Over een week of drie zit ik thuis (contract wordt niet verlengd). Het zal door de zwangerschap erg moeilijk zijn om ander werk te vinden. Nu weet ik dat het UWV vaak omscholing o.i.d. betaalt. Hoelang moet je hiervoor werkloos zijn? Ik zou namelijk graag een opleiding tot medisch secretaresse o.i.d. willen volgen, maar het kost me te veel geld wat ik niet heb.
Ik wil namelijk uit het commerciële wereldje en graag management assistente willen worden in een ziekenhuis ofzo. Maar ja, totaal geen ervaring in de zorg of iets wat er op lijkt... Mijn werkgever verzorgt een beroepsopleiding voor o.a. werklozen en ik weet dat het vaak voor ze betaald wordt. Het gaat om een bedrag van bijna 2000 euro! Dat wil ik ook!
Dan ben ik bang dat ze gelijk denken dat ik dan net zo lang thuis ga blijven totdat ik hiervoor in aanmerking kom, hihi. En als ik het hier vraag dan komen er ongetwijfeld ervaringen van anderen voorbij!
Pas na 6mnd kom je in een volgend stadium waarbij je dus begeleiding kunt krijgen (of opleiding). Ik heb 5mnd in de ww gezeten en had het ook graag willen gebruiken maar helaas... ze vonden dat ik zo ook wel aan werk moest kunnen komen.
Ik zat 2 maanden in de ww en kreeg het toen eigenlijk al aangeboden , ik had wel al aangegeven dat ik een andere richting op wou en helemaal niet happy was met hetgene wat ik nu deed , komt ook nog eens bij dat ik alleenstaande moeder ben en dus financieel niet zo heel breed zit .. die man heeft echt zn best voor me gedaan en ik kreeg het eerste jaar van mijn opleiding betaald ..
Dat is fijn, zeg, Nicole! Dat heb ik dus ook. Ik zit eigenlijk altijd bij commerciële bedrijven (lees uitzendbureaus) en ik ben daar helemaal niet gelukkig! Het geregel en de hectiek vind ik fantastisch, maar die commerciële druk, ieh! Vreselijk! Het gaat altijd om geld! Ik wil zo graag iets in de non-profit sector doen. Dan heb ik echt het gevoel dat ik iets doe wat betekenis heeft. Maar ja, ik heb helemaal geen 'ww-achtergrond', hooguit 2 keer 3 weken of zo. Dus ik denk niet dat ik in hun doelgroep val! Maar ja, als ik nu eens wat langer werkloos blijf (grote kans nu door zwangerschap) misschien wel....
Maar ik zat ook niet langdurig in de ww , ik kreeg zelfs alleen een aanvullende ww uitkering omdat ik op het werk wat ik toen deed te weinig uren kreeg ... ik zat toen in de verkoop maar de uren en dagen plus weekend en koopavonden vond ik vreselijk en dat heb ik ook gezegd ... je kan het altijd proberen dat je een andere richting op wil en of zij er misschien mee kunnen helpen , ik zou het zeker proberen als ik jou was ..
ik zou gewoon informeren, zeker omdat je ook zwanger thuis bent, dan kan je die tijd benutten hiervoor? mischien is er ook iets van werken en leren? en dat het uwv hiervoor kan bemiddelen? ik zou gewoon ernaar vragen
ik ben benieuwd...ik zit van december in de ww en had zelf het idee om een opleiding te gaan doen...maar als zij daarbij helpen e.d. is dat helemaal mooi!
even ter info.. je kan opleidingskosten ook aangeven bij de belasting in je jaarlijkse aangifte.. betaal je per jaar 500,- euro zelf en de rest tot een groot gedeelte van de rest van je kosten krijg je terug.. Ook je schrijfwaren, boeken,vakliteratuur,evt.postzegels e.d. vallen onder de aftrekpost maar bewaar wel de bonnetjes. zou misschien kunnen lijden tot makkelijk besluiten te gaan leren, meeste opleidingen kun je per maand betalen nl. kijk anders even op site belastingdienst.. staat nu alles over de aangifte.. link naar belastingdienst aftrekpost studikosten http://www.belastingdienst.nl/particuli ... ek-33.html Link van uwv over opleidingskosten.. http://www.uwv.nl/particulieren/re-inte ... index.aspx
Hey mimi , super dat je dat even aangeeft , dit wist ik namelijk niet .. ga gelijk even kijken .. thanks
graag gedaan nicole.. de meeste mensen weten dit niet, terwijl het een manier van de overheid is om het gemakkelijker te maken over te stappen naar een andere werkomgeving. Ik heb via deze weg een mbo opleiding doktersass. gedaan en ben bezig ( nu even niet ) met makelaar.