweer ik bij) het vrouwtje kocht een setje ondergoed en sokjes voor haar klein kind. Zegt ze tegen die verkoopster dat ze zaterdags naar haar kleinkind ging omdat die jarig was en dat ze dit dus kreeg voor haar verjaardag meer kon ze niet uitgeven anders kwam ze deze maand moeilijk te zitten want ze moest ook nog brood kopen enzo. Vond dat zo sneu voor dat vrouwtje...en dan met zo'n klein pensioentje toch nog iets willen kopen voor haar klein dochter.

3. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Ja idd ik heb ooit es een zwerver wat geld gegeven voor een pak koffie omdat hij moest kiezen tussen shag en koffie ik vond het zo sneu dat ik hem achterna ben gereden en geld heb gegeven om koffie te halen.

4. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Eigelijk te gek voor woorden dat er zoveel mensen in Nederland onder de armoede grens wonen.

5. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    @Jewe ja idd het zal niet moeten mogen hierzo

6. 894hi

894hi Niet meer actief

tja zulke dingen kom je steeds meer tegen jammer genoeg :(

en ik stond vandaag in de winkel bij de hoogvliet in de rij bij de kassa staat er een buitelandse vrouw met dr zoon (jaar of 15) die kopen 2 treetjes energie drinken haar zoon pakt al ruim van tevoren bij het afrekenen wat ik zag zowiezo een tas die propt hem snel in zn zak en begint een heel verhaal in zn eigen taal tegen zn moeder... en keek mij maar stiekem een beetje aan van zal ze het gezien hebben? ja dus maar wel even mooi gezegt tegen die kassa vrouw dus die rekende ook netjes een tasje af kon ik dr verderop tegen pakt ze snel dr andere tas die ze gejat had :s nou sorry hoor maar neem of zelf een tas mee of reken gewoon af wie of wat of waar je ook ben :S

wel geef ik altijd die man bij de hoogvliet een keer in de week wat lekkers een boterkoek ofzo... zo weet ik hij koopt er geen bier en shag voor maar is toch tevreden :)

7. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

aawwwh ja dat soort situaties zijn idd erg sneu. aan de ene kant wil je dan heel graag de boodschappen voor zo iemand betalen omdat jij het enigzins wel kan missen maar ik zou dan weer met de twijfel zitten van ja.. msichen voelt die persoon zich dan helemaaaal minderwaardig omdat een vreemde de boodschappen betaald.

het blijft onbegrijpelijk dat er armoede heerst hier in nederland..je zou denken dat er zoveel instanties zijn die arme mensen kunnen helpen en dat dit dus eingelijk niet mag gebeuren.

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.263
    4.496
    113
    het gebeurt niet alleen hier hoor, ook bij mijn zus in california gebeurt het.

Zo zat ze te eten met haar zoon bij de mc donalds, er zat ook een zwerver aan het terrasje.
    Een tafel verder een moeder met 2 dochters die net weg gingen en die wilden hun nauwelijks aangeraakte eten (van de dochters) weggooien.
    De zwerver vraagt heel netjes of hij dan misschien de dingen mag hebben waarvan niet gegeten is.
    Nee dus en de hele mik werd voor zijn ogen weg gegooit.

Mijn zus is toen naar binnen gegaan en heeft een nieuw menu gehaalt en aan hem gegeven, de man was ontzettend blij en dankbaar en als we hem moeten geloven komt mijn zus in de hemel.

Groetjes antia

9. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    idd erg lief van je zus dat ze dat gedaan heeft. Maar wat verschrikkelijk sneu van die mensen dat ze het voor zijn ogen weg mieteren. Dat vind ik echt hardvochtig.

10. Jaleesa

Jaleesa Actief lid

21 jul 2008
    235
    0
    0
    Schandaaaaalig!

11. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Tja.. en ook hier in de verzorgingstaat van vadertje Zweden is niet veel anders. Vanwege de economische achteruitgang leven veel jongeren onder de armoedegrens... En ik stond idd ook een tijdje terug achter een man die van zijn laatste geld wat boodschappen deed. Schijnbaar was hij vaste klant want de kassajongen vroeg of hij zijn vertrouwde pruimtabak wilde maar nee, het einde van de maand was in zicht en hij had geen geld meer.. Stond daar een beetje schuldbewust en verlegen naar mij te kijken, genant... Aan zijn kleren te zien had hij het idd niet breed. Zie het wel meer hier in het stadsdeel waar wij wonen en ik zie het ook in mijn werk (ambulant jongerenwerk). Wij hebben zelf ook een tijdje op erg weinig geleefd en hebben het nu wat breder en daar ben ik dankbaar voor in deze tijd. Auto en een luxe vakantie zitten er niet in maar ik kan al mijn rekeningen betalen en we hebben geen schulden...

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113

Ik snap het verhaal niet helemaal. :(

13. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Erg hè? Dat soort verhalen? Ik heb daar ook altijd moeite mee.

Anderzijds zijn er ook mensen die er zelf een potje van maken. Zat toevallig net te kijken naar Een Dubbeltje Op Zijn Kant. Zie je dat er € 5.200 per maand netto binnenkomt en er structureel € 5.900 in de maand uit gaat, hoofdzakelijk aan luxe-artikelen. Dat vind ik dan echt onbegrijpelijk.

Maar goed, dat is een beetje offtopic. Het is eigenlijk te gek voor woorden dat mensen moeite kunnen hebben in een land als Nederland om een brood te kopen :(.

Groetjes,
    Josien

14. Female

Female Niet meer actief

@ Josien
    Jaa ik volg dat programma ook, 5200 netto aan inkomsten, dat is een bak geld zeg! :$
    En dan nog 34000 schuld, een huis dat uit elkaar valt en geen geld om een bed voor je kind te kopen!
    Je moet je dan toch wel erg schamen zeg :(

15. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ja inderdaad, je wilt ook niet iemand voor het hoofd stoten of iets en daarom zat ik zo in dubio en heb het niet gedaan. Ik kan me er nu nog steeds rot om voelen.

@josien: Ik zat dat gister ook met open mond te bekijken...pff niet te geloven zeg. Met dat soort mensen heb ik dan ook eigenlijk geen medelijden.

16. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

jeetje wordt er verdrietig van...ik dacht dat wij het zo hoed hadden hier he. (ik weet dat het niet zo is vandaar dat ik het zo zeg...)

17. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Voor een aantal jaar geleden hier binnen het bedrijf meegemaakt. Veelal komen er chaufeurs uit oostblok landen om de trucks op te halen. Ze proppen zich met 6 man in een klein busje en gaan dan per persoon in een truck terug (voor hun een enorme luxe terugrit). Enfin ik stond in de kantine, staat er een pool met een euro in zijn hand te dubben of hij een kroket of frikandel zou nemen die hij moest delen met een collega. En dat was zijn lunch! Ik ben toen naar het hoofd van de kantine gegaan en ze hebben allemaal een uitgebreide warme maaltijd gekregen. Tegenwoordig hebben ze een aparte afdeling waar deze chaufeurs opgevangen worden met koffie en eten en zo hoort het ook.

18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.075
    2.220
    113
    Brabant
    pfft ja, ik kan hier ook niet goed tegen...

Liep een keer op utrecht centraal en een zwerver vroeg om geld (nouja, wilde zo'n krant verkopen) dus ik gaf hem een gulden (jaja, lang geleden..;)), deed ik normaal nooit, maar zijn ogen waren nou ja, eerlijk.
    Even later sta ik voor de muur om wat lekkers te "trekken" en ik zag dat ik geen kleingeld meer genoeg had. Dus ik stond een beetje de dubben of ik zou wisselen of niet, komt die zwerver weer naar me toe om de gulden terug te geven, want dan kon ik wat te eten halen. Nou ik kon wel janken, zo lief en eerlijk van die man... En ik voelde me heel schuldig.
    Ik natuurlijk geweigerd, geld gewisseld, wat lekkers gehaald en die zwerver weer op gezocht en al mn (nieuwe) kleingeld gegeven.
    Ik vond die man zo lief en zo zielig....

19. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik kan er ook moelijk tegen!
    Maar ook wij hebben niet heel breed, breed genoeg hoor daar niet van!
    Maarik maak die armoede van vrij kortbij als ik zie dat mijn schoonvader het na aftrek van vaste lasten met een 100 euro p.m. moet doen! Maar goed ben het ook niet helemaal eens met de situatie maar das een te lang verhaal maar hou het er maar op dat mijn schoonbroer {16 jaar ouders} nog thuis woont en regelmatig bijspringt kwa boodschappen... {ik weet jullie zouden zeggend as logisch maar dat is het dus niet, naja te moeilijk uit leggen!}

20. Setteke

Setteke Niet meer actief

Oh, daar kan ik echt wel van janken. Ik vind dat zo zielig. Dat vrouwtje van die bananen ook, jemig, kan niet eens fruit kopen! Of dat vrouwtje van dat ondergoed voor haar kleindochter.... Tranen in mijn ogen.... Ik zou zulke mensen zo graag willen helpen. Wij hebben het ook niet heel erg ruim, maar zo erg heb ik het echt nog nooit gehad, ook niet in mijn studententijd.

Deel Deze Pagina