mijn meisje begint steeds meer doorteslapen tot 05.30/06.00, dan redt ik het dus netjes met 5 flesjes (150cc) maar vanmorgen wilde ze weer om 05.00 uur eten en dan zijn het weer 6 flesjes, waar ik dan maar wat minder in doe, 120 cc. want 's morgens weet ik dus al bijna wanneer het er dus 6 worden. en ja honger is honger toch hopelijk gaat ze steeds vaker zo lang doorslapen heerlijk! maar hoe doen jullie dat, met die overschakeling van 6 naar 5 flessen? groetjes sandy
die van ons slaapt nu af en toe door.. Ik bied haar (als ze "doorgeslapen heeft" gewoon net wat meer aan. Ik zit op 130 en dan bied ik 140 aan, dit drinkt ze niet altijd op. Ik denk wel dat je merkt als ze honger heeft! En als ze doorgeslapen heeft kun je idd wat meer geven! Maar als ze een (half) uurtje eerder komt, scheelt dat dan meteen een fles? Kun je dan niet overdag een uurtje rekken misschien? dan kan ze aan de hoeveelheid wennen?
ze heeft de keren dat ze doorgeslapen heeft meteen weer verder geslapen tot 10.30 en dan zitten we weer op het gewone schema. vandaag lukte het slapen niet meer en had ze dus eerder honger! maar ik kan altijd iets proberen te rekken ja, ze moet er toch even doorheen denk ik...anders blijven we natuurlijk steeds afwisselen met 6 of 5 flessen. maar ik dacht dat er overdag niet langer dan 4 tussen mocht zitten?
lekker op zijn beloop laten. ik doe het zelfde als jij en heb zoiets de ene keer drinkt hij alles op en de andere keer niet. dat doorslapen komt vanzelf ik kijk wel naar de tijd als hij snachts komt voor een fles. als hij bv om 3 uur komt krijgt hij een fles van 150cc als hij om 5 uur komt dan krijgt hij 90cc omdat ik de eerste fles tussen 7 en 8 wil houden ivm ritme. mijn oudste sliep met 8 weken vanzelf door en daar heb ik het zelfde bij gedaan. en kreeg ook regelmatig te veel, en toen is het ook goed gekomen. succes meid
Tegen mij zeiden ze van het cb dat je moet proberen om overdag die 4 uur aan te houden maar er mag best eens een half uurtje verschil in zitten. Toen mijn zoontje van 6 overging naar 5 liet ik 'm soms ook wel eens iets langer slapen maar meestal viel er niks te rekken bij ons. Hij heeft standaard om de 4 uur honger! En dan had ik soms gewoon 6 flessen en soms gewoon 5 inderdaad, afhankelijk van hoelaat hij wakker werd 'smorgens. Ook deed ik wel eens 'savonds tegen 23.00 uur alsnog een klein beetje geven als hij bijv. om 21.00 uur de 5e fles had gehad. Maar dat kon hier makkelijk omdat zoonlief een avondmens is en met geen mogelijkheid wilde slapen 'savonds dat doet hij liever 'smorgens! Succes!
ik moet van cb ook proberen om om de 4 uren een fles van 150 ( 165) aan te bieden, en zo proberen of hij s nachts doorslaapt, maar hij komt net zo geod s nachts ook om de 4 uur, dus zit nog continue op 6 flessen per dag, dat was op zich ook niet zo erg, maar dan zei ze de nachtfles moest van 135 cc zijn ip 165, maar dan is hij echt helemala van streek, heeft daar niet genoeg aan, en komt na 2,5-3uur dan echt weer om een fles, en zo dus het hele ritme van slag, geef hem dus 6 x 165, en hoop dat hij nu vanzelf langer slaapt s nachts zodat deze fles langzaam vervalt. hoe doen jullie het dan, gewoon met de volgende fles zeg maar na 6 uur slaap dan weer om de 4 uur gaan rekenen? zodat je dus elke dag een ander ritme hebt?
nee hoor als kyano na 6 uur komt geef ik hem eerst een fles van 90 cc en dwing hem zo weer zijn ritme in anders word ik gek. gelukkig is mijn mannetje ook erg gehecht aan zijn tijden en wil hij er ook niet echt van afwijken. van de week kwam hij om 8 uur ipv 7 en ik dacht toen ach ja dan alles maar een uurtje later. nou ik kan je vertellen dan hij vanaf 11 uur , moord en brand heeft geschreeuwd om zijn fles en zat hij weer in zijn ritme. dus voor ons werkt dit zo prima. succes meid. ik hoop dat je snel door mag slapen