Hoe groot is de kans op een miskraam eigenlijk, als je er nog geen hebt gehad en voor je eerste kindje gaat? Dank voor jullie antwoorden vast Liefs female
de kans op een MK is groot, 1 op 10... maar het gaat vaker goed dan het mis gaat dus wel positief blijven he!!
Best een grote kans, als ik er aan denk voel ik me ook helemaal beroerd worden. Maar goed net zoals jullie zeggen, er gewoon vanuit gaan dat alles goed blijft gaan.
niet vergeten: de meeste van die 1 op de 10 miskramen komen vaak voor voor een vrouw weet dat ze in verwachting is of zelfs overtijd is zo klinkt t al weer een stuk beter of niet!
Inderdaad! Mn mannetje schreeuwt het al bijna van de daken en ik maar in de achterhoede.... het is nog zo vroeg en er kan nog van alles gebeuren!!!! Nou ja beter zo dan dat het hem onverschillig laat!
Was toevallig deze week nog op tv. Tot 35 jaar was de kans 1 op 10 van 35 tot 42 jaar was de kans 1 op 5 en boven de 42 jaar was de kans 1 op 2 Groetjes Anita
Volgens mij is het 1 op 10 bij vrouwen die het al wel weten..... Het percentage bij vrouwen die het nog niet weten schijnt hoger te liggen. Lekker opbeurend topic trouwens...
word er niet echt vrolijker van als ik dit nou zo allemaal lees over miskramen. heb er ook 1 gehad maar toen was ik nog maar 5 week zwanger. nu ben ik dan 6 week en heb veel last van buikpijn. weet dat et niks hoeft te zijn maar voel me nu wel onzekerder.
hey moniek, kan goed begrijpen dat je er onzeker van wordt maar die buikpijntjes hoeven niets te betekenen he, kan ook het oprekken van je baarmoeder zijn. het gaat vaker goed dan dat het fout gaat meis! probeer ervan te genieten, is makkelijk gezegt maar wel proberen hoor! liefs van bianc
Mijn gyn zei: 1 op de 3 vrouwen maakt een miskraam mee, slechts 1 op de 5 vrouwen merkt dit ook. Dit gaat op voor een vrouw gedurende haar hele leven, dus niet per zwangerschap berekend (meetellend dat de meeste vrouwen meerdere malen zwanger zijn)
mijn gyne zegt dat de meeste mk gebeuren in het begin of tussen de 5de en de 8ste week omdat het embryo zich dan innestelt! de meeste mensen weten zelfs nog ni dat ze dan zwanger zijn. Van de moment je die 8 weken voorbij bent is de kans veel kleiner, van de moment dat je 10 weken bent gebeurt het nog maar héél weinig en dan is er meestal al een missinkje te zien op de echo, één keer 12 weken is de kans miniem! ik weet niet of het echt zo is of hij dat zegt om gerust te stellen. maar meestal gaat het gewoon goed,hoor! Gelukkig! Groetjes
Ook ik vind het heel eng een miskraam ik dacht altijd dat het bij 12 weken de kans klein was maar nu lees ik op het internet dat het ook wel tot 16 weken kan en zelfs tot 20 weken
mis gaan kan altijd, Maar het is juist de bedoeling dat we daar niet van uit gaan hé?! Cijfertjes zeggen niks als het je overkomt.Probeer te genieten nu je zwanger bent, je druk maken is niet goed voor de beeb.En als het gebeurt kan je het helaas niet verkomen..En zoals gezegd het gaat vaker goed als mis!En daar moeten we maar vanuit gaan! De wereld is niet voor niks zo bevolkt .....hihihihi......
ik weet het pas van gisteren dat ik 7 weken zwanger ben. ik voel me toch vrij onzeker omdat ik nog geen echo of zo gehad heb. pas dan zal ik me veel zekerder voelen. hadden jullie dat ook?
Niet te veel op internet lezen joh, staan heel veel dingen op die bullshit zijn en je toch behoorlijk bang kunnen maken! In principe is de kans na 12 weken (EN bij een goeie echo) zeer klein! Maar goed, het kan altijd misgaan he, ook na de geboorte... dat krijg je als je mams wordt, altijd bang dat je kindertjes iets zal overkomen
Ben het met je eens. Je kunt er beter niet bij stilstaan en er niet te veel over lezen. Je maakt jezelf alleen maar gek.