Ik heb een paar maanden geleden een borstverkleining gehad. Het zag er keurig uit. Maar toen ik op controle moest was de chirurg niet helemaal tevreden. Nu een paar weken later wordt het steeds erger. Het litteken bij de tepels is wild vlees geworden en steekt een paar mm omhoog. Verder beginnen de tepels steeds meer ovaal te worden. Die heeft ze ook aangepast vandaar... De operatie is in een goed ziekenhuis gebeurd. Ze is plas. chirurg in opleiding. Maar had al meer dan 100 van deze operaties gedaan. Wat kan ik doen? Kan ik zeggen: Snij die ophoping van vlees weg en ik wil graag dat die tepels bijgewerkt worden...? Misschien dat ze er zelf wel mee komt. Maar heeft iemand hier ook ervaring mee? Groetjes, Doula
Ik weet niet hoe lang na de operatie er veranderingen op kunnen treden maar je kunt altijd opnieuw een afspraak maken en aangeven dat je niet tevreden bent. Samen kunnen jullie vast tot een oplossing komen
Ik heb vijf jaar geleden een borstverkleining gehad. Ik dacht ook dat het nooit mooi meer zou worden. Bij mij zie je de littekens ook nog duidelijk.. Maar goed, de hoofd- en rugpijn is weg.. Als jij wilt dat het weggehaald wordt, mag je dit zeker aangeven !! Ze zal het dan vast bespreken en begrijpen. Hoelang is het geleden??
Normaal is het bij de meeste plastisch chirurgen zo dat een nacorrectie volledig word vergoed, vooral als de plastisch chirurg zelf al niet tevreden is met het resultaat Waarom überhaupt bij een P.C in opleiding gedaan? Het is wel je lijf! Ik zou nooit iemand in opleiding kiezen eerlijk gezegd, diegene is niet voor niks in opleiding en nog niet geslaagd Veel succes verder, ik hoop dat ze een oplossing vinden want kan me voorstellen dat je je erg rot voelt
Hoe moeten ze het anders leren, inderdaad? En al 100 operaties gedaan daarvoor. Ze mogen niet zomaar beginnen met snijden hoor. @Neeltje: vaak vinden artsen het niet leuk als hun naam op een forum genoemd wordt. Dit is via google makkelijk terug te vinden.
Tja... Ik kwam er pas achter toen ik op de tafel lag Toen stelde ze zich voor... Op dat moment kwam ik er niet op om toen nee te zeggen haha.
Ik ga ook zeker geen naam noemen. Het is een super leuke en lieve vrouw, maar mensen om mij heen zeggen dat ik dat gescheiden moet houden. Het is in januari gebeurd.
Het minimaal een jaar duren voordat je kan zien hoe de littekens worden. Noemde ze het kelloid vorming? Vaak groeit dat weer terug als je het weghaalt. Als een chirurg in opleiding de operatie doet is er als het goed is altijd een supervisor aanwezig hoor. Tenzij ze bijna klaar dan, dan moet die bereikbaar zijn. Elk lichaam is anders. Dus je kan 1000 x dezelfde operatie gedaan hebben en toch nog voor verassingen komen te staan. Ik zou wel een ervaren chirurg eventueel het herstel werk laten doen hoor. Iedereen moet het leren inderdaad, maar soms mag je ook even voor jezelf kiezen.
Dit zijn gewoon standaard complicaties die zich kunnen voordoen en is niet persee een fout van de arts. Eerder een reactie van je lichaam op de vrij grote operatie. Vriendin van me heeft haar borsten flink laten verkleinen en moet zeggen dat ik in het begin best schrok van de littekens want die waren er veel. Nu 4 jaar ziet het er erg mooi uit. Wild vlees kun je nadat de rest goed hersteld is laten aanstippen zodat het wegschroeit en afvalt. Uiteindelijk duurt het herstel vrij lang vond ze zelf voor ze echt mooi waren zoals ze wilde.
Ik zou het nog even afwachten, laat je lichaam goed helen. Er kan nog van alles veranderen namelijk. En dat ze in opleiding is maakt in princiepe niet uit (ze laten haar niet voor niets snijden) Ze moeten toch ergens beginnen als iedereen weigerd door een "iemand in opleiding" te laten behandelen zouden er nu geen doktoren meer zijn. En met 100 operaties neem ik aan dat ze genoeg ervaring heeft. Heb je fotos gezien van haar werk?
Kan me voorstellen dat het wel heel vervelend voor je is. Ik zou opnieuw een afspraak maken en bespreken wat je nog mag verwachten qua genezing, of het nog bijtrekt oid en zo niet wat er voor mogelijke oplossingen zijn. Ik denk dat dit ook niet zoveel te maken heeft met de arts, maar meer met hoe je lichaam reageert. Een ervaren arts is trouwens ook geen garantie voor succes. Ik ben geopereerd (geen borstoperatie) door naam verwijderd (voorzitter van de Nederlandse Verenging voor Esthetisch Plastische Chirurgie geweest en één van de meest gerenommeerde cosmetisch plastisch chirurgen van Nederland, zowel op het gebied van facelift chirurgie als bij borstvergrotende operaties en liposuctie. Hij is regelmatig te zien op televisie bij zo'n beautyprogramma) maar hij heeft een en ander toch behoorlijk verkeerd ingeschat en me véél te lang met complicaties laten doormodderen tegen advies van collega's in. Resultaat: behandeling is voor niets geweest maar ik heb wel 2 operaties moeten ondergaan en ben lelijke littekens rijker. Hoop voor je dat er een goede oplossing komt, succes!
Het is vanuit mij niet slecht bedoelt. Ben er nog steeds blij mee Maar bedankt voor de tip, zal Lotte vragen of ze het kan verwijderen.
dat vind ik echt niet kunnen eerlijk gezegd je hebt een consult bij een plastisch chirurg gehad waarmee je je wensen tot een borstverkleining hebt kenbaar gemaakt. Deze heeft neem ik aan alles met jou doorgesproken over wat ze gaan doen, etc..en dan als je op de O.K ligt krijg je ineens een arts in opleiding ipv de arts bij wie je op consult bent geweest hetzelfde als dat ik bijv een plastisch chirurg bezoek voor een buikwandcorrectie omdat hij daarvoor aangeschreven staat als een gerenommeerd arts hier in de buurt en ik daarom juist hem bezoek en ik daar 3500 voor neertel, en vervolgens op de O.K lig voor de ingreep en er ineens een plastisch chirurg in opleiding mij opereert ipv degene met wie het consult was ik zou dat niet pikken.. wie weet levert die arts in opleiding wel flutwerk, je hebt zijn werk immers niet vantevoren kunnen zien op foto's omdat je er op de O.K pas achterkwam dat de arts in opleiding jou opereerde.. Tuurlijk moeten die mensen het ook leren, maar dan liever niet op mij als ik geen consult met die arts in opleiding heb gehad en ik dus niet vooraf op foto's zijn/haar werk heb kunnen beoordelen. is toch je lijf wat verminkt kan worden als zo'n ingreep niet juist word uitgevoerd wat eerder gebeurd bij iemand in opleiding dan dat je ervoor geslaagd bent, en een hoop centen.
of ze er nu zelf voor betaald heeft of de zorgverzekering dit bedrag uitkeert aan de plastisch chirurg vind ik niet uitmaken. het is en blijft een flinke smak geld. de zorgverzekering of zijzelf betaald nu voor een borstverkleining uitgevoerd door iemand in opleiding ipv door een gecertificeerd arts terwijl je ervanuit gaat dat een arts met een diploma zulke operaties uitvoert, tenminste.. ik wel
Ja maar dat gaat heel vaak zo in het ziekenhuis hoor, mijn keizersnede werd ook grotendeels door een gynaecologe in opleiding gedaan bijv, idem bij ontzettend veel operaties en dan weet je het niet eens. En dat mag overigens ook gewoon.
klopt idd. maar stel jij wil een buikwandcorrectie en zoekt 6 maanden naar de in jou ogen perfect geschikte arts waarvan je veel gehoord hebt of veel werk van hebt gezien. je hebt daar een intake en jullie bespreken alle wensen door en betaald 3500 en geeft elkaar een hand en zegt elkaar weer te zien op de dag van de operatie. en je ligt vervolgens op de dag van de operatie op de O.K en er komt ineens een arts in opleiding naar je toe en stelt zich voor en zegt bij jou de operatie te gaan doen. ik denk dat je er op z'n zachtst gezegd niet blij mee bent bij andere operaties denk ik er makkelijker over eerlijk gezegd. ik heb ook wel vaker iemand in opleiding gehad die mee opereerde aan mn enkels ( keertje of 3 zelfs) wist ik vantevoren ook niks van