geen positief bericht bij verloskundige

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marlin, 20 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marlin

    marlin Lid

    2 jun 2007
    62
    0
    0
    verkoopster
    hoi

    ik heb 2 juni een miskraam gehad. was toen 8,5 week zwanger.
    begon 1 juni te bloeden en ben naar de verloskundige geweest en die zag op de echo een vruchtje van 5.5 week met een trage hartslag. de volgende dag ben ik het dus verloren.
    nu had ik vanaf 20 juni weer zwangerschapsverschijnselen, heb 9 juli positief getest. direct weer zwanger dus. omdat ik zo bang was dat het weer mis zou gaan mocht ik gisteren voor een vroege echo komen.
    volgens mij eigen berekeningen zou ik 6 weken en 5dagen zijn. op de echo was een vruchtje van 5 weken te zien. de hartslag was nog niet aanwezig.had echt een dejavu gevoel
    de verloskundige zei dat ik 2 juni niet als 1e dag mocht zien, maar aangezien ik 20 juni al weer verschijnselen had en dat is dat al 5 weken terug, dan moet ik toch zowiezo langer zwanger zijn dan 5 weken.
    het enige wat ik kan bedenken is dat het eventjes heeft geduurd voordat het echt ingenesteld is, als dit niet het geval is dan ben ik heel bang dat het weer niet goed gaat. heeft iemand dit ooit meegemaakt, dat je minder ver zwanger bent als wat je dacht en dat de zwangerschap daarna wel goed ging.
    zit hier te janken achter de computer, hoop zo dat het nu wel goed gaat.

    groetjes van een zeer verdrietige marlin ( met nog een klein beetje hoop)
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Lieve Marlin,
    De wonderen zijn de wereld nog niet uit hoor!
    Probeer nog even hoop te houden...wie weet zie je de volgende keer een vrolijk kloppend hartje!
    Ik duim voor je hoor!
    Elmo
     
  3. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    het zou misschien zo kunnen zijn, dat jij 20 juni dacht zwangerschapsverschijnselen te hebben, maar wie weet was dit juist wel normaal na een miskraam,... zoiets als aanpassen van je lichaam aan de nw situatie,.....
    en dat je pas daarna weer zwanger bent geraakt, dus dan zou het toch wel kunnen kloppen wat de grootte vd baby en wat de verloskundige zegt,betreft .

    blijf positief denken en hopen dat je je voor niets druk maakt,..
    en al is het moeilijk, nog ff geduld,...
    hopelijk krijg je laters toch nog goed nieuws,...

    succes,..
    cross my fingers xxx
     
  4. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik dacht ook toen ik voor het eerst naar de gyn ging, 6 weken en 3 dagen zwanger te zijn. De gyn zag wel een vruchtzakje maar geen vrucht. Twee weken later zat er wel een vruchtje met een kloppend hartje. Ik was toen 6 weken en 5 dagen zwanger, dus korter dan was verwacht.
    Houd moed!
     
  5. ichtus

    ichtus VIP lid

    5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Ik zou met mijn eerste zwangerschap met 12 weken een termijn echo krijgen.. wat bleek.. was ik nog maar net 10 weken en een paar dagen. Het was een flinke domper en ik snapte er niets van... Wat bleek later.. Ik heb een 5 weekse cyclus en en niet 28 dgn.. Ik had daar nooit bij stil gestaan, maar had dus een late eisprong.. Bij mijn tweede hield ik daar dus ook rekening mee... toch was die berekening ook raar.. ik had dat jaar op 14 jan positief getest en volgens VK was de bevruchting op 10 januari ivm de echo kon ze dat berekenen.. nou dat lijkt me sterk als ik 4 dgn na bevruchting positief testte en dat was ook al 7 weken na mijn laatste menstruatie toen... dus wat dat betreft kan je lijf rare dingen doen... Houd moed meid.. mijn 2 kiddies zijn allebei gezond.. Nu heb ik een 35 daagse cyclus aangehouden toen we voor een derde gingen en dat klopte exact.. ik voelde mijn eisprong volgens mijn banner en ja hoor ook 5 dgn later voelde ik steken (innesteling).. volgens mijn eigen berekeningen zou ik bij mijn eerste echo 9.4 wk zijn en ik was volgens echo 9.3 wk. dus deze keer klopte het wel...
     
  6. Irena

    Irena Actief lid

    15 apr 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Hoi Marlin. Houd moed! Misschien klopt inderdaad de schatting gewoon niet. Bij mij gingen we met 9 weken voor een echo, toen bleken we maar net 7 weekjes te zijn. Bleek dat mijn cyclus erg onregelmatig was. Maar verder gaat de zwangerschap prima. Alleen die uitgerekende datum is een gokje, ze hebben 'm uiteindelijk gebaseerd op de 12-weken echo, want mijn cyclus konden ze dus niet gebruiken
     
  7. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Het is normaal dat je je nog een beetje zwanger kan voelen na een miskraam.
    Bij mijn 2de miskraam ben ik er na ook weer zwanger geraakt niet met een cyclus van 4 weken maar met een cyclus van 6 weken.
    Je lichaam is van slag dus ook je eisprong dat kan ook best het geval bij jou geweest zijn.
     
  8. Angeltje24

    Angeltje24 Bekend lid

    22 nov 2006
    536
    1
    18
    Op het moment dat ik voor de eerste echo ging dacht ik bijna 8 weken te zijn. Echter tijdens de inwendige echo bleek dat ik nog maar 6 wkn en een paar dagen zwanger was, anderhalve week korter dus.

    Ook bij mij klopte mn hele cyclusberekening dus niet.

    Op het moment dat ik positief testte was ik 9 dagen over tijd en zou ik dus 5 weken zwanger zijn.Dacht ik dus)Maar achteraf teste ik dus al met 3 weken positief!

    Het is heel gek en ik vraag mezelf nog steeds af hoe het dan met mn cyclus heeft gezeten..

    Ik hoop dat het in jou geval ook zo is..dat je berekening van je cyclus gewoon niet klopte.

    Hou je ons op de hoogte?

    Sterkte.
     
  9. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ze maken ook fouten met het opmeten hoor.. Ik was laatst ook voor een echo.. ze schatten mij 2 weken korter in..
    Ik zei: dat kan niet, ik weet precies wanneer ik zwanger ben geworden, Hebben namelijk maar 1 keer de kans gehad om te klussen (hihi)

    Zij nog een keer opmeten en toen kwam er opeens weer heel wat anders uit. Het is maar net hoe het kindje ligt en hoe nauwkeurig ze meten, toen kwam het namelijk wel prec ies overeen..

    Hoe moed meid, zolang er geen krampen of bloed is, is het nog niet aFfgelopen!
     

Deel Deze Pagina