Ik heb ergens gelezen dat als je PCO hebt, je geen ovulatietesten kan doen omdat dat niet zou werken met elkaar. Klopt dit of niet, als PCO'er heb ik geen idee of ik wel een eisprong hebt. Eerder had ik nooit een cyclus en nu heb ik 2 keer gemenstrueerd met er tussenin 39 dagen tijd. Ik zou dan vandaag weer op 39 dagen zitten en weer ongie kunne worden, waarvan nog niks in zicht is. Voordat ik me verdiep in de aanschaf van ovu testen (waarmee ik in het geheel niet bekend ben en ook niet weet welke goed en goedkoop zijn) wil ik weten of er hier vrouwen zijn die ook PCO hebben en ovulatietesten gebruiken. Hopelijk kunnen jullie mij helpen! Groetjes, Hadassa
de meeste vrouwen met pco hebben altijd een verhoogd LH level in hun lijf...waardoor de testen dus bijna altijd een best wel dikke streep geven, waardoor het weer moeilijk is om de streep van je eisprong op te vangen. Ook hebben vrouwen met PCO vaak een heel snellle piek....omdat het LH altijd al hoog is is het verschil minder zichtbaar dus op ovulatie testen. Ik raad het af...maar misschien heb je PCO met een redelijk stabiele cyclus...dan zou je rond de dagen dat je denkt een eisprong te hebben. (let op tekenen van je lijf, slijm meer zin in sex enz) en dan kijken of je ene verschil ziet. Anders test je 40 dagen lang.....maar dat kost je een vermogen! Succes!
Bedankt voor je reactie, ik ben helemaal niet bekend met ovu testen moet ik zeggen, heb er nog nooit 1 gedaan. Jij wel dan en is bovenstaande jouw ervaring hierin? Ik lees dat je een LEO hebt gehad en nu ook zwanger bent, geweldig meid, super gefeliciteerd! Ik denk er ook pover om een LEO te ondergaan. Mijn cyclus is niet stabiel, bij lange na niet. Ik menstrueerde nooit en n u 2 keer achter elkaar, alleen nu is het ook alweer 39 dagen geleden dus er is geen peil op te trekken. Ik zal eens kijken of ik hier op het forum een actieve en actuele discussie over de LEO kan vinden, ben best benieuwd naar de ervaringen van hen die dat ondergaan hebben. Als er anderen zijn die wel positieve ervaringen hebben met een ovu test ondanks de PCO dan hoor ik het graag van jullie!
Hoi! Ik heb gewoon ovutesten gebruikt hoor.. en 1 dag positief getest. Na controle (echo) bleek het te kloppen. Wel in combi met clomid trouwens
Ook ik heb met PCO gewoon de piek altijd kunnen vinden... En door controle in het ziekenhuis weet ik ook dat het klopte. Het is het proberen waard! De ovutesten van zwanger&kids zijn niet duur. Succes! Groetjes!