Luchtbel Gonal F

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door hanneke88, 7 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Hallo Dames,

Ik moet straks weer Gonal F spuiten maar in deze spuit zit nog een dikke luchtbel.. is dit erg? Ik had hem al ontlucht, maar deze is erin blijven zitten

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ja en nee: zolang je niet in een ader spuit ga je er niet dood aan ;) maar je kunt beter nog ff er flink tegen aan tikken en opnieuw gaan ontluchten zodat je zeker weet dat je het medicijn injecteerd ipv loze lucht.

Succes :)

3. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Dankje wel voor je antwoord...
    deze spuit had 900 ml en ik heb hem voor het gebruik ontlucht en nu heb ik al 5 dagen ermee gespoten 150 ml per keer.
    Zit er dan nog wel genoeg in als ik hem nu eerst nog een keer ontlucht?

4. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Moet je serieus 150 ml per keer spuiten ?
    Waar spuit je dat in dan ? Een ader neem ik aan..anders is dat erg pijnlijk lijkt me.

Een mens kan zo'n 20 ml lucht verwerken indien in een ader gespoten. Daarna is het erg gevaarlijk.

5. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    @TS Tik de bel zo goed mogelijk naar de naald toe en houd de naald recht omhoog. Zet hem dan op 25 en probeer hem niet helemaal leeg te spuiten (tot 0) maar zodra er een druppel komt niet verder spuiten. Als het goed is zit er altijd wel iets extra's in de pen. Denk je dat je tekort komt gewoon even naar je arts bellen dat je een bij recept wil hebben vanwege die luchtbel.

@wachtende 150 IE is nog niet zoveel. Ik heb 225 IE moeten spuiten, gewoon in de buik en proberen zo min mogelijk aders te raken (alhoewel ik nu nog wel een paar blauwe plekjes heb na 12 dagen :cool:)

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ja hoor, zit echt genoeg in. In 1 spuit zit altijd mooi wat extra. Hoeveel precies extra weet ik niet meer, ti's alweer een poosje terug dat ik gonal f spoot, maar er zit echt meer dan 900 ie in.

@ in een ader spuiten: nee!!! Soms spuit je per ongeluk in een adertje, maar de bedoeling is dag het subtotaal gespoten wordt: in het buikvet. Soms spuit je dus wel per ongeluk in een adertje en dat is geen grote ramp (je merkt het dan omdat je dan goed nabloed ;)) maar het is dus niet de bedoeling. Reden waarom kleine luchtbelletjes inspuiten niet aan te raden is, is nog niet eens perse vanwege de duikersziekte, maar meer omdat je dan niet weet hoeveel medicijn je dan inspuit. Voor de duikersziekte moet je wel meer dan 1 klein luchtbelletje injecteren.

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    #7 maartje84, 7 jan 2012
    Laatst bewerkt: 7 jan 2012
    En of 150 veel is valt niet te zeggen. 150 ie is voor IVF de standaarddosering, maar voor ovulatie inductie is het erg hoog. Voor IVF wordt er max 475 ie gespoten. Maar sommige vrouwen hebben al aan 75 ie voor IVF voldoende. Het hangt veel zaken af hoe makkelijk je te stimuleren bent: eicelvoorraad speelt een rol, je fsh waarde speeld een rol maar ook ernstig overgewicht kan een rol spelen. Je lichaam neemt in dat laatste geval de medicijnen soms niet al te goed op.

8. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ahh mensen ik zie de verwarring al !
    In het begin bericht staat 150 ml, jullie hebben het over 150 IE....Dat is hele andere koek. Ik ben niet bekend met die spuiten maar het leek me stug dat je 150 ml subcutaan moest spuiten...vandaar dat ik me afvroeg of het niet in een ader moest :)

In mijn fraxi zit ook een luchtbel zodat je juist alles binnen krijgt, neem aan dat het bij de Gonal niet zo is dat de luchtbel juist gebruikt moet worden ?

9. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.555
    2.022
    113
    Hanneke ik weet niet of het einde van je spuit al in zicht is. Maar als je hem 2 keer ontlucht zit er niet meer genoeg in voor een volledige dosis.
    Ik heb dit zelf ook al een keer gehad. Als er iets lucht in blijft zitten dan geeft het niet. Je houdt de spuit zo hoog dat de luchtbel naar boven schiet en je hem niet injecteerd.

10. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    toevallig stelde mijn man laatst die vraag aan de zuster int ziekenhuis. Deze vertelde ons dat de luchtbel in de glonal spuit geen probleem is! je moet hem altijd voor gebruik even ontluchten, dat wel!! maar als er daarna nog lucht in je spuit zit, kan dit geen kwaad! je kunt gewoon door blijven spuiten tot ie helemaal leeg is!

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Bijzonder dat ze dat zeiden.
    Als je een luchtbel injecteerd, krijg je dus minder hormoon binnen.

12. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Als je de gonal spuit met de naald naar beneden houdt, schiet dat luchtbelletje wat je er nu nog in hebt zitten als het goed is naar boven, de achterkant van de 'pen' en blijft deze altijd als laatste achter en zal juist het laatste beetje hormoon eruit duwen (net als bij de deca). Als dit niet vanzelf gebeurd er gewoon zachtjes tegenaan tikken en dan schiet ie wel omhoog. Maar beter is natuurlijk om het luchtbelletje zachtjes richting de naald te tikken en dan eerst 1 tikje de spuit te draaien en dan spuiten. Als er een druppel hormoon uitkomt is je luchtbelletje als het goed is weg en heb je doordat er meer in een pen zit nog ruim voldoende over! Succes!

13. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Uhmm in de gonal zit na het ontluchten standaard een luchtbel. Die kan je niks maken die hoort erin te zitten die zorgt ervoor dat het vloeistof vers blijft zeg maar. Geen paniek dit hoort dus zo

Deel Deze Pagina