Hoi, Ik ben nieuwgierig wanneer komt er melk uit de bortsten, smorgens als je wakker word een vlek in op je pyama. Ik ben momenteel 5 maanden zwanger wanneer komt die tijd? Is het na de bevalling? Groetjes, ANGEL24
Hier nog geen last van lekkende borsten gehad, er gebeurd sowieso weinig mee behalve dan dat ik vanaf het begin erg donkere en grotere tepels heb... en de laatste tijd een wat trekkerig gevoel heb erin, alsof ze samenknijpen !!! Ik heb me wel eens afgevraagd of ik wel borstvoeding kan gaan geven mja dat schijnt dan geen probleem te zijn... denk dat die van mij na de bevalling in werking worden gezet haha...
Niet iedereen heeft daar volgens mij "last" van hoor. De eerste voeding Het eerste vocht dat je borsten produceren heet colostrum. Je borsten beginnen al in de laatste weken van je zwangerschap met de aanmaak van deze gelige, transparante vloeistof. Het is ook de eerste 'melk' die je baby na de geboorte binnenkrijgt. Colostrum is eigenlijk een soort supermelk. Het bevat namelijk een heleboel afweerstoffen, die je baby beschermen tegen bacteriën en andere schadelijke invloeden. Er zitten meer mineralen, eiwitten en vitamines in dan in de normale voeding, en minder vetten en suikers. Daarnaast stimuleert het colostrum de spijsvertering van je kindje: het werkt namelijk laxerend en zorgt ervoor dat de organen van je kindje beginnen met het opruimen van de afvalstoffen die zich tijdens de zwangerschap in zijn lichaam hebben verzameld. Drie tot vijf dagen na de bevalling maakt het colostrum plaats voor melk. Je ziet de vloeistof dunner worden en van kleur veranderen. In plaats van roomgeel wordt het langzaam blauwachtig wit. Dat komt omdat het eiwitgehalte van de melk afneemt. Na ongeveer tien dagen is het colostrum volledig vervangen door normale moedermelk.
hey hier begon het lekken met +/_ 23 weken , wel beetje vervelend had af en toe mijn tepel vast aan bh zitten haha . als vast ff en tip voor als ze gaan lekken : een inleg kruisje in stukken knippen en in je bh plakken blijft het mooi op zn plek !! groetjes
Hier helaas al een hele tijd, zo vanaf de 25 weken. En echt niet alleen 's morgens of 's nachts hoor maar gewoon 'wanneer het ze uitkomt' Erg vervelend vind ik het!
Mijn collega vertelde laatst ook nog dat zij het al heel vroeg had, erg vervelend vond ze dat... zal bij iedereen verschillen inderdaad!!! Liefs Nelleke
Dit topic komt als geroepen! Er komt bij mij sinds een paar dagen vocht uit mijn tepels!! Nu is het maar echt een klein beetje maar ik schrok eigenlijk best een beetje, ik vind het namelijk best wel vroeg voor melk! Maar toen ik even rondgespeurd had op het forum zag ik dat ik niet de enige ben die er vroeg bij is. Ik denk trouwens dat het gewoon voor ieder persoon verschilt wanneer er melk uit de borsten komt, en dat daar niet een bepaalde tijd voor is ofzo.. xxx
Toevallig had ik afgelopen ochtend voor het eerst een "lekplek'" in bed. Moest eerst heel; hard nadenken wat het was, totdat ik een hele korst opgedroogde melk aan mijn tepel en borst vond ...
ja hier nog zo'n gelukkige vanaf een week of 19 komt er af en toe wat uit, gelukkig wel alleen snachts!
Heb het tijdens de hele zwangerschap gelukkig nog nooit gehad! Pas toen ik borstvoeding gaf en er teveel tijd tussen de voedingen of het kolven zat, kreeg ik natte plekken.
Hier een die geen last heeft van lekkende borsten. Bij iedereen verschillend zo te zien. hopelijk komt er na de bevalling wel wat uit.
Hier nog iemand die daar geen last van heeft. Als ik op mijn tepels duw durft het wel eens gebeuren dat er een druppel uit komt, maar spontane lekbeurten..neen gelukkig nog niet. Ik hoop/denk dat alles na de bevalling wel in gang zal schieten. Liefs Stephanie
ik was 10 weken zwanger toen ik al die natte plekken kreeg. verschilt per persoon/per zwangerschap en zegt niets over het wel of niet bv kunnen geven.
iedereen is ook altijd blij als ze niet lekken..ik heb er eerlijk gezegd totaal geen last van. met zoogcompressen kom je een heel eind toch?
Ik heb het al vanaf een week of 16. Ik kreeg de tips om bijvoorbeeld in bed je boobs niet tussen je armen 'klem' te leggen en ook niet tijdens je dagelijkse bezigheden. Toen ik daar op ging letten bleek inderdaad dat ik mijn borsten vaak in 'de houdgreep' had zeg maar. Op die manier stimuleer je het. Nu ik daar op let is het een heel stuk minder maar voorkomen kan bijna niet.
Hier was ik verrast met een week of 20 met de eerste lekkende borsten Gelukkig is het voornamelik 's nachts dat ik het heb En dan zeker niet elke dag hoor Ik heb pas 2 keer gehad dat ik overdag opeens een vlek in mijn shirt had