Gefeliciteerd!!! Wanner het besef komt?? Goeie vraag. Ik heb af en toe nog steeds het besef niet... Dan kijk ik naar mijn buik, voel ik waar hij ligt en denk ik ineens: O ja, ik heb een baby in mijn buik. Het is af en toe nog zo onwerkelijk..... Je zal merken dat die momenten er steeds minder zullen zijn en je er steeds meer aan went.... Naja wennen. ik weet niet zo goed welk woord ik zoek....
Bij mij heeft het ook even geduurd hoor! Ik voelde me ook gewoon prima, wat heel fijn is, dat maakt het wel des te onwerkelijker. Eerste echo met kloppend hartje was heel fijn, maar besef kwam iets meer toen ik de kleine rond 20 weken begon te voelen. En nu... Het besef dat ik zwanger ben is er wel, maar dat ik over een dikke 2 maanden mama ben... Blijft gek! Niet te druk om maken of schuldig om voelen!
Een paar dagen na de geboorte?? Haha, ik wet het echt niet! Ik besef het wel hoor, maar soms ook niet. En zeker als het om een eerste kindje gaat, heb je eigenlijk geen idee wat je moet verwachten. Althans: ik had dat niet. Het bleef een beetje onwerkelijk, zo van "Oké, er woont straks een baby in ons huis. En dan...?" Wat dat betreft voelt het nu minder onwerkelijk omdat ik weet wat het inhoud om moeder te zijn. Maar aan de andere kant ben ik een groot deel van de zwangerschap veel minder bezig geweest met het zwanger zijn dan vorige keer. We hoeven ons niet te verdiepen in "wat hebben we nodig", geen babykamer meer uit te kiezen enzovoorts. (Zelfs zo extreem dat ik pas met 37 wkn zwangerschap ontdekte dat ik nog niet eens luiers in huis had gehaald. En daar zou ik volgens mij nog steeds niet aan gedacht hebben, als ik niet bij de kraamzorg een cadeautasje mee had gekregen waar er toevallig één in zat.)
Bij mijn eerste kindje kwam het besef dat het ECHT waar was bij de 1e echo met 10 weken. Ben nu net zwanger en heb nu ook totaal geen besef... tis echt onwerkelijk. Misschien komt het als de kwaaltjes komen, haha
Bij mij kwam het pas echt toen ik mijn ventje in mijn armen had. De gedachte 'zie je wel dat ik een baby krijg' schoot toen door me heen. Nu ben ik heel pril zwanger maar het besef is er nog niet. Ik ga morgen ook nog maar eens testen :-D
Gefeliciteerd!!!! Duurde bij mij heel lang! en kijk nu nog steeds af en toe raar op als een vreemde zegt "wat een mooi buikje" oh, ze heeft t over mij. Bewegingen en een dikke buik helpen wel en als je wat spulletjes in huis hebt ook wel. Misschien dat t besef er bij sommige meteen is, maar bij mij niet hoor